Mies vei rahat yhteiseltä tililtä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en kerro...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en kerro...

Vieras
Yhteinen tili jonne laitettiin 10000e ja säästetty päälle molemmat 200e/kk. Sitä on tehty nyt kolme vuotta. Tänään selvisi että siellä tiillä on 25 tonnin sijasta 400e. Mies on käteisnostoina tehnyt otot pois ja mulla ei ole ollut tiliin käyttöoikeutta. Mitään tietoa mihin ne rahat on menneet ei ole. Miehen puolustus on joku defenssi ja se ei puhu mitään. Siis KAIKKI meidän säästörahat on menneet ja mies ei puhu. Lain mukaan aviopuolisoina kaikki on yhteistä ja ei tästä mitään keissiä saa. Enkä mä nyt erota halua vaikka tuo summa aivan helvetin iso onkin. Se alku 10000e on sekin saatu yhteisestä asiasta ja on täysin yhteistä rahaa. Mä en tiedä mitä tehdä. Meillä on kolme lasta ja yhteinen talo. Enkä mä erota halua. Mutta mitä tästä tulee jos mies tekee noin?

Meillä mies vei aikoinaan rahat tietokoneeseen yhteiseltä tililtä. Jäi kiinni kans vasta vuosien päästä ja "tarkoitus oli maksaa takaisin". No eipä niitä rahoja ikinä takaisin tullut ja tuosta on aikaa jo 15 vuotta. Mutta tuon tapauksen jälkeen yhteinen tili lopetettiin ja rahat jaettiin. Nyt minä säästän tilille mihin kukaan muu ei pääse.

No huh huh. Kylläpä luottamus kärsii tollasesta kuprusta! Avaat oman säästötilin, johon vaan sulla käyttöoikeudet ja säästät sinne vanhaan tapaan. Pistät myös miehesi säästämään tilillesi niin kauan kuin "vanhat velat" on maksettu. Tämän jälkeen säästakööt tai olkoon säästämättä miehesi kuinka haluaa...

Kuka tyhmä ottaa yhteisen tilin kenenkään kanssa :ROFLMAO::poop:
Minulla on yhteinen tili miehen kanssa ja hyvin on toiminut. On kätevää, kun ei tarvitse huolehtia raha-asioista. Mutta kieltämättä siinä on riskinsä. Tiedän tapauksen, jossa mies nosti säästörahat ja lähti kavereiden kanssa matkoille, Säästötilit meillä on erilliset, joten se turvaa tilanteen, jos mies sattuisi sekoamaan. On hyvä olla jonkinlainen turva yllättäviä tilanteita varten, vaikka luottamuksen suhteen ongelmia ei olisi ollut. Siihen en suostuisi, ettei minulla ole minkäänlaisia oikeuksia tilille, jonne rahani menevät.

Meillä meni 150e/hlö joka kuukausi samalle tilille säästöön. Tili oli miehen pankissa ja miehen nimissä. Lopulta kävi ilmi että mies oli ostanut vähän ties mitä itselleen. Sieltä oli hankittu uusi pelikonsoli, kello, prätkän uusi pakoputki jne. Mies laittoi kyllä rahan automaattisena tilisiirtona, mutta sitten aina silloin tällöin tuli nosto. Ero tuli tosin muista syistä.

Nyt sitten vaan menet avaanaan tlin omiin nimiisi ja jatkatte säästötalletusta sinne entisen ohjelman mukaisesti siihen asti, että miehen velka sinulle on maksettu. Sen jälkeen voit hassata summan omiin tarkoituksiisi.

Mun mies myi erään mun arvokkaan asian. En viitti sanoa etten paljastu. Sitten kun kysyin että mihin tavara X on mennyt, niin tämä pokkana sanoo että "myin ja join". Ja niin se siis todellakin teki. Se myi sen lähteäkseen Leville talvella poikaporukassa.

Yhteinen tili jonne laitettiin 10000e ja säästetty päälle molemmat 200e/kk. Sitä on tehty nyt kolme vuotta. Tänään selvisi että siellä tiillä on 25 tonnin sijasta 400e. Mies on käteisnostoina tehnyt otot pois ja mulla ei ole ollut tiliin käyttöoikeutta. Mitään tietoa mihin ne rahat on menneet ei ole. Miehen puolustus on joku defenssi ja se ei puhu mitään. Siis KAIKKI meidän säästörahat on menneet ja mies ei puhu. Lain mukaan aviopuolisoina kaikki on yhteistä ja ei tästä mitään keissiä saa. Enkä mä nyt erota halua vaikka tuo summa aivan helvetin iso onkin. Se alku 10000e on sekin saatu yhteisestä asiasta ja on täysin yhteistä rahaa. Mä en tiedä mitä tehdä. Meillä on kolme lasta ja yhteinen talo. Enkä mä erota halua. Mutta mitä tästä tulee jos mies tekee noin?

Ei siitä tietenkään tule mitään. Mutta miksi vain miehellä on ollut käyttöoikeus teidän yhteisiin rahoihinne? En tajua. Oletko varma, ettei miehellä ole peliongelmaa. Vähän sellaiselta kuulostaisi.

Itselläni oli peliongelmainen mies, joka hassasi perheen rahat Veikkaukseen. Onneksi oltiin niin köyhiä, ettei mennyt säästöjä. Nykyisin tosin mm. tästä johtuen on ex-mies.

nojaa jos raha ois se juttu joianen suker osaa make the money mut jos tiellä muuten on tosi hyvä olla niin ei mitään haidee. ok onhan toi iso droppi ku valhtelee himoisaan ja ei kerro mut jos ottais opiks. luottkaa vaan vasitoon ja intuitoon ja syämmeen ni kaikkii menee oikein

ainiin ja mä toistan sen että mulle on parempi et nainen hoitas kaik raha asiat ja mielellään annan korttini ssen haltuun kun mulla nyt on kaikenmaailman impulsiivista juttua enenkaikkea hyvää ruokaa ja juomaa ja sitten tuhlöaan kun en ymmärrä sillai nraha maailmaa ja monesti kun on paljon rahaa niin kuulen et siitä pitää äkkiä päästä pois ja sit saatan antaa sen jollekin vastaantulijalle kun en ymmärrä et sitä tarvii olla toki halluun et mulla on jonkun verran jeniä aina taskussa mut mielluusti anna n sen toiselle

ainiin ja mä toistan sen että mulle on parempi et nainen hoitas kaik raha asiat ja mielellään annan korttini ssen haltuun kun mulla nyt on kaikenmaailman impulsiivista juttua enenkaikkea hyvää ruokaa ja juomaa ja sitten tuhlöaan kun en ymmärrä sillai nraha maailmaa ja monesti kun on paljon rahaa niin kuulen et siitä pitää äkkiä päästä pois ja sit saatan antaa sen jollekin vastaantulijalle kun en ymmärrä et sitä tarvii olla toki halluun et mulla on jonkun verran jeniä aina taskussa mut mielluusti anna n sen toiselle
mullon käsi ojossa anna rahaa!!!

Pikemminkin kysyisin MIKSI säästää yhteiselle tilille kun kumpikin voi yhtälailla säästää omilleen.
Mulla ja ex- rouvakullalla oli yhteiset rahat neljännesvuosisadan.
Oikeestaan ainoa tapa mikä meillä saattoi toimia koska mä saatoin olla työkeikalla pari viikkoa ja siinä ajassa moni lasku saattaa erääntyä ja pienokaisilta puuro loppua jos käyttöoikeutta tiliin ei ole.
Ainoa säästötili toki oli asuntosäästötili mutta kun se muutettiin asunnoksi niin ainoat tilit olivat kulutilejä.
Neljännesvuosisataan ainoa kerta kun mulla oli sanomista rouvakullan rahankäyttöön oli kun poissaollessani tönöön oli ilmestynyt antiikkihuonekalu jonka hinta oli vaatimattomat 1,200,- Sanoin "aha" ja heihei nekin päivärahat.
Mut noin muutoin rouva hoiti perheen taloutta huomattavasti paremmin kuin minä.

Oltiin jo elettu kulissiavioliittossa vuosia minun virallisen mieheni kanssa.
Yhteinen tili oli, mutta tarkoitettu lähinnä vaan kulissiasunnon kuukausittaisten menojen ja lapsen harrastusten maksuun. Olin vaihtamassa autoa. Mies lupasi käydä lunastamassa sen puolestani, kun olin itse työmatkalla ulkomailla. Siirsin välirahan autovaihtoon yhteiselle tilille, josta se piti maksaan laskua vastaan. Tulin työmatkalta. Auto oli hankittu, mutta rahat hän oli siirtänyt yhteiseltä tililtä omalle tililleen ja auton hän oli ostanut omiin nimiinsä.
Ajattelin, että voidaan selvittää asia, jos ei osituksessa, niin poliisin kautta. Toistaiseksi se ei ole vielä selvinnyt.
Kun erottiin virallisesti noin vuosi autokaupan jälkeen, mies vei tuon minunkin maksaman auton itselleen, koska se oli hänen nimissään.
Hän myi auton heti sen jälkeen ja pisti rahat kiertämään itselleen uuteen autoon.
Ostius on edelleen vireillä. Jätkä pitkittää sitä keinoin millä hyvänsä. Meni äsken naimisiin asianajajan kanssa.

Eilinen päivä asiaa puitiin sen minkä mies lopulta suostui puhumaan. Edelleenkään en saa suoria vastauksia mihin raha on mennyt. Kuulemma sinne sun tänne. Ja koska tilitiedoissa on tosiaan vain käteisnostot, niin pitäisi olla aika salapoliisi asian selvittämiseksi. Mies selvästi koittaa kertoa ostokohteiksi jotain mitkä ovat hyödyttäneet minuakin, kuten nyt ruohonleikkurin uusi terä viime kesänä ja peilikaapin kiskot. Toki tiedän ettei tällaiset pikkuasiat ole 25000e maksaneet.

Peliongelmasta kysyin ja ei kuulemma sellaista ole. Sen kyllä uskon, koska ei mies koskaan ole pelien perään hirveästi ollut. Kai tämä joksikin mysteeriksi sitten jää. Tai ehkä jonain päivänä saan tietää totuuden. Nyt vain tilanne on se, että rahat ovat menneet ja pitäisi kuulemma vain katsoa eteenpäin, eikä murehtia menneitä.

Mä olen joskus itse ottanut yhteisistä säästöistä tarpeeseen. Mikä järki olisi ottaa vaikka pikavippi kun säästötilillä on samaan aikaan rahaa? Ja en, en minä ole miehelle siitä sanonut. Siitä tulisi riita ja on yksinkertaisesti helpompi lainata sieltä rahaa ja maksaa se takaisin.

Yhteistyössä