Tajutkaa hyvät ihmiset että jos läheisenne on jatkuvasti ärtynyt, ymmärrä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Häntä, äläkä tuomitse tai pidä häntä hirveänä. Mulla menee hermot pienemmästäkin. Kyllä vittu mies, lapset, koirat ja yhteiskunta on pitänyt huolen siitä että en jaksa mitään. Karenssia vittu pukkaa jos kieltäytyy ihan sama vaikka oon 13v ollut kovemmilla kuin upeampi toinen ihminen. Mä jaksan just just huolehtii arjesta. Mutta tottakai yhteiskunta vaatii vittu työtöntä kaikkeen paskaan. Vittu. Kyllä räyhään jos kengät on väärässä paikassa sadatta kertaa. Kyllä räyhään jos mies ei kuuntele, kyllä räyhään pikku asioista. Koska nä oon saatana palanut loppuun.
Jos puolisosi räyhää, niin katse peiliin. Ehkä hän on ollut liian kovilla liian kauan

Häntä, äläkä tuomitse tai pidä häntä hirveänä. Mulla menee hermot pienemmästäkin. Kyllä vittu mies, lapset, koirat ja yhteiskunta on pitänyt huolen siitä että en jaksa mitään. Karenssia vittu pukkaa jos kieltäytyy ihan sama vaikka oon 13v ollut kovemmilla kuin upeampi toinen ihminen. Mä jaksan just just huolehtii arjesta. Mutta tottakai yhteiskunta vaatii vittu työtöntä kaikkeen paskaan. Vittu. Kyllä räyhään jos kengät on väärässä paikassa sadatta kertaa. Kyllä räyhään jos mies ei kuuntele, kyllä räyhään pikku asioista. Koska nä oon saatana palanut loppuun.
Jos puolisosi räyhää, niin katse peiliin. Ehkä hän on ollut liian kovilla liian kauan
..tai ehkä hän ei vain ole tyytyväinen niin mihinkään eikä kenenkään panokseen vaan räyhää räyhäämisen ilosta ja siten tekee itsestään mukamas niin kovin uupuneen. Kuulostaa siltä että arjen sietämistä ei osata eikä arkiaskareiden priorisointia. Eikä myöskään osata hakea itselleen ulkopuolista apua koska itsessäänkään ei osaa nähdä mitään vikaa.

Niin, jatkuva ärtymys voi olla merkki masennuksesta, uupumuksesta ym. Masennus tai muu mielenterveyden häiriö voi iskeä elämäntilanteesta riippumatta. Sairastunutta ei saa syyllistää, vaan hänet on ohjattava avun piiriin.

Miten voi olla loppuunpalanut jos työttömänä makaa sohvalla päivät pitkät, siinä missä muut raatavat töissä?

Mun mielestä töissä on aina ollut huomattavasti rauhallisempaa, rentouttavampaa ja helpompaa kuin kotona lapsen/lapsien ja kotitöiden kanssa.

Ymmärrän siis aapeetä. Ja sä ilmeisesti olet työttömänäkin vienyt penskasi hoitoon. Laiskuri!

Olin miehen kanssa 3 pv lomalla. Palattiin kotiin, lapsilla oli jos jonkunlaista asiaa, kiehnäämistä, riitojen selvittelyä, äidinikävää.
Seuraavana aamuna olin yksin töissä, ah, huokaisin helpotuksesta, oli niin hiljaista ja rauhallista!!
Kyl vaihtelua arjessa tarvitsee, mutta jos pitää valita työttömyyden ja työelämän välillä, sen rasittavuuden mukaan, niin kyllä työarki on sittenkin se parempi vaihtoehto!! Vaik ne kotityötkin silti odottaa kotona.

Mutta Ap tarviit apua ennenku romahdat kokonaan!!

• Tykkää
Reactions: AivanSama

Ihan ensimmäiseksi, ota vastuu elämästäsi ja valinnoistasi.
Toiseksi, jos se räyhääminen ei auttanut 100 ensimmäisellä kerralla, niin ei se auta seuraavallakaan 100 kerralla. Ole luovempi, nokkelampi ja ovelampi.
Jos kengät ei ole siellä, missä kenkien kuuluu olla, laita ne jonnekkin, mistä niitä on vähän haasteellisempi löytää? Parin viikon jälkeen kun huomauttaa, että kun kengät laittaa niille tarkoitetulle paikalle, ne myös löytyy sieltä. Mikäli ne jättää lojumaan keskelle lattiaa, ne saattaa löytyä ihan mistä tahansa ;)

• Tykkää
Reactions: Echo
Niin, jatkuva ärtymys voi olla merkki masennuksesta, uupumuksesta ym. Masennus tai muu mielenterveyden häiriö voi iskeä elämäntilanteesta riippumatta. Sairastunutta ei saa syyllistää, vaan hänet on ohjattava avun piiriin.

Juuri näin. Tunnistan itsessäni samat oireet ja tiedostan, että olen lopen uupunut, ehkä jopa masentunut. Se, että tähän pisteeseen päätyy ei ole mikään lyhytkestoinen juttu, vaan pidempään jatkunut prosessi. Minulla vuosikausien väsymyksen ja ylikuormituksen tulos.

Yhteistyössä