Läski lillui ruotsinlaivalla

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 2xvierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2

2xvierailija

Vieras
Tehtiin serkun kanssa Tukholmanristeily nyt ma-ke. Siljalla asiat pelasi eikä jonoja kuin satunnaisesti. Pääasiassa oli Aasian ihmisiä kyydissä, mennen tullen. Kiinalaisia, japanilaisia, intialaisia ja thai-ihmisiä. Etelä-Amerikastakin oli turisteja. Mutta asiaan:
Miksi suomalaiset tuntee joukoista heti, varsinkin naiset? On ne niin pullukoita ja ravitun näköisiä. Lihavia kasoja. Mauton pukeutuminen sitten lisää tyylittömyyttä. Jo nuoret naisetkin ovat pilanneet ulkonäkönsä täysin. Oli hyvä verrata näihin aasialaisiin. Siinä porukassa ei lihavia näkynyt. Jokunen mies oli tosin joukossa, jotka olivat lihottaneet itsensä aika tukevaksi.
 
Mä en kyllä osaa vastata kysymykseesi kun en oo moisella paatilla ollut vuosiin. Sen sijaan tolla toisella välillä kun olen lähiaikoina matkannut, en ole huomioinut samaa.

Voisko se olla niin että sä vaan oletat kaikki tuhdimmat tädit suomalaisiksi?
 
Kyllä Tallinnan-laivoilla seilaa poulipökerryksissä olevia ja kaljalootat kainalossa niin saatanan kamalan näköisiä suomalaisruusuja, ettei niitä varmaan viereensä ota kuin suomalainen kulmakapakan haisuli.
Varmaan ruotsinlaivoilla ylensyöneitä rouviakin on. Ja ne on sitten kyllä suomalaisia nekin. Se on saletti se.
 
Kyllä joskus iltalaivalla kun Tallinnasta tulee, niin niin kamalan näköisiä ja oloisia känniakkoja vonkaa ja tarttuu surutta muniin. Ei semmoisia löysäperseitä nai kuin huuruiset ja hampaattomat laitapuolen tenuäijät.
 
Kyllä joskus iltalaivalla kun Tallinnasta tulee, niin niin kamalan näköisiä ja oloisia känniakkoja vonkaa ja tarttuu surutta muniin. Ei semmoisia löysäperseitä nai kuin huuruiset ja hampaattomat laitapuolen tenuäijät.
Kyllä näille maahamme tulleille ukoille kelpaa minkälainen siiderivalas tahansa. Oleskeluluvan toivossa he naivat ketä tahansa. Suvakkitantathan ovat juuri näitä lihavia ja keski-ikäisiä, muille kelpaamattomia variksenpelättimiä.
 
No, aasialaisiin on vähän tyhmää verrata suomalaisia, koska peritty ruumiinrakenne on suomalaisilla yleensä mallia työhevonen ja aasialaiset taas ovat kovin siroja.

Mutta totta on, että yli puolet suomalaisista naisista (ja vielä suurempi osa miehistä!) on ylipainoisia. Kuka sitten mistäkin syystä. Osa on tietysti vain syönyt syömisen ilosta, osalla on ahmimishäiriöitä tai muita psyykkisiä sairauksia, joita "hoidetaan" ruualla, osalla on elimellisiä sairauksia ja lääkityksiä, jotka saattavat lisätä ruokahalua tai kerryttää nestettä elimistöön. Ruokatottumukset ovat monilla mitä sattuu, mutta siihenkin vaikuttaa mm. terveystilanne jaksaako ravitsemusasioihin panostaa tai harrastaa säännöllistä liikuntaa.

Läski ei ole kaunista, ja myönnän, että minua saattaa kuvottaa, jos oikein ylipainoinen ihminen vielä anteliaasti esittelee liikakilojaan. En silti halua tuomita tietämättä syitä lihavuuden taustalla. Vaikka lihavuus johtuisi puhtaasta mässyttämisen ilosta, niin periaatteessa ei sekään ole minun tai muiden asia. Itse se lihava toimintansa seuraukset kantaa. Mutta mitään lihavuuden ihannointia ja glorifiointikampanjoita en ymmärrä, se on sairasta.
 
Itse joudun kyllä pientä taistelua pitämään liikojen kilojen tuhoksi. Pari kiloa ylipainoa on, mutta siinä kun pysyy, niin tyytyväinen olen. Mutta totuus on, että leväperäistä on naisten painonhallinta, niin myös miesten. Suurin osa tavallisista naisihmisistä ei kyllä pienimmässä määrinkään kiinnitä huomiota pukeumiseensa, vaan käytetää liian ahtaita vaatteita luullen olevansa siromman näköisiä. Näitä ihmisia näkee paljon. Laivamatkoillakin. Luullaan olevan hienosti pukeutuneita.
 
Valitettavasti näinhän se on. Suomalaiset naiset, ja miehetkin, ovat enemmistö tyylittömiä ylipainoisia ja rasvaisia pullukoita. Kaikilla heillä on myös sama perustyyli hiuksissa lyhyet, sellaiset ei oikeen minkään näkoiseksi värjätyt .. ohuet hattarat. Silmälasien sangat heillä on kaikilla on samaa kapeaa ohutsankaista mallia.. niin, no joo... sellaista tarjahalonen-tyyliä. Jalassa suorat housut tai farkut, jotka on vaikea saada istumaan sellaiseen vartaloon... ja siksi makkarat heiluvat vyön päällä,,, käsivarret ovat niin pulskat, että takit puristavat hihoista... Näin on ollut vuosia, kymmeniä... mutta nyt samaa lookia on myös nuorilla naisilla. Hiukset heillä on kyllä pidemmät, meikkiä enemmän kuin vanhemmilla, ja vaatteet muodikkaammat, mutta kropan perusasetus on sama. Ennen näin ei ollut.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo ja Onja
Valitettavasti näinhän se on. Suomalaiset naiset, ja miehetkin, ovat enemmistö tyylittömiä ylipainoisia ja rasvaisia pullukoita. Kaikilla heillä on myös sama perustyyli hiuksissa lyhyet, sellaiset ei oikeen minkään näkoiseksi värjätyt .. ohuet hattarat. Silmälasien sangat heillä on kaikilla on samaa kapeaa ohutsankaista mallia.. niin, no joo... sellaista tarjahalonen-tyyliä. Jalassa suorat housut tai farkut, jotka on vaikea saada istumaan sellaiseen vartaloon... ja siksi makkarat heiluvat vyön päällä,,, käsivarret ovat niin pulskat, että takit puristavat hihoista... Näin on ollut vuosia, kymmeniä... mutta nyt samaa lookia on myös nuorilla naisilla. Hiukset heillä on kyllä pidemmät, meikkiä enemmän kuin vanhemmilla, ja vaatteet muodikkaammat, mutta kropan perusasetus on sama. Ennen näin ei ollut.
Ihan pakko on peesata. Raaka totuus on tuo.
 
Kyllähän sen tilastoistakin näkee, että suuri osa ihmisistä on nykyään ylipainoisia.
Minua harmittaa eniten voimakkaasti ylipainoiset lapset. Eivätkö vanhemmat näe lastensa terveydentilaa? Miksei neuvolassa/koulussa puututa lasten lihavuuteen?
Pelätäänkö niin kovasti syömishäiriöitä, ettei haluta puuttua lasten ruokavalioon? Minun mielestäni se on vakava syömishäiriö, jos ihminen lihoo tolkuttomasti.
 
Kyllähän sen tilastoistakin näkee, että suuri osa ihmisistä on nykyään ylipainoisia.
Minua harmittaa eniten voimakkaasti ylipainoiset lapset. Eivätkö vanhemmat näe lastensa terveydentilaa? Miksei neuvolassa/koulussa puututa lasten lihavuuteen?
Pelätäänkö niin kovasti syömishäiriöitä, ettei haluta puuttua lasten ruokavalioon? Minun mielestäni se on vakava syömishäiriö, jos ihminen lihoo tolkuttomasti.
Yleensä jos lapsi on lihava, on koko perhekin lihava. Ei siinä terkkarit pysty mitään tekemään, jos koko perhe ei sitoudu terveellisiin elintapoihin.
 
Suomalaisen kyllä tunnistaa maassa kuin maassa, oomme ensinnäkin isopäisiä ja perjalkaisten heimoa, helposti pyöristyviä.. geenimme luotiin selviämään talvisessa metsässä, mutta nykyään kun emme tarvitse voimaa, paksu luustomme ja lihaksemme eivät joudu töihin ja vantteran sijaan veltostumme ja rasvoitumme.
Onneksi suomalaiset eivät kuitenkaan ole pinnallisia, eivät häpeile rumuuttaan verrattuna muihin kansoihin, tämän vuoski suomalainen uskaltaa myös pukeutua mauttomasti niin halutessaan.
Suomalaista ei tuulet heilauttele, eikä homomuotigurujen aivoitukset. Kun suomalainen löytää tyylinsä (tyylittömyytensä), se pysyy siinä vuosikymmeniä.
Perkele.
 

Yhteistyössä