Paineen tunne, apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paine
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Paine

Vieras
Pakko kysyä täältä, jos löytyis samankaltaisia kokemuksia. Ootan ensimmäistä lastani, nyt rv 22+2, ja mulla on viikon ajan ollut ilmeisesti todella pahat liitoskivut. Ne on pahimmillaan kävellessä, sattuu alavatsaan ihan hulluna ja kävely on tuskaa. En tiiä onko supistellut, kun en tiedä miltä se tuntuu... Mulla on myös ollut nyt paineentunnetta kohdunsuulla, tuntuu kävellessä välillä niinkuin jokin yrittäisi pullahtaa ulos sieltä. Onko ainoa selitys tuolle se, että kohdunsuu on jo ruvennut aukeamaan? Veristä vuotoa ei oo ollut, mutta valkovuoto on lisääntynyt kovasti... Mulla on huomenna neuvola ja siellä toki otan puheeksi asian, mutta oon ihan paniikissa että tälle vauvalle sattuu jotain... Meillä meni yli 8 vuotta ennenku clomeilla lopulta tärppäs, joten pelko on nyt tosi kova, että tulemme menettämään tämän vauvan

Meillä ei oo täällä semmosia pienellä paikkakunnalla... Ja huomenna neuvola. Siks kysyin täältä, ihan jos jollakulla olis kokemuksia samanlaisista oireista...

Minulla oli liitoskivut jatkuvana seurana jo viikosta 12 alkaen, ja paineen tunnettakin oli, mutta silti kohdunkaula ei avautunut ennen kuin viikon 40 jälkeen, ja silloinkin avautuminen alkoi vasta puolitoista tuntia ennen lapsen syntymää. Joten kyllä tosiaan noita tuntemuksia voi olla, vaikka mitään ei tapahdukaan.

Soita kuitenkin päivystykseen, ehkäpä voit saada huomiselle lääkäriajan sisätutkimusta varten, kun noin paha pelko sinulla on. Kyllä noita tutkimuksia tehdään ihan mielenrauhan säilyttämiseksi niille odottajille, joilla on pelkoja. Mutta muista kertoa, miten asia sinua ahdistaa aiempien kokemustesi takia, koska jos esität urheaa, ei ylimääräisiä tutkimuksia tipu.

• Tykkää
Reactions: Hyppymassu
Meillä ei oo täällä semmosia pienellä paikkakunnalla... Ja huomenna neuvola. Siks kysyin täältä, ihan jos jollakulla olis kokemuksia samanlaisista oireista...

Siis voit soittaa sinne sairaalaan jossa aiot synnyttää. Mullakin lähin äitipoli oli 100 km päässä ja sinne soittelin jos jotain mielen päällä oli.

Päivystykseenkin voit toki soittaa

Ensimmäinen raskaus. Mihin aiempiin kokemuksiin verrata?

Ap pitäydy vain tosiasioissa ja pyydä jämäkästi apua. Pelkoa ei kannata peitellä, mutta ei myöskään kannata etukäteen sitä lietsoa.

Lepoa ja rauhoittumista näin loppuillaksi. Soita päivystykseen, jos tunnet tarvetta saada asiantuntevaa mielipidettä ja haluat lähteä tarkistuttamaan paikkoja.

Huomenna neuvolassa voit vaatia ajan tutkimuksiin joka tapauksessa.

Yhteistyössä