Verokortista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija kysyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija kysyy

Vieras
Minulla on vuodelle 2016 muutosverokortti,mutta siinä lukee voimassaoloajaksi -31.12.2016. Vuoden 2017 verokortti tulee voimaan helmikuun alusta. Ymmärränkö oikein,että tarvitsen siis tammikuulle verokortin? En löytänyt vastausta Verohallinnon sivuilta,ja puhelinpalvelu on tältä päivältä jo suljettu..siksi kysyn täällä.

Et tarvitse erllistä verokorttia tammikuulle, työnantaja käyttää viime vuoden veroprosenttia tammikuussa ja helmikuusta astuu uusi voimaan. Eri asia sitten jos haluat uuden verokortin tammikuun alusta voimaan, tällöin tarvitset tietenkin uuden kortin.

Minulla on vuodelle 2016 muutosverokortti,mutta siinä lukee voimassaoloajaksi -31.12.2016. Vuoden 2017 verokortti tulee voimaan helmikuun alusta. Ymmärränkö oikein,että tarvitsen siis tammikuulle verokortin? En löytänyt vastausta Verohallinnon sivuilta,ja puhelinpalvelu on tältä päivältä jo suljettu..siksi kysyn täällä.
tarviit uuden tai tammikuussa maksettava palkka menee muutoskortin prosentilla.

Tuota viimeisintä muutosverokorttiasi siis käytetään tammikuussa vaikka lukee että voimassa 2016 vuoden loppuun. Ellet toimita uutta muutosverokorttia joka voimassa alkaen 1.1.2017 T. Palkanlaskija

Tuota viimeisintä muutosverokorttiasi siis käytetään tammikuussa vaikka lukee että voimassa 2016 vuoden loppuun. Ellet toimita uutta muutosverokorttia joka voimassa alkaen 1.1.2017 T. Palkanlaskija
Näin. Itse aloitin uudessa työssä joulukuussa ja toimitin muutosverokortin jossa oli, että on voimassa vuoden loppuun. Sillä samalla veroprosentilla kuitenkin menee tammikuun palkka ja uusi on sitten helmikuun alusta.

En tiedä mitä tuo päätön tuossa sekoili. o_O

Näin. Itse aloitin uudessa työssä joulukuussa ja toimitin muutosverokortin jossa oli, että on voimassa vuoden loppuun. Sillä samalla veroprosentilla kuitenkin menee tammikuun palkka ja uusi on sitten helmikuun alusta.

En tiedä mitä tuo päätön tuossa sekoili. o_O
en sekoile yhtään mitään. niin se asia vaan menee.

kysymys oli, että meneekö verotus tammikuussa edm kortin mukaisesti
minulla meni joulukuun voimassa olevan muutoskortin mukaan. johan se tuolla lukee. jos olisin halunnut toisenlaisen veroprosentin niin olisi pitäny hakea toinen muutoskortti. tammikuun alussa maksettavalle palkalle. oikein tai väärin, sitä en ole selvittänyt.

minulla meni joulukuun voimassa olevan muutoskortin mukaan. johan se tuolla lukee. jos olisin halunnut toisenlaisen veroprosentin niin olisi pitäny hakea toinen muutoskortti. tammikuun alussa maksettavalle palkalle. oikein tai väärin, sitä en ole selvittänyt.

Ok, eli kysymys on pienestä väärinymmärryksestä.

AP pelkäsi sitä, että tammikuun tili menisi korkeimmalla mahdollisella prosentilla sen takia kun uusin verokortti happanee vuoden vaihteessa. Näin ei ole, vaan tammikuussa työnantaja käyttää viimeisintä voimassa olevaa korttia jollei ole erikseen toimitettu uudempaa, tammikuussa voimassa olevaa.

Kun AP vastasi ensimmaiseen viestiisi ja kommentoit siihen, ettei mene niin kuin AP asian vastauksessaan esitti, oli vaikea käsittää mitä itse asiassa tarkoitit.