Aika mahtava yllätys mun mieheltä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihanayllätys70
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihanayllätys70

Vieras
Joo, kyseessä ei oo mikään romanttinen yllätys - mutta kyllä tämä pistää hymyilemään. Ja on mun mies niitä romanttisiakin yllätyksiä järjestänyt.

Olemme olleet yhdessä yli 25 vuotta. Mun mies pisti mut nuorena jo säästämään. Joka tilistä meni 100 markkaa säästöön. Euroon kun siirryttiin niin meni 50 euroo kuussa. Mies hoisi noita rahoja. Pieni summa kuussa... No nyt mun mies sitten kertoi, että mulla on säästöjä 20 000 euroa!

Mutta mikä parasta, hänellä itsellä on 100 000 euroa! Siis meiltä ei oo koskaan mitään puuttunut, mutta säästäen eletty. Autot on aina olleet velattomia, asuntolainaa toki on vieläkin. Mutta se loppuu 5 vuoden päästä...

Toiset sitä elelee velaksi, mutta se lasku sieltä kyllä tulee... mutta näin meillä.

Tuossa on yllättävää vain se, ettei aikuinen nainen tiedä omista rahoistaan. Ei tulisi mieleenkään jättää rahojani miehen vastuulle. Osaan itse pitää niistä parempaa huolta ja sijoittaa järkevämmin.

• Tykkää
Reactions: .....
Tuossa on yllättävää vain se, ettei aikuinen nainen tiedä omista rahoistaan. Ei tulisi mieleenkään jättää rahojani miehen vastuulle. Osaan itse pitää niistä parempaa huolta ja sijoittaa järkevämmin.
Sama juttu. Vaikka mieheeni luotankin niin elämästä ei koskaan tiedä. Mistä sen arvaa, vaikka miehelle tulisi vaikka viidenkympin villitys ja lähtisi jonkun nuoren hepsankeikan matkaan. Omien ja vaimon rahojen kanssa. Sillä eihän vaimo niitä rahoja kaipaa kun ei edes tiedä niiden olemassaoloa.

Aikuinen nainen joka ei tiedä moista asiaa elämästää... ei kateeks käy. Pitäskö sun alkaa kohta itsenäistyä??

Kyllä mä olen tiennyt, että mies on laittanut mun nimissä olevaan rahastoon noita rahoja. Ja on se mulle sanonutkin, että tarvittaessa on extraa jos tulee jotain. Mutta ei oo tarvittu.

Ja jos ihan rehellisiä ollaan, niin en mä edes muistanut että joka kuukausi tuollainen raha menee. Eihän sitä edes huomaa.

Kyllä mä olen tiennyt, että mies on laittanut mun nimissä olevaan rahastoon noita rahoja. Ja on se mulle sanonutkin, että tarvittaessa on extraa jos tulee jotain. Mutta ei oo tarvittu.

Ja jos ihan rehellisiä ollaan, niin en mä edes muistanut että joka kuukausi tuollainen raha menee. Eihän sitä edes huomaa.
Edelleen aika tossukka olet jos omasta rahatilanteesta et tiedä.

Mä oin mieluummin velkainen ja 100% tietoinen varallisuudesta kuin miehen armoilla elävä vässykkä.

Sori vaan jos pilaan ilosi. Mutta turha sun on velkaisia haukkua kun itse et omista rahoistasi edes tiedä.

Oler 25vuotta säästänyt ja nyt saanut tiedon, että sulla on rahaa säästössä... Missä se yllätys oli?

No se että olen euroissa laittanut säästöön yhteensä n. 10 000 ja että säästössä on 23000. Tottakai korolle korkoa jne... Tosin mun miehen sijoitukset ovat menneet paljon paremmin, koska hän sanoi, että mun rahat on ollut tosi turvallisissa kohteissa. Omiaan hän on sijoitellut enempi riskillä. Tottakai hänen summansa on siksikin suurempi, että isompia rahoja laittanut.

Kyllä mä aina tiesin ton että tuolla jotain on, mutta halusinkin pitää sen vähän yllätyksenä. Päivittäisisiä raha-asioita kyllä seuraan jne.

Höm. Jos oikeasti nuo summat ovat menneet säästöön joka kuukausi, niin ainakin tonni on kadoksissa. Ja korkoakaan ei oo kasvanut, outoa minusta.

Tai sitten et sä osaa vaan laskea. 25 vuotta oli säästänyt ja ekat 10 (suunnilleen) 100 markkaa kuussa (16,70 euroa) ja sitten 15 vuotta 50 euroo kuussa. Tosta tulee:

10x12x16,70 + 15x12x50 = 11004. Eli rahat yli kaksinkertaistuneet. En nyt tiedä onko se kauheen hyvin, mutta parempi kuitenkin noin kun että kaikki olis mennyt.

Tai sitten et sä osaa vaan laskea. 25 vuotta oli säästänyt ja ekat 10 (suunnilleen) 100 markkaa kuussa (16,70 euroa) ja sitten 15 vuotta 50 euroo kuussa. Tosta tulee:

10x12x16,70 + 15x12x50 = 11004. Eli rahat yli kaksinkertaistuneet. En nyt tiedä onko se kauheen hyvin, mutta parempi kuitenkin noin kun että kaikki olis mennyt.

Kyllä sen olisi pitänyt kasvaa yli 100.000 euroon. Mies on juonut ja laittanut rahaa uhkapeliin ja huoriin.

Hienoa! Kiva että on ylimääräistä rahaa =)

Mulla ei ole ns. omia rahoja, on vain yhteiset autot, talo, yritys, tilit, ja yhteiset lainat. Tililtä käytetään se mitä tarvitaan, mies sijoittaa jos ylimääräistä jää.

Musta on aina yhtä hauskaa lukea taloustumpeloiden näkemyksiä “järkevästä” rahankäytöstä. Siis kaikessa palikkamaisuudessaan se menee niin, että laita joka kuukausi rahaa säästötilille ja älä ota koskaan lainaa. Jep. Noin se heidän mukaansa menee :D Tai jos lainaa ottaakin, sitä saa ottaa korkeintaan asuntoon. Mutta silloinkin pitää ostaa edullinen asunto, jottei velkaannu liikaa.

No en tietenkään ala tässä kirjoittamaan talous for dummies –kirjaa, mutta säästäminen on syvältä. Kun korot on nollassa ei todellakaan pidä säästää, vaan sijoittaa. Toisekseen kun korot on nollassa pitää ottaa lainaa. Se on ilmaista rahaa. Mutta eipä tästä tämän enempää :D

Musta on aina yhtä hauskaa lukea taloustumpeloiden näkemyksiä “järkevästä” rahankäytöstä. Siis kaikessa palikkamaisuudessaan se menee niin, että laita joka kuukausi rahaa säästötilille ja älä ota koskaan lainaa. Jep. Noin se heidän mukaansa menee :D Tai jos lainaa ottaakin, sitä saa ottaa korkeintaan asuntoon. Mutta silloinkin pitää ostaa edullinen asunto, jottei velkaannu liikaa.

No en tietenkään ala tässä kirjoittamaan talous for dummies –kirjaa, mutta säästäminen on syvältä. Kun korot on nollassa ei todellakaan pidä säästää, vaan sijoittaa. Toisekseen kun korot on nollassa pitää ottaa lainaa. Se on ilmaista rahaa. Mutta eipä tästä tämän enempää :D
Juurikin näin. Matalaa lainankorkoa kannattaa ehdottomasti nyt hyödyntää. Tämä toki ei tarkoita että kulutusluottoja vedetään tappiin ja ostetaan jotain irtohiuslisäkeitä ja rakennekynsiä. Vaan sijoitetaan lainarahaa johonkin, pääsääntöisesti kiinteään, omaisuuteen. Ei säästäminenkään toki huono ole, mutta se ei näillä nolla koroilla on, no mitä on.

Itse olen metsätilallinen ja hyödyntänyt matalakorkoista lainaa metsäkaupoissa. Metsä ei ehkä se tuottoisin rahan lähde ole, mutta meille monessa mielessä lähinnä sydäntä. Toissa vuoden hakkuiden rahoilla ostettiin taas yksi sijoitusasunto joka nyt vuokralla ja vuokralaine käytännössä maksaa yhtä meidän lainoista tällä hetkellä pois...Ja ei, en pidä meitä edes minään talouden ihmelapsina, hädin tuskin perusteita ymmärretään. Mutta aika hyvin pyyhkii velallisena ;) ;)

Mä en ainakaan ole perillä raha-asioista muuten kun tiedän paljonko tuon taloon ja suurinpiirtein paljonko mies, ollaan molemmat yrittäjiä. Mies saa sihteeröidä ja hoitaa kaikki laskut ja juoksevat asiat, ei mua kiinnosta niin kauan kun ei oo pakko. Suhteen alkuaikoina tietty hoidin omat juttuni. Kaikki meillä on yhteistä vaikka tienaan paremmin kuin mies. Joskus rahaa on reilusti, joskus vähän ja useimmiten siltä väliltä.

Voi tätä lyhytnäköisten ja kateellisten määrää!!
Ap- sanon vain että HIENOA!! :)

(ps.näillä muilla ei tule IKINÄ olemaan tuollaista säästöä ilman miestä tai miehenkään kanssa!)

Voi tätä lyhytnäköisten ja kateellisten määrää!!
Ap- sanon vain että HIENOA!! :)

(ps.näillä muilla ei tule IKINÄ olemaan tuollaista säästöä ilman miestä tai miehenkään kanssa!)

Ja kateellisuuskortti käytetty... Itse en ole kyllä yhtään kateellinen ja mielestäni on kanssa hieno homma!

Ainut, mitä en ymmärrä on se yllätys?? Mitä yllätävää tässä sit niinkun oli, jonka mies oli järjestänyt? Yllätys olisi ollut, jos mies olisi ilmoittanut, että "ostinpa sun säästöillä itselleen ja naapurin-Pirkolle lemmenloman Hawaille"...