Äitini arvostelee kaikkea mitä teen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Ja luulee aina että vain hänen kantansa on oikea. Hän käyttäytyy ja puhuu minulle niin kuin olisin pieni lapsi. Esim kun olin hakemassa korkeakouluihin, sain kuulla jokaisesta alasta ainoastaan negatiiviset kommentit. Jos koskaan ostan vaatteita, saan kuulla siitä miten törsään liikaa. Huoneeni ei saa olla päivääkään hiukan epäsiistinä, hän valittaa vaatteista lattialla (vaikka hän itsekin heittää omat vaatteensa joskus lattialle.). Jos haluan vaikka käydä parturissa ja antaa ammattilaisen muotoilla partani, olen liian tarkka ulkonäöstäni. Tykkään pukeutua esim kauluspaitaan ja neuleeseen, jolloin saan kuulla että pukeudun aivan liian hienosti arkisiin menoihin. Jos en käytä pipoa talvella olen hullu ja yksi heijastin käärittynä käsivarren ympärille ei riitä; minun pitäisi olla joulukuusi.
Kaikki mitä teen pitää tapahtua nyt ja heti. Laskujen maksaminen, eri asioista ilmoittaminen, vaikka deadline olisi kuukauden päästä. Hän ei voi odottaa sitä 10 minuuttia kun katson tv-sarjan loppuun ennen kun laitan astiat tiskikoneeseen, KAIKKI pitää tapahtua silloin kun hän niin sanoo. Asun olosuhteiden pakosta hänen luonaan, olen 20 vuotias. Onneksi muutan kohta pois.

Maksan siitä että saan ruokaa ja asua täällä, käyn töissä. Tuo on muutenkin vain naurettava tekosyy jotta voi käskytellä täysi-ikäistä lastaan vain koska vielä haluaa.
En usko. Muiden sotkut nyt vain ärsyttävät enemmän kun omat, siksi sanoo. Ja etenkin, jos hän kantaa päävastuun siivoamisesta, niin ärsyttää erityisesti, kun joku sotkee.

Ja luulee aina että vain hänen kantansa on oikea. Hän käyttäytyy ja puhuu minulle niin kuin olisin pieni lapsi. Esim kun olin hakemassa korkeakouluihin, sain kuulla jokaisesta alasta ainoastaan negatiiviset kommentit. Jos koskaan ostan vaatteita, saan kuulla siitä miten törsään liikaa. Huoneeni ei saa olla päivääkään hiukan epäsiistinä, hän valittaa vaatteista lattialla (vaikka hän itsekin heittää omat vaatteensa joskus lattialle.). Jos haluan vaikka käydä parturissa ja antaa ammattilaisen muotoilla partani, olen liian tarkka ulkonäöstäni. Tykkään pukeutua esim kauluspaitaan ja neuleeseen, jolloin saan kuulla että pukeudun aivan liian hienosti arkisiin menoihin. Jos en käytä pipoa talvella olen hullu ja yksi heijastin käärittynä käsivarren ympärille ei riitä; minun pitäisi olla joulukuusi.
Kaikki mitä teen pitää tapahtua nyt ja heti. Laskujen maksaminen, eri asioista ilmoittaminen, vaikka deadline olisi kuukauden päästä. Hän ei voi odottaa sitä 10 minuuttia kun katson tv-sarjan loppuun ennen kun laitan astiat tiskikoneeseen, KAIKKI pitää tapahtua silloin kun hän niin sanoo. Asun olosuhteiden pakosta hänen luonaan, olen 20 vuotias. Onneksi muutan kohta pois.
Koeta ymmärtää, sen lisäksi että on äitisi on kontrollifriikki, hän haluaa että sinusta kasvaa hieno ja kunnon kansalainen joka osaa kerätä vaatteet pois lattialta, vaikka hän itse ei niin aina teekään.

Sulla on oikeus tunteisiin. Hyvä, että ilmaiset ne ja saat mahdollisesti myötätuntoa joltakin taholta, mutta elämässä tulee eteen monen monia ongelmia, jotka tuntuvat tähän sinun asiaan nähden erittäin paljon haastavammilta.
Koita ajatella asiaa siltä kannalta, että asiat voisivat olla huonomminkin ja olethan juuri kohta muuttamassa omillesi, tsemppiä nyt loppuaikaan!
Hyvää äitisi vain tarkoittaa.

• Tykkää
Reactions: Elena777 ja .....
Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat. Sitten saat päättää asioista, kun muutat omillesi.
No ei kyllä todellakaan mene noin! Kyse vieläpä täysi-ikäisestä ihmisestä. Itse asuin 20-vuotiaana isäni kanssa eikä hän sitä päättänyt mitä vaatteita käytän, käynkö kampaajalla jne. Laitoin kyllä tiskit koneeseen, pesin pyykit, siivosin, laitoin pannuhuoneessa puut pesään että saatiin lämmintä vettä. Mulla oli silti oikeus päättää itse omista asioistani.

Nyt asun miehen kanssa jolla on 20v. tytär. Ei me sen tyttären vaateostoksista yms. päätetä vaan hän päättää ne itse ja itse maksaakin. Ei kytätä koska tulee ja menee, kunhan on hiljaa silloin kun muut nukkuu. On hyväkäytöksinen nuori nainen eikä ole ongelmia.

Ja missä muuten luki, että ap ei maksa asumisestaan tai ruoastaan? Ei missään joten et sä voi olettaa, että hän syö äitinsä ruokia. Meillä miehen tytär syö meidän ruokia eikä maksa asumisestakaan, mutta ei me silti määrätä hänen tekemisistään. Ja miksi pitäisi, fiksusti toimiva aikuinen ihminen kun on.

No vitsihän tää oli koko aloitus.

Mutta jatketaan.
Astiat laitetaan koneeseen heti. Ne laitetaan koneeseen ennen kuin menet katsomaan sitä sarjaas.
Jaa. Kyllä meillä ainakin saatetaan laittaa astiat vain altaaseen jos kone täynnä puhtaita ja ohjelma alkaa telkkarista. Ja ihan miehen kanssa omistetaan tämä talo. :D Ei se maailma siihen kaadu jos ne astiat ovat vaikkapa tunnin siellä altaassa. Ohjelman katsomisen jälkeen tyhjätään kone ja laitetaan likaiset tilalle.

Ruokapöydässä syödään, ei olkkarissa telkkaria katellen. Alkaa kuulostaa siltä että hyvinkin on äidiltäsi aiheellista puuttua koko ajan tekemisiisi..
Määrääkö joku laki, että vain ruokapöydässä syödään? Meillä syödään ruoat kyllä pöydässä, mutta jonkun leivän tai pullan saatan syödä olkkarissa telkkaria katsellessa. Ei se niin vakavaa ole.

Yhteistyössä