Miksi on muka paha sanoa "pelolle ei saa antaa valtaa"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijaSuvis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailijaSuvis

Vieras
Huomaavatko palstapersut että Soini itse käytti tuota sanontaa puheessaan?
Saahan sitä pelätä jos haluaa, mutta miksi antaa se ilo terroristeille. Sitähän ne saastat juuri haluavat.

Itse inhoan tuota sanontaa, koska se on niin typerä. Jos joku nyt esim. räjäyttää pommin lähistöllä, on ihan järkevää pelätä. Kohtuullisen tyhmä pitää olla, jos lisääntynyt riski pelota.

Mua ärsyttää se sanonta poliitikkojen ym viranomaisten suusta rallateltuna eniten sen takia, että heidän turvamies arsenaalinia senkun lisätään vaan...samaan aikaan kun he kehoittavat kansaa olemaan rohkeina. Naurettavan tekopyhää heiltä. Sitä paitsi nyt kun pelko on oikeasti tullut eurooppaan, kiitos ääri suvaitsevaisuuden, on jopa naiivia ja tyhmää sanoa noin.

• Tykkää
Reactions: .....
Mua ärsyttää se sanonta poliitikkojen ym viranomaisten suusta rallateltuna eniten sen takia, että heidän turvamies arsenaalinia senkun lisätään vaan...samaan aikaan kun he kehoittavat kansaa olemaan rohkeina. Naurettavan tekopyhää heiltä. Sitä paitsi nyt kun pelko on oikeasti tullut eurooppaan, kiitos ääri suvaitsevaisuuden, on jopa naiivia ja tyhmää sanoa noin.
Joo, tämäkin.
Samaan aikaan kun rauhoittelevat tavan tallukoita "ei saa pelätä" -mantrallan, lisäävät koko ajan omia turvatoimenpiteitään.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Mä olen ymmärtänyt tuon jotenkin niin että ei nyt aleta hötkyilemään ja riehumaan missään vokien läheisyydessä. Ainakin pääministeri ja vasemmiston ja vihreiden puheenjohtajat tuntuu olevan siinä uskossa että Suomeen tulee vain oikeasti hädänalaisia ihmisiä, jotka haluaa sopeutua yhteiskuntaan mahd pian. Ei täällä ole mitään syytä pelätä mitään iskuja.

Eilen jopa uutisoitiin että Suomen poliisi pystyy estämään moiset kuorma-autoiskut. Kyllä. Heillä on valmiudet seurata rekkojen liikkeitä.

Näin just. Sitten ettei tuo idioottimaisuuden jankuttaminen auta mitään. Tuo lause saisi jäädä historiaan yhdeksi tyhmimmistä sammakoista ikinä.

• Tykkää
Mä olen ymmärtänyt tuon jotenkin niin että ei nyt aleta hötkyilemään ja riehumaan missään vokien läheisyydessä. Ainakin pääministeri ja vasemmiston ja vihreiden puheenjohtajat tuntuu olevan siinä uskossa että Suomeen tulee vain oikeasti hädänalaisia ihmisiä, jotka haluaa sopeutua yhteiskuntaan mahd pian. Ei täällä ole mitään syytä pelätä mitään iskuja.

Eilen jopa uutisoitiin että Suomen poliisi pystyy estämään moiset kuorma-autoiskut. Kyllä. Heillä on valmiudet seurata rekkojen liikkeitä.
Onpa kiva kuulla, että Suomen lintukotoon valikoituu vain ei-terroristit. Ja että meidän poliisi on niin erilainen ja muualla ei-toimiva ja -osaava. Uskomatonta. No, ihan hyvä, ettei lietsota paniikkia, mutta on vain ajan kysymys, milloin täälläkin tapahtuu. Toki toivon, ettei ikinä.

• Tykkää
Reactions: Elena777 ja Bitch
Tuo on suvisten hokema lause, mut sen lisäks ne ei tee mitään radikaalimpaa mamutuksen ja terrorismin estämiseksi.

Juu ei saa jättää liikkumatta ja matkustamatta edelleenkään, mut ei ne muslimit jätä pommittamatta vaikka me reissataan kuinka.
Eli tarvitaan konkreettisempia toimenpiteitä ->maahanmuuton vähentäminen.

Ei siinä minusta ole mitään ihmettelemistä, tietenkin viranomaisten ja päättäjien pitää sanoa niin. Mitä siitä tulisi jos kaikki kiipeilisivät paniikissa seinille, anarkia.

Viimeksi muokattu:

ton hötkyilyn mä ymmärrän ja siinä asiassa on helppo yhtyä pääministerin ja vasemmiston mielipiteeseen mutta toi muu asia hymyilytti jo eilen...niinhän ne väitti aikasemmin tuntevansa kaikki tänne tulevat pakolaisetkin ja supo väitti aiemmin että tänne ei mitään isispakolaisia tule :D

Iskuja tapahtuu jatkossakin. Se on ihan selvä asia. Onneksi niitä saadaan jonkun verran estettyäkin. Mutta ne on varmasti olleet sellasia missä on mukana iso joukko ihmisiä ja heitä seurattu pidemmän aikaa ja saatu talteen ennen kun ovat päässeet toteuttamaan itseään.
Mutta sitä en kyllä usko, että rekkaisku olisi estettävissä, ellei sitten ole seurattu juuri sitä kahelia jo jonkin aikaa ja poliisi on sadan metrin etäisyydellä kohteesta kun se astuu rekan hyttiin..
Tai kun joku kuljettaa pommin metroon.. jos tekijät on ns. yksinäisiä susia. Ei niitä kaikkia voi millään estää.

Sehän se terrorismin idea on. Että se tulee puskista ja levittää pelkoa. Siksi "ei saa antaa pelolle valtaa" on ihan hyvä terrorismin vastainen hokema. Kun pelkää, terroristi voittaa.
Mutta onhan se ihan normaalia että pelottaa jos isku sattuu lähellä.

Iskuja tapahtuu jatkossakin. Se on ihan selvä asia. Onneksi niitä saadaan jonkun verran estettyäkin. Mutta ne on varmasti olleet sellasia missä on mukana iso joukko ihmisiä ja heitä seurattu pidemmän aikaa ja saatu talteen ennen kun ovat päässeet toteuttamaan itseään.
Mutta sitä en kyllä usko, että rekkaisku olisi estettävissä, ellei sitten ole seurattu juuri sitä kahelia jo jonkin aikaa ja poliisi on sadan metrin etäisyydellä kohteesta kun se astuu rekan hyttiin..
Tai kun joku kuljettaa pommin metroon.. jos tekijät on ns. yksinäisiä susia. Ei niitä kaikkia voi millään estää.

Sehän se terrorismin idea on. Että se tulee puskista ja levittää pelkoa. Siksi "ei saa antaa pelolle valtaa" on ihan hyvä terrorismin vastainen hokema. Kun pelkää, terroristi voittaa.
Mutta onhan se ihan normaalia että pelottaa jos isku sattuu lähellä.
Mä pelkään enemmän lasten ja omaisten ja ystävien puolesta kuin itseni niinkään. Se hokema on vaan niin turha politiikoilta ja viranomaisilta niin kauan kuin heidän ja heidän perheiden turvallisuutta vaan lisätään. Tavallinen kansa vois hokee tota läppää päättäjille, mutta toisinpäin se on jotenkin naurettavaa ja kansaa pilkkaavaa.

Mä pelkään enemmän lasten ja omaisten ja ystävien puolesta kuin itseni niinkään. Se hokema on vaan niin turha politiikoilta ja viranomaisilta niin kauan kuin heidän ja heidän perheiden turvallisuutta vaan lisätään. Tavallinen kansa vois hokee tota läppää päättäjille, mutta toisinpäin se on jotenkin naurettavaa ja kansaa pilkkaavaa.
No läheisten puolesta minäkin pelkäisin, jos pelkäisin, en itseni.
Olen seurannut niin vähän tiedotusvälineitä, ettei ole päässyt vielä ärsyttämään. En ole siis tästä(kään) iskusta seurannut uutisointia, suoraansanoen ei niin hirveästi kiinnosta. Senverran tiedän että Ruotsissa ajettiin rekalla ihmisten päälle.
Jos joka uutisen iskusta katsois ja vielä joka tuutista ja siellä olisi aina sipilä esim sanomassa saman lauseen, ehkä alkaiskin ärsyttää. Kaikki hokemat menee mauttomiksi jos niitä jankutetaan aamusta iltaan.
Mutta ihan asiapitoinen sanonta kun käytetään maltilla ja oikeissa kohdin.

• Tykkää
Itse vältän joukkotapahtumia, avajaisia enkä enää liiku yksin ulkona kun tulee pimeä/ kesällä 8 jälkeen. todellakin on syytä pelätä kun se on hetki niin Suomessa uutisoidaan vastaavasta tapahtumasta.

Mä näkisin ton pikemminkin niin, että ylenpalttinen mässäily ja herkuttelu aiheella ei palvele ketään muuta kuin terroristeja ja niitä jotka tahtoo oman viistoistaminuuttisensa julkisuudessa.

Noin niinku vertailun vuoksi, suomessa narahtaa j o k a p ä i v ä viiskymmentä rattijuoppoa. Ne uutisoidaan vain jos sattui jotain vakavampaa tai jos kyseessä on julkkis. Mut jos niillä mässäiltäis samaan tapaan niin uutisista vois päätellä, että suomessa ei tehdä mitään muuta kuin juodaan viinaa ja ajetaan kännissä. Ja ovesta ulos menemistä pitäis vältellä kun joka autossa istuu potentiaalinen rattijuoppo.

Toi mamuälämölö saa ihan kummallisia piirteitä. Aikanaan oli se kansalaisaloite jossa vaadittiin, että törkeisiin rikoksiin syyllistyneet pitäis voida karkoittaa. Mut kun törkeällä tarkoitetaan rikosta josta voi saada neljä vuotta vankeutta, mutta kun laissa jo luki, että karkotuksen mahdollistaa rikos josta voi saada vuoden vankeutta, niin jokainen allekirjoittaja oli itse asiassa esittämässä karkotusmahdollisuuden huomattavaa hankaloittamista.

Nyt taas monet älämölöttäjät pyrkivät valtuustoihin ainoastaan vastustamalla maahanmuuttoa. Vaikka jokaiselle äänioikeutetulle on tullut kotiovesta ilmoitus äänioikeudesta ja sen lapun kääntöpuolelta voi lukea valtuuston tehtävät, joissa maahanmuuttoa tai turvapaikanhakijoita ei mainita. Eli jos ei muuta asiaa ole niin maahanmuutoälämölöttäjä valituksi tullessaan voi nukkua valtuustossa seuraavat neljä vuotta odotellen, että joku vastustettava mamuasia tulisi käsiteltäväksi.

• Tykkää
Reactions: Lunatic
Tuo lause on hyvin ongelmallinen. Se ensinnäkin siirtää vastuun pelkääjälle, eikä ota ollenkaan kantaa siihen, mikä tai kuka aiheuttaa sitä pelkoa. Ikään kuin pelko ei olisi todellista, vaan ainoastaan pään sisällä olevaa ja voit hallita ympäröivää todellisuutta tunnereaktioilla.

Toisekseen tähän lauselmaan liittyy ajatus, että terrorismi on kuin luonnonvoima: salama voi iskeä kadulla, voit joutua lumivyöryn uhriksi, jne, mutta ei ole mitään järkeä vältellä katuja tai laskettelurinteitä tämän takia. Mikä jää huomioimatta on se, että terroristit ovat ihmisiä, jotka suunnittelevat ja toteuttavat iskujaan.

Kolmannekseen, lausetta toistelemalla media ja tietyt poliitikot ottavat ns. kyökkipsykologin roolin ja holhoavat kansalaisia noteeraamalla tunnetiloja.

Minäpä vastaan sinulle. Aina, kun EU:ssa muslimit tekevät terrori-iskun, kaikkien EU-maiden poliitikot toistavat tuon saman fraasin. Sen toistaminen lienee määrätty pakolliseksi EU:n johdon toimesta.

Samaten iskun jälkeen haastatellut terrorismintutkijat toistavat aina saman väitteen, että terroristien "tavoitteena on luoda pelkoa".

No, eihän se ole. Heidän tavoitteenaan ei ole luoda pelkoa, vaan luoda islamilainen Eurooppa.

Siksi on äärityperää alistua lampaan tavoin hokemaan niitä fraaseja, joita meille pakkosyötetään mediassa selityksinä ja vastauksina.

• Tykkää
Tuo lause on hyvin ongelmallinen. Se ensinnäkin siirtää vastuun pelkääjälle, eikä ota ollenkaan kantaa siihen, mikä tai kuka aiheuttaa sitä pelkoa. Ikään kuin pelko ei olisi todellista, vaan ainoastaan pään sisällä olevaa ja voit hallita ympäröivää todellisuutta tunnereaktioilla.

Toisekseen tähän lauselmaan liittyy ajatus, että terrorismi on kuin luonnonvoima: salama voi iskeä kadulla, voit joutua lumivyöryn uhriksi, jne, mutta ei ole mitään järkeä vältellä katuja tai laskettelurinteitä tämän takia. Mikä jää huomioimatta on se, että terroristit ovat ihmisiä, jotka suunnittelevat ja toteuttavat iskujaan.

Kolmannekseen, lausetta toistelemalla media ja tietyt poliitikot ottavat ns. kyökkipsykologin roolin ja holhoavat kansalaisia noteeraamalla tunnetiloja.
Juuri näin.

Yhteistyössä