Ei sykettä neuvolan ultrassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Raskausviikkoja 9+5 ja neuvolan ultrassa ei sykettä löydetty. Olin 6+6 varhaisultrasss ja sielä näkyi syke ja alkio vastas täysin viikkoja. Terveydenhoitaja ultras ja laite ei näyttänyt olevan uusinta uutta. Ovat kuulemma itse opetelleet sitä käyttämään. Mutta sykettä ei löydetty ja alkio kuulemma näytti pieneltä. Oli sitä mieltä että kesken on mennyt. Huomenna ultra polilla ja tyhjennys lääkkeet jos on kesken mennyt. Ihan hajalla olen. 2v yritetty ja sitten se otetaan meiltä pois.

Voi, olen pahoillani. Voimia <3 Voihan neuvolan arvio olla väärä, tosin ei ne yleensä taida keskenmenosta sanoa mitään elleivät ole melkolailla hyvin varmoja :( Tulet kuitenkin raskaaksi joten älä vielä heitä kirvestä kaivoon. Jotkut raskautuu helpommin keskenmenon jälkeen, kuulemma keho voi olla otollisemmassa tilassa silloin. Tiedä sitten. Meillä meni 9 kk:tta että tärppäs seuraavaksi.

Meillä vikaa miehen siittiöissä. Meidän ei edes olis pitänyt saada raskautta alulle luomusti. Sanottiin että ainoa keino on ivf/icsi. Joten en usko että meille toista luomu ihmettä suodaan.

No voi harmi.
Ja toivottavasti ei kuulosta liian tylyltä, mutta jos vika jo selvillä, niin ei kannata hukata aikaa ja etenkään henkisiä resursseja epävarmempiin yrityksiin, vaan säästää ne hoitoihin.

Mulla kävi aikanaan noin. Viikkoja oli 10+4 ja sykettä ei ultrassa löydetty. Aiemmin olin yhden kohtukuoleman kokenut, joten arvatenkin tämä oli kova isku vasten kasvoja ja aattelin etten tule koskaan saamaan lasta, mutta kuinkas kävikään. 3 kuukautta keskenmenosta tulin uudestaan raskaaksi ja tuolla tuo 4v nyt tuhisee. Jotenka, kuten joku jo sanoikin, älä heitä kirvestä kaivoon!

SYöpä johtaa kuolemaan, verenpainetauti altistaa muille vakaville sairauksille mm sydänkohtaus ja aivohalvaus. Korvatulehdus on kipeä eikä välttämättä mene ohi ilman hoitoa, voi kehittyä liimakorva tai tulehdus levitä aivoon. Lapsettomuus tekee toki henkisesti kipeää mutta ei siihen kuole. Jokaisella on omat pelkonsa...

Ekassa raskaudessa meidän entisessä neuvolassa ei mullakaan neuvolan ultra löytäny sykkeitä 8-9viikoilla. Mutta ei mistään keskenmenosta mainittu sanaakaan, sanottiin vaan ett ensi kerralla sit kuuluu paremmin :) Ja niin kuului.

Meidän nykyisessä neuvolassa ei edes yritetä kuunnella sykkeitä alkuraskaudessa.
Ensimmäinen missä katsotaan sykkeet on niskapoimu-ultra, eli n.viikolla 12. Ja se ultra tehdään yksityisellä ihan kunnon laitteilla.

Viime viikolla olin neuvolan lääkärillä. Eli viikoilla 14. Silloin vasta meidän nykyisessä neuvolassa kuunnellaan ensimmäisen kerran sykkeitä, ja siltikin lääkäri joutui hetkeä pidemmän ajan niitä etsimään.

Joten. Koitahan olla heittämättä kirvestä kaivoon <3
(ps. Neuvolassa ollaan ääliöitä)

SYöpä johtaa kuolemaan, verenpainetauti altistaa muille vakaville sairauksille mm sydänkohtaus ja aivohalvaus. Korvatulehdus on kipeä eikä välttämättä mene ohi ilman hoitoa, voi kehittyä liimakorva tai tulehdus levitä aivoon. Lapsettomuus tekee toki henkisesti kipeää mutta ei siihen kuole. Jokaisella on omat pelkonsa...
No näinhän se on. Toisaalta reikäistä hammasta on turha käydä paikkaamaan, helpommalla pääsee, kun vetää vain pois. Murtunut luukin usein parantuisi itsekseen ilman hoitoa, ei ehkä täydelliseksi, mutta siine päin. Päänsärkykin menisi helposti ajan kanssa ohi ilman lääkkeitä. Umpisuolenpoistokin onnistuisi vallan mainiosti ilman nukutusta, mutta lääketieteen ansiosta aika lailla miellyttävämpää. Jotenkin hullua kieltäytyä nykyaikaisen tieteen mahdollisuuksista yhdellä ainoalla elämän osa-alueella, eikö?

• Tykkää
Reactions: feger
Meillä vikaa miehen siittiöissä. Meidän ei edes olis pitänyt saada raskautta alulle luomusti. Sanottiin että ainoa keino on ivf/icsi. Joten en usko että meille toista luomu ihmettä suodaan.

En ole asiaan perehtynyt..
Mutta kun tätä ihmisen elämää ja kehoa miettii.. Niin aika isoja päätelmiä tehdään yhdestä(?) spermasatsista?

Voihan naisellakin olla kuukausi kun ei ovulaatioo tapahdu. Niin miksei miehellä voisi jostain meille tuntemattomasta syystä(rasitus, stressi, alkoholi, tupakka, piilevä tulehdus, flunssa?) olla kausia kun siittiöitä ei ole, tai ovat heikompi kuntoisia. Miten se muka voi olla "niin varmaa" että jos kerran siittiöit ovat olleet heikkolaatuisia tai niitä on ollut vähän, niin miten se voi aina olla niin varma pysyvä asia??

• Tykkää
Reactions: .....
Ekassa raskaudessa meidän entisessä neuvolassa ei mullakaan neuvolan ultra löytäny sykkeitä 8-9viikoilla. Mutta ei mistään keskenmenosta mainittu sanaakaan, sanottiin vaan ett ensi kerralla sit kuuluu paremmin :) Ja niin kuului.

Meidän nykyisessä neuvolassa ei edes yritetä kuunnella sykkeitä alkuraskaudessa.
Ensimmäinen missä katsotaan sykkeet on niskapoimu-ultra, eli n.viikolla 12. Ja se ultra tehdään yksityisellä ihan kunnon laitteilla.

Viime viikolla olin neuvolan lääkärillä. Eli viikoilla 14. Silloin vasta meidän nykyisessä neuvolassa kuunnellaan ensimmäisen kerran sykkeitä, ja siltikin lääkäri joutui hetkeä pidemmän ajan niitä etsimään.

Joten. Koitahan olla heittämättä kirvestä kaivoon <3
(ps. Neuvolassa ollaan ääliöitä)

Niin en tiedä.. Mulle sanottiin että syke välttämättä kuulu mutta pitäisi näkyä. Näin itse varhaisultrassa sen alkion sydämen sykkeen nyt en minäkään nähnyt sitä.

Arvojärjestyksensä kullakin. Minä aikanaan totesin, että olen mieluummin kuollut kuin lapseton, ja suunnitelmakin oli siltä varalta, etten lapsia saa -- joten kyllä siihenkin kuolee. Onneksi lapsettomuushoidoilla tärppäsi, eikä tarvitse sitäkään miettiä enää. Suosittelen kyllä lapsettomuushoitoja, ne paransivat elämän laatua äärettömän paljon.

Meillä kaksi pientä mennyt taivaaseen, kumpainenkin ennen kuudetta viikkoa.

Mutta. Tästä tammikuussa alkunsa saaneestakin lääkäri totesi että keskenmeno on, mutta kuitenkin pikkuinen masussa myllertää.

Noilla viikoilla voisi myös jo sanoa että on voinut olla asennossa jossa syke ei näy, ja että näyttää pieneltä. Meillä pieni liikkunut aktiivisesti viikolta 8 asti. Nyt 13 raskausviikko.

Polilla todettiin että kuollut on. Tyhjennys lääkkeet mukaan..Henkisesti tästä tuskin täysin toipuu.

Joidenkin on ehkä vaikea ymmärtää että joku ei kykene ivf hoitoihin. Mitä jos hoidoilla saatu aikaan raskaus ja sekin menis kesken. Kauhea vaiva ja terveyden riskeeraaminen ivf hoidoilla ja sitten sekin menis kesken. Meillä kuitenkin on jo olemassa oleva elävä lapsi. Oltais toki haluttu lisää.. Mutta näin ei käynyt..

Yritystä vaan kun henkisesti pystyy.

Meistä vielä, kun meille sanottiin että hoitoihin vois hakeutua kun nyt ois kolme keskenmenoo yhteensä niin sitten tärppäsi luonnontietä :whistle:

Tosin meillä vaikeudet johtui kohdun asennosta, se oli niin hankala, että mahdollisia kiinnittymiskohtia oli kaksi ja niihin osuminen tuurista kiinni :unsure:

Jos kyse siittiöistä, niin eikö silloin voida aloittaa siittiöiden pesulla (vain hyväkuntoiset jää jäljelle) ja inseminaatiolla? Eli mies käy tumputtamassa sovittuna päivänä kuppiin ja sä meet pari tuntia myöhemmin ruiskutettavaksi. Ei lääkkeitä, ei pistoksia. Toki paremman tehon saa, jos lisätään joku munasoluja kasvattava pistoslääke alkukiertoon ja irrotuspiikki, joka laukaisee ovulaation oikeana hetkenä.

IVF ei ole ensimmäinen hedelmöityshoitomuoto, ellei molemmilla ole jotain vikaa. Kevyempiäkin on, jossa sua ei lääkitä mitenkään tai ihan minimaalisesti. Ja ne kevyemmät hoidot on halvempia.

meille sanottiin että icsi hoito on paras keino eli siittiö viedään suoraan munasoluun sisälle. Kun inseminaatiossa voidaan erotella vain huonosti liikkuvat pois mutta sillä ei voida poistaa epämuodostuneet siittiöt. Epämuodostuneet siittiöt(teratozoospermia) ei välttämättä osaa hedelmöittää munasolua.

meille sanottiin että icsi hoito on paras keino eli siittiö viedään suoraan munasoluun sisälle. Kun inseminaatiossa voidaan erotella vain huonosti liikkuvat pois mutta sillä ei voida poistaa epämuodostuneet siittiöt. Epämuodostuneet siittiöt(teratozoospermia) ei välttämättä osaa hedelmöittää munasolua.
Polilla todettiin että kuollut on. Tyhjennys lääkkeet mukaan..Henkisesti tästä tuskin täysin toipuu.

Joidenkin on ehkä vaikea ymmärtää että joku ei kykene ivf hoitoihin. Mitä jos hoidoilla saatu aikaan raskaus ja sekin menis kesken. Kauhea vaiva ja terveyden riskeeraaminen ivf hoidoilla ja sitten sekin menis kesken. Meillä kuitenkin on jo olemassa oleva elävä lapsi. Oltais toki haluttu lisää.. Mutta näin ei käynyt..
pahoittelut!
mulla oli monta keskenmenoa lapsettomuushoidoissa. lopulta tuli lottovoitto, nyt juostaan pojan perässä:)
tosi rankkaa oli, sen myönnän, ja ymmärrän ettei siihen ole voimavaroja. halusin vain kertoa , että hyvinkin voi käydä, tsemppiä ja voimaa tulevaisuuteen.

Yhteistyössä