Mä tykkään progressiivisesta verotuksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei tuolla äo:la pomoksi ole.

Sori kommenttien perusteella olet oikeutetusti suorittavan tasom tekijä..korkeammalle ei noilla rahkeilla mennä

Ps miten ihmeessä voit tietää kuinka paljon sun päällikölle soitellaan? Ei esimies tuollaisia saa kerto kuka soittelee ja kuka ei...
No ei ainakaan meidän työpuhelimesta lähde montaa puhelua sille iltaisin ja viikonloppuisin.

Eikä me soitella sille huvikseen, kun ei ole meidän kaveri. Hankalat työsiat käsitellään sen työaikana kun se on työpaikalla.
Yks työkaveri kyl on sen kaveri, mut se soittelee ehkä vapaa-aikaan liittyviä puheluja.

Sitäpaitsi, kokenut työntekijä, joka on ollut useissa yksiköissä vaikkapa 5-10 vuoden ajan, vastaa monessa työpaikassa pomoa tiedoiltaan ja osaamiseltaan.

Tää vastaus on harvinaisen tyhmä ja osoittaa ääretöntä kapeakatseisuutta.

Se ettei väännä "fyysistä työtä" ei tarkoita että työ olisi kevyttä. Ja v**u ne palaverit ei todellakaan ole mitään kahvitunteja vaan niissä etsitään niittä vaihtoehtoja/suunnitellan toimintoja/ mitä ikinä nyt kyseessä olevaan työhön kuuluu. Ne takaa sen että TE saatte sitä työtä tehdä.

Ei se perkele ole hieno olla tavoitettavissa 24/7. Kun se puhelu tulee on alettava järjestellä asioita. Pyöritettävä niitä päässään ja kannettava tietysti se vastuu.

Ihan oikeasti aivoja saa käyttää.
Mä olen rivityöntekijänä istunut monessakin palaverissa ja tietäisin useinkin, kuinka joku tilanne pitäisi hoitaa. Katsos kun on tuota kokemusta.

Ja luuletko että rivityöntekijä ei joudu vastaamaan työpuheluun tai soittamaan töihin vapaapäivinä? Meillä se on ihan tavallista, eikä se mun viikonlopun viettoa pilaa.
Varsinaiset loma-ajat ja saikut on erikseen, silloin häiritään vain äärimmäisessä hädässä.

Ja mitä luulet, onko se rahan ahneus paras mahdollinen mittari sille, kuka on hommaan sopivin? Että onko se hyvä asia, kun iso osa pätevimmistä kieltäytyy ylennyksestä, ja pitää valita niiden joukosta jotka eniten himoavat valtaa ja muutamia euroja?

Miksi ne pätevimmät sitten kieltäytyvät ylennyksestä? Isompi palkka on muka kieltäytymisen syy? Älä nyt viitsi naurattaa. Enpä ole yhtä tyhmää kommenttia kuullu ennen.

Samalla tavalla isompi palkka kelpaa sekä päteville että epäpäteville hakijoille.

Mä olen rivityöntekijänä istunut monessakin palaverissa ja tietäisin useinkin, kuinka joku tilanne pitäisi hoitaa. Katsos kun on tuota kokemusta.

Ja luuletko että rivityöntekijä ei joudu vastaamaan työpuheluun tai soittamaan töihin vapaapäivinä? Meillä se on ihan tavallista, eikä se mun viikonlopun viettoa pilaa.
Varsinaiset loma-ajat ja saikut on erikseen, silloin häiritään vain äärimmäisessä hädässä.
Ei tämäkään vastaus älyllisyydellään pilviä hivo.

Mutta mene ihmeessä pomoksi. Tule sitten vuoden päästä kertomaan miten helppoa sulla on ollutkaan. Veikkaa että on vikinä ääni muuttunut vähän toisenlaiseksi.

Miksi ne pätevimmät sitten kieltäytyvät ylennyksestä? Isompi palkka on muka kieltäytymisen syy? Älä nyt viitsi naurattaa. Enpä ole yhtä tyhmää kommenttia kuullu ennen.

Samalla tavalla isompi palkka kelpaa sekä päteville että epäpäteville hakijoille.
Itse en ikikuunapäivänä olisi mukana näissä projekteissa. Ei tarvis kertoa, miksi lähtee pois. Pääasia et hyppää kyydistä ajoissa. Kai ne delegoi asioita niin, ettei itse joudu vastuuseen? En tiedä.

Mä ole ollut suorittavassa työssä. Aloittanut jo nuorena 14 vuotiaana. Ensimmäinen ammatti ammiksesta... ole sittemmin edennyt. Ensi pienempiin vastuunkato hommiin ja siitä eteenpäin erikoisasiantutijaksi ja esimieheksi. Välillä opiskellutki amk tutkinnon ja myöhemmin yliopistoonkin päädyin.

Oikeasti en voi ymmärtää tuota Echon ajatusmaailmaa lainkaan. Jokaisessa työssäni on ollut haasteensa ja vastuunsa. Mutta taloudellisen vastuun kanto on sitä mistä yleensä palkaakin maksetaan tai siitä jos olet erityisen pätevä jossakin aiheessa. On turha sanoa että väliportaan esimiehen tehtävä olisi helppo. Hän on se kasvo johtamisesta vaikka oikeasti on vain ylemmän johdon työmyyrä. Ei se ole mitään suit sait hoidettavaa työtä vaan ääretöntä vastuuta siitä että työntä suorittavat saavat aikaiseksi sen mitä ylempi johto vaatii... olet täysin puun ja kuoren välissä. Työssä ollaan kiinni aina. Esimies ei voi sanoa että kappas kun mun työvuoro päättyi.. se kun ei pääty

Voin sanoa että helpointa työni oli silloin kun olin suorittavalla tasolla. Joskus tekisi mieli palat sinne koska se palkan lisä, mitä saan ja mistä vielä revitään yli kolmannes veroihin, ei kyllä korvaa niitä ylimääräisiä tunteja joita töitä joudun tekemään. Toisin kuin suorittavalla taholla, minulle ei ylitöistäkään makseta. Ainoa syy miksi tätä työtä teen on oma luonne ja sen "vaade" siitä että työn pitää haastaa. Kuolisin henkisesti toistotyössä. Se ei ole enää minun juttu

Ei tämäkään vastaus älyllisyydellään pilviä hivo.

Mutta mene ihmeessä pomoksi. Tule sitten vuoden päästä kertomaan miten helppoa sulla on ollutkaan. Veikkaa että on vikinä ääni muuttunut vähän toisenlaiseksi.
Riippuu nyt taas sitten alasta. Sote-puolella missä itse olen ollut, on yleensä kysyntä taattua, pomon hommat tarkkaan määritellyt jne.

Mutta en haluaisi olla jonkun Rovio Oy:n toimitusjohtajana valloittamassa maailmaa.

Riippuu nyt taas sitten alasta. Sote-puolella missä itse olen ollut, on yleensä kysyntä taattua, pomon hommat tarkkaan määritellyt jne.

Mutta en haluaisi olla jonkun Rovio Oy:n toimitusjohtajana valloittamassa maailmaa.
Kokeile nyt kuitenkin edes sitä oman alasi pomona oloa ja tule sitten kertomaan miten ihanaa ja vaivatonta ja helppoa onkaan johtaa keskenäänkin tappelevaa kanalaumaa. Samalla kun henkilöstön kapasiteetti on vedetty minimiin. Kokeile myös laatia työaikatauluja kun jokainen alainen kitisee mikä vuoro ei milloinkakin käy... kokeile tuotakin ja sitten uudemman kerran toista kuinka helppoa se esimiehen homma onkaan.

Välitason pomot on puun ja kuoren välissä ja vai äärimmäisen yksinkertaiset pitää sitä duunia helppona ja mielekäänä.

Yritätkö tarkoityksella olla tyhmä? Se isompi palkka tarkoittaa aina isompaa vastuuta ja yleensä pidempiä päiviä. Jos palkka kasvaa nettona vain vähäsen, niin hyvinkin moni kieltäytyy lisävastuusta ja lisätyöajasta. Esim. pomoportaassa nousu yhdellä pykälällä voi tehdä 500e bruttopalkkaa, joka on vain 200e nettoa. Samalla työtuntien määrä voi nousta kuussa 20 tunnilla. Tuntipalkaksi jää 10 euroa. Hyyvin moni kieltäytyy, minä ainakin tekisin niin!

Yhteistyössä