Oulun koulut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Muuttaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Etsimme uutta kotia Oulusta ja vasta pari vuotta täällä asuneena alueet ovat vielä aika vieraita. Kotiehdokkaita katsellessa yhdeksi suureksi kysymykseksi ovat nousseet koulut. Esikoisemme aloittaa koulun ensivuonna ja toki haluaisimme hänet mahdollisimman hyvään kouluun, paikkaan jossa olisi mahdollisimman vähän sekä sosiaalisia että sisäilmaongelmia. Mitkä ovat mielestänne Oulun parhaat koulut ja mitä taas ehdottomasti välttäisitte?

Olen itse opiskellut Myllytullin peruskoulussa koko ikäni (olen siis 9lk.) itselläni ei ole ollut mitään ongelmaa missään välissä. Ala-aste remontoitiin 2012-2013 ja hyvä tuli! Ihanat opettajat, hyvä sijainti, ja kaikinpuolin hyvä koulu! (Jään kaipaamaan, kun ysiltä lähden)

Lopetuksen syy ei tosiaan ollut koulun kunto, tunnen henk.koht. ihmisen, joka oli sitä arvioimassa. Päiväkoti oli ongelmallinen ja se purettiin. Lapset kävi Välivainiota kun oli vielä kaupungin koulu ja ihana oli, kyllä se kirpasi kun lopetti. Paulaharju toki loistokunnossa, mut paljon isompi.

Paulaharju on edelleen paikoin homeongelmainen, vaikka muutama vuosi sitten homerempattiinkin.

Olen itse opiskellut Myllytullin peruskoulussa koko ikäni (olen siis 9lk.) itselläni ei ole ollut mitään ongelmaa missään välissä. Ala-aste remontoitiin 2012-2013 ja hyvä tuli! Ihanat opettajat, hyvä sijainti, ja kaikinpuolin hyvä koulu! (Jään kaipaamaan, kun ysiltä lähden)

Myllytulli myös homeessa, ei nuo remontit yleensä muuta tilannetta, vähän voi helpottaa mutta homeessa mikä homeessa. Pohjankartanokin homeessa, vaikka remontti loppusuoralla mutta edelleen mm. juhlasalin etuaulassa home haisee.

Kaksi lasta siellä koulussa, ei kyllä mitään vesivahinkoja meillä tiedossa.
Uudenkarhea edelleen. Hyvät opettajat. Tyytyväisiä ja iloisia lapsia siellä näkee.
Toimiva ilmanvaihtojärjestelmä, mahtavat tilat. Ongelma enemmänkin Kastellin hintataso.

Kastelin koulu ihan huippu. Hyvä rehtori, hyvät tilat, huiput opettajat ja iloisia lapsia. Mamuja ei kyllä juuri näy mitä joulujuhlassa esim on käyty. Ongelmana tosiaan alueen korkea hintataso. Piti ottaa 70000 enemmän asuntolainaa kuin mitä oli ajateltu että saatiin lapset tuonne kouluun ja kyllä ahisti tuolloin mutta enpä ole sitten enää katunut. Lisäksi harrastuksiin lyhyt matka ja joka paikkaan muutenkin. Autolla ei tarvitse motaria ajella, säästyy tuossakin rahat.

Tiedättekö kukaan tästä Kastellin uuden koulun vesivahingosta että onko totta ja milloin tapahtui? Linkkejä?
Hah, tää "vesivahinko" on hauska tarina :D Pojan kaveri otti pikkuisille tarkoitetun kuranpesusuihkun ja alkanut suihkuttelemaan sillä ympäriinsä. Opettaja oli totta kai tästä huomauttanut, joku oppilas kuuli väärin koko jutun ja yhtäkkiä puoli koulua luuli että oli tapahtunut joku vesivahinko.

Tervatoppilan ala- ja yläkoulu ovat sisäilmaongelmaisia/homeessa. Itsekin olisin kiinnostunut Oulun alakouluista, missä henkilökunta ei oireile sisäilmaongelmista.

Kalevassa luki joskus taannoin, että Merikosken koulu on sisäilmaongelmainen, samoin Myllytulli, Heinätori, Karjasilta, Nuottasaari jne.

Itse arvelen, että kunnossa olevia kouluja voisivat olla Kastelli, Teuvo Pakkala, Talvikangas, Ritaharju...
[/QU

Yhteistyössä