Pyöräilystä (ja alapään juttuja. EI HERKILLE!)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja No en jumalauta kehtaa mustana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

No en jumalauta kehtaa mustana

Vieras
Pyöriä sanotaan munamankeleiksi. Olenko ainut nainen, jolla se aiheuttaa ongelmia? Johtuuko se vain häpyhuulteni isosta koosta, että ne kipeytyy pyöräillessä... Jos pyöräilen peräkkäisinä päivinä on yhtä tuskaa nousta kyytiin. Seisaaltaakaan en voi polkea polvien takia. Vaikka kyllä, syy isoihin häpyhuuliini löytyy kai pyöräilystä. Lapsena se oli hauskaa, mutta kävi kipeästi klitorikseen jos ei venyttäny huulta siihen suojaksi... :ashamed:

Viime aikoina mulla on tullut pieniä haavaumiakin emättimen suulle pyöräillessä. Epäilen että minulla on laskeumaa, koska tuntuu kuin siellä olisi limakalvoa vähän ulkona ja emättimessä tuntuu pullistuma peräsuolen puolelta (tuli 2. raskauden jälkeen) ja syvemmällä sellainen mutka (3. raskauden jälkeen). Puhuin asiasta juuri lääkärin kanssa ja hän ei sitä tutkinut, mutta sovittiin että varaan aikaa jos jumppakuulat ei tuota minkäänlaista tulosta.

Onko muilla samanlaista ongelmaa ollut? Mitenkä hoitaneet?

ps. joo on vähän öh-öh aihe, mutta kai se jonkun on otettava puheeksi jos vaikka löytyis kohtalotovereita. Vertaistukeahan täällä haetaan.. :whistle:

Muuten en osaa auttaa, mutta auttaisikohan satulan vaihto? Nykyään on pyörissä tosi kovat satulat vakiona, mutta niitähän myydään kaikenlaisia geelisatuloita yms...

Alkuperäinen kirjoittaja haaskalintu:
Ootko kokeillu sellasia kunnon pyöräilyhousuja joissa on se pehmuste haarovälissä. Pistäis vaikka verkkareitten alle kun ne on muuten niin kaameen näköset.

Oon koittanu käyttää terveyssidettä pehmusteena, mutta tulee sitä kitkaa siinäkin.. En nyt mitään housuja meinannu pyöräilyä varten erikseen ostaa, kun en tykkää koko hommasta enää tippaakaan ja pian loppuu tämä väliaiknen kausi kun joudun sitä käyttämään...

Toi uus satulaidea on hyvä :wave: . Kun joskus vielä pyöräilin, niin tuli kauttaaltaan pers kipeeks :D mutta meni ohi ajan myötä. Tuli kipeks aina jos pitkästä aikaa polki. Näin myös kuntopyörässä. Mä voisin kuvitella et sulla satula liian korkeella sillä silloin poljennan aikana alapää hankautuu puolelta toiselle keikkuessa. Alempana olisit enempi ns jalkojen varassa.

Joo ja akat kun ei osaa satuloitaa eikä sarvia säädellä ja sitten valitetaan että värkit kipeytyy,satulat liika kovia ja pöksytkin pelkkiä patalappuja ei siis ihme jos ei tee mieli pyöräillä

ei tosiaankaan ollu ennenvanhaan akoilla eikä ukoillamitään vikaa värkeissään vaikka kuinka pyöräilivät eikä ollu MITÄÄN geelisatuloita eikä pehmustehousuja,niin sitä ,mentiin töihin tai tansseihin eikä mikään vaivannu,kumma homma nykyään ku nAINA on joku paikka kipeä?

Yhteistyössä