En jaksa enää yrittää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijattg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailijattg

Vieras
Alkaa mennä toivo tähän maahan.

Mä oon tehnyt töitä 14 vuotiaasta saakka. Tunnollisesti. Maksanut veroni ja koettanut olla vastuussa elämästäni. Ja perheestäni. Lapsistani.

Väkeä irtisanotaan. Työt ei vähene. Ja ne "irtisanottujen työt" teemme me onnelliset (??) Jotka työmme saamme pitää.

Samalla tuntuu että veroihin menevä osuus vaan kasvaa ja kasvaa... ja käteen jäävällä vain juuri ja juuri elää. Oma tietysti mokani. Miksi olen asunnon ostanut ja maksan siitä... en siis tokikaan ole oikeutettu tukiin.

Entä jos asuisinkin vuokralla? Saisin asimiseen jopa tukea... entäpä jos heittäytyisin työttömäksi? Ei tulotaso loppujen lopuksi laskisi kovinkaan paljoa...

Mä ole lopen kyllästynyt toimimaan teknologiayhtiön "orjana" jonka odotetaan jaksavan vähintään 1,5 ihmisen työtaakka... enkä mä kyllä jaksa enää maksaa näiden "juusojen" ja työtä vieroksuvien elämääkään.

Ihan oikeasti alkaa riittää.

• Tykkää
Reactions: Zariza
Olen täysin samaa mieltä. Koko ajan vain kurjistetaan matalapalkka-alalla työskentelvien oloja (esim. Kiky), käteen jää entistä vähemmän.

Onneksi asunto on jo maksettu eikä velkaa ole muutenkaan.

Tällä hetkellä MIKÄÄN ei kannusta olemaan työelämässä mukana eläkeikään asti.

Itselläni on kohta edessä tilanne, etää pitäisi etsiä töitä. Oman ammatin töitä voi olla hankalampi saada. Ainakaan vakkari. Voisin kyllä ammatilla i tehdä alemman tutkinnon töitä mitä löytyy kyllä. Laskin, ettei minun kannata niitä alemman tutkinnon töitä tehdä koska liitosta saan saman verran tai peräti enemmän rahaa (huomioidaan lisäksi, ettei tarvitsisi maksaa lapsen päivähoitomaksua). Kumpaakohan ajattelin tehdä? Sipilä & kumppanit voivat sitä miettiä tykönänsä. Kotona oloa motivoi se, että matutkin saavat ilmaista rahaa niin miksi en minäkin saisi välillä lomailla oikein kunnolla.

Itselläni on kohta edessä tilanne, etää pitäisi etsiä töitä. Oman ammatin töitä voi olla hankalampi saada. Ainakaan vakkari. Voisin kyllä ammatilla i tehdä alemman tutkinnon töitä mitä löytyy kyllä. Laskin, ettei minun kannata niitä alemman tutkinnon töitä tehdä koska liitosta saan saman verran tai peräti enemmän rahaa (huomioidaan lisäksi, ettei tarvitsisi maksaa lapsen päivähoitomaksua). Kumpaakohan ajattelin tehdä? Sipilä & kumppanit voivat sitä miettiä tykönänsä. Kotona oloa motivoi se, että matutkin saavat ilmaista rahaa niin miksi en minäkin saisi välillä lomailla oikein kunnolla.
Saanko mä kysyä miksi minun pitää maksaa sun oleilusta?

Siksikö että voit kostaa Sipilälle??

Tai niille jotka on sallinut maahanmuuttajien tulon?

Sun "suloinen" kosto valitettavasti kohdistuu meihin ihan tavallisiin suomalaisiin työssä käyviin. Onko se mielestäsi oikein?

Samoin se kohdistuu lapsiin ja vanhuksiinkin. Oletko ajatellut?

OOtko miettiny, ett jos joku ei haluu käydä töissä niin joku muu saa sen työpäikan ELI MOLEMMAT VOITTAA SIINÄ.
Töitä ei muutenkaan riitä enää kaikille.

OOtko miettiny, ett jos joku ei haluu käydä töissä niin joku muu saa sen työpäikan ELI MOLEMMAT VOITTAA SIINÄ.
Töitä ei muutenkaan riitä enää kaikille.
Tämä on maailman typerin peruste laiskuudelle. Antaa muiden elättää, olen jalo kun annan muille töitä.

Tuossa asenteessa ei voita kuin se laiska paska. Joka pahimmillaan vielä maksattaa lapsensakin muilla.

Taitaa unohtua että saat verohelpotusta asuntolainan koroista. Ja omistusasuntoonkin saa tukea jos on köyhä. Ei tietenkään velan lyhentämiseen vaan vastikkeeseen tai sähkölaskuun. Taidat tienata kuitenkin ihan kivasti jos veroprossasi nousee. Mulla se on laskenut nyt parissa vuodessa neljä yksikköä

Taitaa unohtua että saat verohelpotusta asuntolainan koroista. Ja omistusasuntoonkin saa tukea jos on köyhä. Ei tietenkään velan lyhentämiseen vaan vastikkeeseen tai sähkölaskuun. Taidat tienata kuitenkin ihan kivasti jos veroprossasi nousee. Mulla se on laskenut nyt parissa vuodessa neljä yksikköä
Mitä väliä jos rahaa jää saman verran käteen sinulla ja minulla? Mitä sillä brutolla on oikeasti väliä. Paitsi että turha kuvitella että tukia saa.... keskituloiset on niitä joiden selkänahasta revitään kaikista eniten. Ja siihen olen lopen kyllästynyt.

Mullaki sama tilanne. Saan liitosta nii hyvät rahat et mielellän vedän vuode lonkkaa ja etin just omaa koulutusta vastaavaa työtä. En mä koulujani sen vuoksi käynny et pääsee duunariksi.

Yhteistyössä