Nainen, mitä mieltä olet jos mies itkee olkapäätäsi vasten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen mies ja itken harvoin, mutta silloin kun itken niin itken kunnolla. Tunnen itseni heikoksi ja voin jopa pudota polvilleni jos minulla ei ole tukea kun se tapahtuu, tarvitsen lohtua läheiseltä kipeästi. Saisiko tässä tilanteessa mies itkeä olkapäätäsi vasten vai pitäisitkö miestä heikkona?

Muoks. Väärään ketjuun meni mutta menköön :D

Olen mies ja itken harvoin, mutta silloin kun itken niin itken kunnolla. Tunnen itseni heikoksi ja voin jopa pudota polvilleni jos minulla ei ole tukea kun se tapahtuu, tarvitsen lohtua läheiseltä kipeästi. Saisiko tässä tilanteessa mies itkeä olkapäätäsi vasten vai pitäisitkö miestä heikkona?
Vahvuutta se on että uskaltaa näyttää tunteensa, eikä tunteiden näyttäminen ole pelkästään naisten oikeus vaan ihan samalla lailla kuuluu kaikille sukupuoleen katsomatta..

Tässä maassa on jo ihan tarpeeksi tuppisuisia,tunteita sisälleen patoavia aikapommeja joten olisin erittäin mielissäni jos mies näyttäisi negatiivisetkin tunteet noin avoimesti.
Yhtälaillahan ne miehet tuntee kuin naisetkin.
Huolestuisin jos en KOSKAAN näkisi oman kumppanin(miehen)itkevän.

Miehillä tunteet missä naisillakin, kyllä saa ja pitää itkeä jos siltä tuntuu! Yrittäisin lohduttaa.
Nainen 24 v

Saa itkeä... mutta rehellisesti sanottuna minä menen lukkoon, jos mies itkee. En oikein osaa siinä vaiheessa tukea, vaan pakenen paikalta.
En siis pitäisi miestä heikkona, mutta itseäni kylläkin.

No riippuu suhteestamme. Jos olisit työkaveri, naapuri tms., niin olisin kyllä äärettömän kiusaantunut, jos tulisit olkapäälleni roikkumaan ja räkä poskella itkemään, ennen kun lyyhistyisit maahan.

Jos olisit oma mieheni, niin ehkä kerran, max 2 kertaa vuodessa olisi tuollainen kohtaus ok, sen useammin jos tapahtuisi, olisi jo vähän rasittavaa.

Saa itkeä... mutta rehellisesti sanottuna minä menen lukkoon, jos mies itkee. En oikein osaa siinä vaiheessa tukea, vaan pakenen paikalta.
En siis pitäisi miestä heikkona, mutta itseäni kylläkin.
Itkuissakin on eroa. Muutama kyynel silmäkulmasta on normaalia, mutta itse koen kyllä oudoksi, jos aikuinen ihminen jatkuvasti on niin syvien tunnekuohujen vallassa, että rääkyy kuola valuen niin, että ihan lyyhistyy lattialle.

Itkuissakin on eroa. Muutama kyynel silmäkulmasta on normaalia, mutta itse koen kyllä oudoksi, jos aikuinen ihminen jatkuvasti on niin syvien tunnekuohujen vallassa, että rääkyy kuola valuen niin, että ihan lyyhistyy lattialle.

Ehkä jokin suuri menetys tai shokki voisi auttaa ymmärtämään lattialle lyyhistymistä... mutta joo, ihan totta. Olishan se vähän hassua jos aikuinen mies lyyhistyisi lattialle itkemään vaikka työpaikkansa menettämisen johdosta.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Tunteita on hyvä purkaa ja yhden kerran aviolittomme aikana (20v) mies on itkenyt sylissäni, siis niin ettei olla itketty yhdessä esim keskenmenoa. Mutta jos itkukohtaukset olisivat viikottaisia, niin veisin mielenterveyslääkärille. Kuukausittaisistakin alkaisin vaivihkaa seurata tilannetta.

Tunteita on hyvä purkaa ja yhden kerran aviolittomme aikana (20v) mies on itkenyt sylissäni, siis niin ettei olla itketty yhdessä esim keskenmenoa. Mutta jos itkukohtaukset olisivat viikottaisia, niin veisin mielenterveyslääkärille. Kuukausittaisistakin alkaisin vaivihkaa seurata tilannetta.

Olen mies ja vaimon 30 vuotta sitten saama keskenmeno surettaa joskus vieläkin. Siitä huolimatta että lapsia on.

Yhteistyössä