Voisitko olla turvapaikanhakijan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kohtako käännynnäinen?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kohtako käännynnäinen?

Vieras
Siis irakilaisen tai afgaanin, joka harjoittaa tiukkaa islamia ja uskoo mm. että lapsiavioliitot ovat ok, naisten paikka on tiukasti kotona, naisen kuuluu hunnuttautua, on naisen syy jos mies katsoo kadulla jne?

Itse seurustelen tällaisen miehen kanssa, olin jo niin alistunut hänelle että kun hän ilmoitti että me menemme naimisiin pian ja että sen jälkeen muutamme hänen kotimaahansa ja että minun täytyy kääntyä islamiin heti..suostuin. Pyysin häneltä vain vähän aikaa, sen aikaa kunhan saisin tutustua miehen uskontoon itse. Se ei kuulema käy päinsä vaan minun tulisi luottaa häneen, koska a) olen nainen ja näin heikompi b) miten voimme olla onnellisia jos en luota hänen viisauteen näissä asioissa enemmän kuin omaan länsimaiseen ajattelutapaani..

Hän ei lyö, mutta alistaa minua henkisesti. Muut ystäväni ymmärtävät toisaalta sitä että epäröin mutta taas toisaalta he ymmärtävät myös miestäni ja en tunne saavani heiltä täysin sitä apua mitä kaipaan sillä he pitävät mieheni kulttuuria erittäin mielenkiintoisena ja eivät halua olla rasisteja millään tavoin. En myöskään itse halua ja ehkä siksi annan kaiken tapahtua nyt niinkuin tapahtuu. Kutsun häntä miehekseni vaikka emme ole naimisissa vielä. Hän myös haluaisi lapsia mahdollisimman pian ja monta, sekin vähän arveluttaa itseäni sillä en ole ehkä ihan vielä valmis olemaan kotiäiti. En vaan halua loukata miestäni ja saada häntä tuntemaan että olisin jotenkin rasisti. Mitä voisin tehdä?

En todellakaan voisi olla. Mitä vitun järkeä on luopua tasa-arvosta ja omasta vapaudesta? Sun täytyy todellakin käydä tyhjä kierroksilla. Jos ja kun synnytyskoneeksikin joudut niin eikö edes mahdollisten tyttölastesi kohtalo mietitytä?

Äläkä sitten tuu häntä koipien välissä takas suomeen kinuamaan takaisin niitä oikeuksia jotka tieten tahtoen luovutat pois.

En todellakaan voisi olla. Mitä vitun järkeä on luopua tasa-arvosta ja omasta vapaudesta? Sun täytyy todellakin käydä tyhjä kierroksilla. Jos ja kun synnytyskoneeksikin joudut niin eikö edes mahdollisten tyttölastesi kohtalo mietitytä?

Äläkä sitten tuu häntä koipien välissä takas suomeen kinuamaan takaisin niitä oikeuksia jotka tieten tahtoen luovutat pois.

Mutta näin moni suvaitsevainen ajattelee oikeasti ja valtamedia + päättäjät ovat heidän kanssaan samaa mieltä. Kysymys kuuluu miksi ihmiset jotka ovat tätä vastaan hyväksyvät sen?

En voisi, sillä turvapaikkaa hakevan kohtalo on edelleen auki (saako jäädä maahan vai ei), joten yhteinen tulevaisuus tällaisen henkilön kanssa olisi niin ikään auki.

Eikö teillä päin ole kiva ulkoiluilma vai miksi roikut koneella kirjoittamassa soopaa?

Millä perustelet että toi mitä ap kirjoitti olis soopaa? En todellakaan ole hänen puolellaan tai millään tavoin sitä mieltä että tuo olis oikein tai järkevää MUTTA tuollaisia naisia on vokkien ympäristöt täynnä! Vokeissa työskentelee spr:n muijia jotka _lässyttämällä_ puhuvat mamuille koko ajan ja kyllä, olen sen kuullut ihan livenä kuin myös nähnyt nettiin kuvatulla videolla. Tuo provoksi syyttely on muuten idiotismia siinä missä äärisuvaitsevaisuuskin, yhtä sokeita tolloja olette molemmat tahot. Toinen katsoo maailmaan vaaleanpunaisten vässykkälasien takaa ja toinen pistää päänsä hiekkaan kun ei pysty uskomaan että näitä suvakkinaisia alkaa olla tässä maassa kohta enemmän kuin mamuja.

En voisi, sillä turvapaikkaa hakevan kohtalo on edelleen auki (saako jäädä maahan vai ei), joten yhteinen tulevaisuus tällaisen henkilön kanssa olisi niin ikään auki.
Hän haluaisi että muutamme hänen kotimaahansa, varsinkin sitten kun saamme lapsia. Sillä tavalla minä tottuisin paremmin asemaani naisena ja lapsemme eivät altistu länsimaan tavoille.

Millä perustelet että toi mitä ap kirjoitti olis soopaa? En todellakaan ole hänen puolellaan tai millään tavoin sitä mieltä että tuo olis oikein tai järkevää MUTTA tuollaisia naisia on vokkien ympäristöt täynnä! Vokeissa työskentelee spr:n muijia jotka _lässyttämällä_ puhuvat mamuille koko ajan ja kyllä, olen sen kuullut ihan livenä kuin myös nähnyt nettiin kuvatulla videolla. Tuo provoksi syyttely on muuten idiotismia siinä missä äärisuvaitsevaisuuskin, yhtä sokeita tolloja olette molemmat tahot. Toinen katsoo maailmaan vaaleanpunaisten vässykkälasien takaa ja toinen pistää päänsä hiekkaan kun ei pysty uskomaan että näitä suvakkinaisia alkaa olla tässä maassa kohta enemmän kuin mamuja.

Harmittaako, etteivät tarinasi ota tulta alleen? Mene vaikka laiturin päähän kalastamaan tai metsään, se rauhoittaa :)

En voisi.
- En haluaisi seurustella hunnutetun naisen kanssa.
- Jos hän harjoittaa tiukkaa islamia, hän tuskin on lesbo.
- Pelkäisin, että olisin hänelle pelkkä keino päästä Suomeen.

Ap sinä olet hullu. Tekstistäsi päätellen et edes rakasta miestäsi. Et luota häneen, eikä tuollaiseen alistajaan kannatakaan. Jätä se mies. Tänään. Ja jos se vaikuttaa väkivaltaan taipuvaiselta, niin varmista oma turvallisuutesi, ettei käy kuten sille porilaiselle tytölle.

Hän haluaisi että muutamme hänen kotimaahansa, varsinkin sitten kun saamme lapsia. Sillä tavalla minä tottuisin paremmin asemaani naisena ja lapsemme eivät altistu länsimaan tavoille.

ja tämä: Hän myös haluaisi lapsia mahdollisimman pian ja monta, sekin vähän arveluttaa itseäni sillä en ole ehkä ihan vielä valmis olemaan kotiäiti. En vaan halua loukata miestäni ja saada häntä tuntemaan että olisin jotenkin rasisti

Jos tosiaankaan et ole provo, ( mitä on tosi vaikea uskoa ) niin tässä on erittäin hyvä esimerkki siitä, miten nämä matut eivät todellakaan halua oppia länsimaalaista kulttuuria eikä elää länsimaalaisittain. Jos joku vielä jaksaa jauhaa kotouttamisesta jne... voisi todellakin jo avata silmänsä. Nämä turvikset ja mamut keräävät kermat päältä, oleilevat täällä, nostelevat kaikkia mahdollisia tukia, kuitenkaan millään muotoa haluamatta opetella meidän maamme kieltä, tapoja ja kulttuuria. Nuo ovat muslimeja, joiden päätä ei käännetä. Heidän yhteisönsä on niin vahva, että sinne jonkun mentyä, hänet -voisi jopa sanoa _ aivopestään_ " vääränlainen" ajatusmaailma heidän maailmankatsomuksensa mukaiseksi, kuten ap on tässä hyvän esimerkkinä.

Jo jopa normaaleista asioista keskusteleminen on mahdotonta, kuten tässä puhe äidiksi tulosta, leimataan rasistiseksi, mikäli asiasta ollaan erimieltä. Kamalaa ap, jos et ole provo, niin oikeasti, mieti mitä olet tekemässä!

ja tämä: Hän myös haluaisi lapsia mahdollisimman pian ja monta, sekin vähän arveluttaa itseäni sillä en ole ehkä ihan vielä valmis olemaan kotiäiti. En vaan halua loukata miestäni ja saada häntä tuntemaan että olisin jotenkin rasisti

Jos tosiaankaan et ole provo, ( mitä on tosi vaikea uskoa ) niin tässä on erittäin hyvä esimerkki siitä, miten nämä matut eivät todellakaan halua oppia länsimaalaista kulttuuria eikä elää länsimaalaisittain. Jos joku vielä jaksaa jauhaa kotouttamisesta jne... voisi todellakin jo avata silmänsä. Nämä turvikset ja mamut keräävät kermat päältä, oleilevat täällä, nostelevat kaikkia mahdollisia tukia, kuitenkaan millään muotoa haluamatta opetella meidän maamme kieltä, tapoja ja kulttuuria. Nuo ovat muslimeja, joiden päätä ei käännetä. Heidän yhteisönsä on niin vahva, että sinne jonkun mentyä, hänet -voisi jopa sanoa _ aivopestään_ " vääränlainen" ajatusmaailma heidän maailmankatsomuksensa mukaiseksi, kuten ap on tässä hyvän esimerkkinä.

Jo jopa normaaleista asioista keskusteleminen on mahdotonta, kuten tässä puhe äidiksi tulosta, leimataan rasistiseksi, mikäli asiasta ollaan erimieltä. Kamalaa ap, jos et ole provo, niin oikeasti, mieti mitä olet tekemässä!

No juuri tämä hänen kiire minua hämmentää. Olen ollut aina epävarma ihminen ja herkkä luonteeltani. En ole mikään provo vaikka joku niin sinnikkäästi haluaakin uskoa vaan haluaisin löytää oman paikkani. Mies oli heti alkuun sellainen vahva ja suojeleva ja olen aina kaivannut jotain joka välittää ja suojelee. Pelottaa vaan se miten tilanne muuttuisi jos muuttaisin hänen kotimaahansa. Mies on täällä turvapaikan hakijana, mutta hän sanoi rehellisesti ettei tilanne ole mitenkään niin paha siinä osassa Irakia mistä hän tulee. Viranomaisetkin kuulema tämän tietävät ja tietävät senkin että oikeasti melkein kaikki irakilaiset eivät tarvitsisi turvapaikkaa varsinaisesti. En tiedä sitten miksi eivät asioille mitään tee, kai se on raha mikä siinä on tärkeintä. En kuitenkaan lähtisi syyttelemään muslimeja itseään siitä.

En nyt oikein ymmärrä mikä sinua mietityttää?
Keskustele kumppanisi kanssa. Jos et halua vaihtaa uskontoa, käyttää huntua, muuttaa ulkomaille tai ryhtyä äidiksi vielä niin kerro se. Jos se ei hänelle sovi niin ette ehkä ole sopivia toisillenne!
Ethän sinä ole häntä alempiarvoisempi, tee se selväksi, sinä osaat päättää aivan itse mitä haluat. Ja jos sinun pitää tutustua islamiin niin hänkin voisi tutustua sinun uskontoosi. Suomessa nainen ja mies ovat tasa-arvoisia, älä ikinä luovu siitä.

*huokaus* no kun ei ole provo, mutta ajattele mitä haluat. Olisin halunnut lähinnä esim. muslimeilta vastauksia enkä suinkaan rasisteilta.

Millä tavalla se on rasismia jos tunnustaa tosiasiat. Eli en näkisi minkäänlaista tulevaisuutta turvapaikanhakijan matkassa. Joten mieluummin vaikka kuolisin. Se ei ole rasismia tipan vertaa, vaan uskovaisen kristityn mielipide asiasta. Ja tarkennan, että tarkoitan turvapaikanhakijoilla muslimeita.

Yhteistyössä