Mitä mieltä olet nykymenosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Itseäni ahdistaa miten nopeasti yhteiskunta on muuttunut. Uutiset on nykyään pelkkää väkivaltaa, toisten ihmisten ja eläimien tappamista ja kikytalkoita ja mamujen paapomista median taholta. (Yle esim. :unsure:)

Päättäjät ei oikeasti välitä yhtään mitä kansalle tapahtuu. Se tuli taas eilen eduskunnan kyselytunnillakin julki. Oppositio jankkasi samoja kysymyksiä, joihin Orpo ja kumppanit veti sitä samaa liirum laarumia nousukaudesta.
Ihmettelen noita Kokoomuksen kannattajiakin (ja ei, en ole persu, vasuri, viheriö enkä kepulainen). Orpo kavereineen ajaa oikeasti vain hyvätuloisten asioita, esimerkkinä hallintarekisterin läpimeno, mutta kansa kannattaa.

Suomelle olisi kaikista parasta tässä tilanteessa hallituksen ero ja tilalle puolueista riippumaton virkamieshallitus.
Minusta on kummalista, että normivirkoihin vaaditaan pätevyys, mutta ministerinsalkun saa puoluekirjalla, eikä tarvitse osata mitään mistään. Työpaikka se on joku valtionvarainministerikin, kyllä siihen hommaan pitäisi valita ammatillisesti pätevä ja lakkauttaa koko puoluejärjestelmä. o_O

• Tykkää
Reactions: Elena777
Itseäni ahdistaa miten nopeasti yhteiskunta on muuttunut. Uutiset on nykyään pelkkää väkivaltaa, toisten ihmisten ja eläimien tappamista ja kikytalkoita ja mamujen paapomista median taholta. (Yle esim. :unsure:)

Päättäjät ei oikeasti välitä yhtään mitä kansalle tapahtuu. Se tuli taas eilen eduskunnan kyselytunnillakin julki. Oppositio jankkasi samoja kysymyksiä, joihin Orpo ja kumppanit veti sitä samaa liirum laarumia nousukaudesta.
Ihmettelen noita Kokoomuksen kannattajiakin (ja ei, en ole persu, vasuri, viheriö enkä kepulainen). Orpo kavereineen ajaa oikeasti vain hyvätuloisten asioita, esimerkkinä hallintarekisterin läpimeno, mutta kansa kannattaa.

Suomelle olisi kaikista parasta tässä tilanteessa hallituksen ero ja tilalle puolueista riippumaton virkamieshallitus.
Minusta on kummalista, että normivirkoihin vaaditaan pätevyys, mutta ministerinsalkun saa puoluekirjalla, eikä tarvitse osata mitään mistään. Työpaikka se on joku valtionvarainministerikin, kyllä siihen hommaan pitäisi valita ammatillisesti pätevä ja lakkauttaa koko puoluejärjestelmä. o_O
Arvaappa kuinka kalliiksi sellainen eduskunta tulisi? Meinaan pätevät ihmiset tienaa 1.5-2 kertaa enemmän kuin nykyiset kansanedustajat tai ministerit yrityksissä joissa työskentelevät.

Sitä mä vaan ihmettelen kun kansa vaatii jos jonkinlaista valtiolta ja se edustajilta. Monesti varsinkin ne jotka samalla ovat käsi syvällä valtion kukkarossa.

Missä on yksittäisen kansalaisen vastuut ja velvoitteet? Omat oikeudet kyllä tunnetaan.
Suomwn kansa on laiskistunut. Aina pitäisi päästä sieltä missä aita matala tai matalin. Omasta elämästä ei oteta pitkässä juoksussa vastuuta vaan eletään kuin mullit laitumella.

Pikavippi ongelmat ei kaikilta osin ole valtion syy. Pikavipeillä kustannetaan mobiililaitteita, tekniikkaa, vaatteita... jopa silikoonirintoja. Kun ei pystytä maksamaan niin kuka takaa? No valtio loppuviimein.

Arvaappa kuinka kalliiksi sellainen eduskunta tulisi? Meinaan pätevät ihmiset tienaa 1.5-2 kertaa enemmän kuin nykyiset kansanedustajat tai ministerit yrityksissä joissa työskentelevät.

Kyllä nykyinen eduskunta tulee palkkoineen, ilmaisine etuineen, sopeutumiseläkkeineen ynnä muut mitä emme edes tiedä, tuhat kertaa kalliimmaksi kuin pätevyyden perusteella valittu joukko. Silloinhan ei tarvittaisi noin suurta määrää edustajia, eikä avustajia ja muita täysin turhia virkoja.

Joo niin se on mutta ei me tavixet voida tehdä kumminkaan mitään niin ei kannata murehtia turhaan. Tapahtukoot niin kuin nyt tapahtuu. Yritetään sinnitellä vain kukainen keskenään.

Kyllä nykyinen eduskunta tulee palkkoineen, ilmaisine etuineen, sopeutumiseläkkeineen ynnä muut mitä emme edes tiedä, tuhat kertaa kalliimmaksi kuin pätevyyden perusteella valittu joukko. Silloinhan ei tarvittaisi noin suurta määrää edustajia, eikä avustajia ja muita täysin turhia virkoja.
Tiedätkö se että pätevimmälläkin ihmisellä on vain 24 tuntia päivässä. Ja pätevienkin on nukuttava. Mä laitan sulle eteen 1000 sivu selonteon. Ole hyvä ja referoi sitä kahden päivän päästä? Ai ei onnistu yksin... kappas.

En sitä sano etteikö politiikassa olisi skarppasmisen varaa. Mutta mitä itse viimeksi teit suomen hyväksi, muuta kuin käsiojossa odotit rahaa ja ilmaisia palveluja?

Joo niin se on mutta ei me tavixet voida tehdä kumminkaan mitään niin ei kannata murehtia turhaan. Tapahtukoot niin kuin nyt tapahtuu. Yritetään sinnitellä vain kukainen keskenään.
Tavikset voi tehdä todella paljon suomen hyväksi ottamalla vastuun elämästään pitkässä aikajanassa.

Mä en jaksa enää kuunnella yhdenkään yh mutsin valitusta kun mies jätti (eihän niin pitänyt) ja lapsia on viisi. Ei ammattia. Ei työtä. Onko siinä otettu vastuuta siitä että pystyisi itsenäisestikin lapset hoitamaan?? Voihan mies kuollakin. Omilla lyhyt katseisilla valinnoilla on kämmätty ja sitten itketään kun valtio ei elätä. Tämä noim yhtenä esimerkkinä

Ei minua halittus sinällään vaivaa, ei suomesta muitakaan löydy, vihervasemmisto toisi 100 000 somppua/ ählämiterroristiä lisää ja nostisi kaikkia tukia, että työttömien armeijjoilla olisi mukavaa. Mielestäni on hyvä asia, että velkaantumiseen otetaan jämäkkä ote.

Tiedätkö se että pätevimmälläkin ihmisellä on vain 24 tuntia päivässä. Ja pätevienkin on nukuttava. Mä laitan sulle eteen 1000 sivu selonteon. Ole hyvä ja referoi sitä kahden päivän päästä? Ai ei onnistu yksin... kappas.

En sitä sano etteikö politiikassa olisi skarppasmisen varaa. Mutta mitä itse viimeksi teit suomen hyväksi, muuta kuin käsiojossa odotit rahaa ja ilmaisia palveluja?

Huh huh.:confused:
Sinulla on näköjään sellainen kuvitelma, että vain "käsiojossa olevat" moittii hallituksen ja yhteiskunnan oloja? Kyllä ne työssäkäyvät ja veroja maksavat aivan samalla tavalla saavat tarpeekseen asioista - vaikkei kaikki hallituksen päätökset omaa elämää koskisikaan.

En itse ainakkaan pysty iloitsemaan siitä, että tämä hallitus on leikannut kaikkein vähempiosaisilta, eläkeläisiltä ja jopa vammaisilta. Enkä itse kuulu kumpaankaan ryhmään, mutta silti ymmärrän heidän ahdinkonsa.

Mä en kyllä ymmärrä tätäkään..... Suomi on demokraattinen valtio ja kansa valitsee kansanedustajat. Sen takia täällä on kaikille asiat melko hyvin. Jos verot nousevat liikaa Kokoomuksen kannatus nousee. Jos sosiaalietuja leikataan liikaa, niin sitten vasemmisto saa lisää valtaa vaalien kautta. Jos jotain pitää moittia, niin sitten äänestäjiä. Sellaisiakin torveloita on jotka eivät äänestä ja sitten valittavat eduskunnan päätöksistä. Puolueita on laidasta laitaan, se että eduskuntaan ei oikein koskaan nouse uusia puolueita, kertoo vain sen että äänestäjät ovat tyytyväisiä entisiin.

Ei minua halittus sinällään vaivaa, ei suomesta muitakaan löydy, vihervasemmisto toisi 100 000 somppua/ ählämiterroristiä lisää ja nostisi kaikkia tukia, että työttömien armeijjoilla olisi mukavaa. Mielestäni on hyvä asia, että velkaantumiseen otetaan jämäkkä ote.

Velkaantumista olisi helppo hillitä, kun mamuvyöry pysäytettäisiin Ruotsin rajalle, eikä kaikkia työpaikkoja vietäisi ulkomaille tai pyöritettäisi orjatyövoimalla (=työttömillä).

Yhteistyössä