MV-lehti paukautti uutisen – rahat on loppu, muuttuu maksulliseksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
23.06.2016 10:44, Päivitetty 23.06.2016 10:45

MV-lehti-verkkojulkaisu alkaa periä maksua käyttäjiltään, kirjoittaa julkaisun päätoimittaja Ilja Janitskin julkaisun verkkosivuilla.

Syynä tilanteelle on se, ettei julkaisulla ole mainostajia eikä sen takia rahaa.

Janitskinin mukaan ensimmäisessä vaiheessa alkaa vapaaehtoinen maksaminen, joka toimii puhelimella soittamalla tiettyyn numeroon. Puhelusta veloitetaan tietty summa.

Toisessa vaiheessa käyttöön otetaan maksumuuri, joka toimii kännykkäkoodilla. Maksumuuri tarkoittaa sitä, että tekstejä ei pääse lukemaan ilman maksua. Maksun suuruus on tämänhetkisen arvion mukaan 9,90 euroa kuukaudessa.

MV-lehti-verkkojulkaisu on toiminut elokuusta 2014 saakka. Vuoden 2015 sen arvioitiin saavan mainostuloja jopa 16 000 euroa kuukaudessa, kun kävijöitä oli jopa 800 000 viikossa.

Moni mainostaja kuitenkin yllättyi, kun sai kuulla, että yrityksen mainos on päätynyt Googlen mainostarjonnan kautta MV-lehteen. Esimerkiksi Nokian Renkaat päätti välittömästi vetää mainoksensa pois.

Helsingin poliisi tutkii parhaillaan MV-lehdestä tehtyjä rikosilmoituksia. Poliisi epäilee, että MV-lehti on julkaissut lukuisia juttuja, jotka ovat perättömiä, vääristeltyjä tai tekijänoikeusrikkomuksen täyttäviä.

http://www.helsinginuutiset.fi/arti...-uutisen-rahat-on-loppu-muuttuu-maksulliseksi

MV-lehti muuttuu maksulliseksi
Haluamme mielipiteitä ja ajatuksia.
23.06.2016 00:52, 14928 lukukertaa

Osta päivän MV-lehti ja tue jatkuvuutta!

MV-lehti on toiminut 2014-vuodesta saakka elokuusta. Julkaisua on kuitenkin mahdoton tehdä ilman tuloa. Jokainen on varmaan huomannut, että mainostajia EI OLE.

Olen pähkäillyt pääni puhki, vuoden, että kuinka tämä tehdä. En halua rajoittaa tiedon kulkua ja rahastaa.

Olen tullut ratkaisuun, jossa ensimmäisessä vaiheessa nykyinen vapaaehtoinen maksaminen toimii puhelimella, soittamalla tiettyyn numeroon ja se veloittaa x-summan.

Toisessa vaiheessa toimitaan niin, että maksumuurin taakse, joka siis toimii kännykänkoodilla, piilotamme MV:n tutkivammat jutut, myöhemmin nämä jutut ovat maksuttomasti.

Otamme ideoita edelleen vastaan. Nykyisessä suunnitelmassa osa sisältöä piilotetaan esim 9,90e/kk taakse.

Olen KAKSI vuotta rahoittanut toimintaa niin omasta pussistani, että kirjoittajien palkkiot olen saanut maksettua lehden lahjoituksista/mainoksista, mutta itse en niistä penniäkään tai centtiä saanut.

MV-lehden uusi kustannuspaikka tulee olemaan Irlannissa, sananvapaus-syistä. Valkoinen luovuttajan-lippu kun on meille vieras käsite.

-Ilja J/MV

http://mvlehti.net/2016/06/23/mv-lehti-muuttuu-maksulliseksi/

Kärkkäisellä on loppuneet rahat, sillähän tuota sivustoa on käsittääkseni melko pitkälle pyöritetty tuon natsijärjestön (Suomen perinneyhdistyksen) kautta. Mutta täytyy sanoa, että mv-lehti on pieneksi mediaksi saanut ilahduttavasti hämminkiä aikaan. En kannata sitä, mutta kummasti sieltä on löytynyt juttuihin ne taustat, jotka sitten puolen vuoden päästä saa lukea lehdestä, kunhan ne on ensin käyneet sensuurin läpi, niistä on poistettu kaiki epäkorrektit tiedot ja lopussa mainittu, että suomalaiset on rasisteja ja tekevät hekin rikoksia, tai ainaskin voisivat tehdä.

Ei siitä kyllä kukaan maksa, no huh.
Voit yllättyä. Ihmiset maksavat ihan siitäkin, että saavat lukea jonkun missin ja rallikuskin häistä ja pähkäillä että miten äkkiä kesäkilot pois. Jos tästä disinformaatiosta maksetaan, niin ihme jos ei kukaan maksa siitä, että saa tietoa jota muu media ei tarjoa. Eri asia sitten, riittääkö se raha sivuston ylläpitoon.

Yhteistyössä