Uskoontullut mamu on suomalaisempi kuin ei-uskova kantis

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Entä jos ei epäile Jumalan olemassaoloa vaan uskoa johonkin uskontoon?
Elävä usko jumalaan ja jeesukseen ei ole sama asia kuin uskonto. Elävässä uskossa oleminen ei ole sama asia kuin uskonnon harjoittaminen. Uskonto on kasa kaikenmaailman ohjeita ja sääntöjä ja pelkkää suorittamista. Elävässä uskossa eläminen on sitä että sulla on henkilökohtainen suhde jumalan ja jeesuksen kanssa. Olet tullut uskoon eli tunnustanut syntisi ja pyytänyt jumalaa antamaan ne sinulle anteeksi ja otat jeesuksen sydämeesi henkilökohtaisena herrana ja vapahtajana ja saat myös täyttyä pyhästä hengestä. Jeesus ei käskenyt perustaa mitään uskontokuntia ja eri suuntauksia vaan että evankeliumin ilosanomaa vietäisiin eteenpäin kaikkialle maailmaan rauhanomaisesti ilman tappamista ja väkisin käännyttämistä jotta kaikki muutkin saisivat löytää jeesuksen ja sitä kautta iankaikkisen elämän taivaassa. uskonto on suorittamista ja siitä jeesus tuli tekeen meiät vapaaksi. Jumala ja jeesus on suuremmat kuin uskonto.

• Tykkää
Reactions: Echo
Kysymykseni oli Ak lle.
Etkä sinäkään vastannut kysymykseen.
Kyllä AS vastasi.
Jos sinä et ymmärrä vastausta niin minkäs minä sille voin.

Raamattu ei ole kirja vaan pikemminkin kirjasto eri aikakausina kirjoitettuja tekstejä. Ei kirjoittajat tienneet, että tekstinsä on tuhannen vuoden päästä raamattu- nimisessä kokoelmassa.

Ja mitäs ny vaikkapa Mooseksen kirjat on jos eivät oman aikansa lainsäädäntöä?

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Elävä usko jumalaan ja jeesukseen ei ole sama asia kuin uskonto. Elävässä uskossa oleminen ei ole sama asia kuin uskonnon harjoittaminen. Uskonto on kasa kaikenmaailman ohjeita ja sääntöjä ja pelkkää suorittamista. Elävässä uskossa eläminen on sitä että sulla on henkilökohtainen suhde jumalan ja jeesuksen kanssa. Olet tullut uskoon eli tunnustanut syntisi ja pyytänyt jumalaa antamaan ne sinulle anteeksi ja otat jeesuksen sydämeesi henkilökohtaisena herrana ja vapahtajana ja saat myös täyttyä pyhästä hengestä. Jeesus ei käskenyt perustaa mitään uskontokuntia ja eri suuntauksia vaan että evankeliumin ilosanomaa vietäisiin eteenpäin kaikkialle maailmaan rauhanomaisesti ilman tappamista ja väkisin käännyttämistä jotta kaikki muutkin saisivat löytää jeesuksen ja sitä kautta iankaikkisen elämän taivaassa. uskonto on suorittamista ja siitä jeesus tuli tekeen meiät vapaaksi. Jumala ja jeesus on suuremmat kuin uskonto.

Tämä kuulostaa täysin sinun uskontokuntasi tulkinnalta, eikä lainkaan sille, että olisit elävässä uskossa. Toistat sitä, mitä sinun odotetaan toistavan ajattelematta itse yhtään mitään.

Niin ja menet helvettiin sen takia. Turha siellä sitten valittaa koko iankaikkisuus. Toivon kuitenkin että silmäsi joskus avautuisivat. Jos ei ole koskaan kokenut jumalan rakkautta niin sä et tiedä mistään mitään etkä osaa lukea raamattuakaan oikealla tavalla. Miks sä sitä edes luet jos et edes usko jumalaan ja jeesukseen. Sun kannattaa käyttää aikaas johonkin muuhun kun niitten haukkumiseen jotka uskoo.

Ja jos te ette usko ja tee justiinsa niinkuin minusta teidän pitäisi niin te kaikki palatte ikuisessa kiirastulessa...
Se rakkauden määrä oikein hivelee mun sydäntä.

Jeesus ei käskenyt kenenkään "olla uskossa".
Tarkoitin sitä että vain silloin kun ihminen on uskossa eli uskoo jeesukseen, niin vain silloin ihminen voi täysin ymmärtää mistä kaikesta tässä on kyse. Ei jeesus huvin vuoksi tullut maailmaan ja kuolemaan ristillä vaan kuolemaan meiän syntien vuoksi jotta me voidaan pelastua. Jeesus ei myöskään käskenyt ketään tulemaan uskoon vaan jumala on antanut jokaiselle vapaan tahdon valita ottaako jeesuksen vastaan vaiko ei. Kattokaas kun jumala ei pakota ketään vaan vapaus kaikilla tehdä oma päätös tässä asiassa.

Ja jos te ette usko ja tee justiinsa niinkuin minusta teidän pitäisi niin te kaikki palatte ikuisessa kiirastulessa...
Jumala on antanut keinon päästä taivaaseen. Sillä jumala rakasti maailmaa niin paljon että hän antoi ainokaisen poikansa jottei kukaan joka häneen uskoo hukkuisi vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä taivaassa. Jumala tarjoaa iankaikkista elämää lahjana. Sitä ei ole pakko ottaa vastaan vaan jokainen ihminen on saanut vapauden valita.

Kyllä AS vastasi.
Jos sinä et ymmärrä vastausta niin minkäs minä sille voin.

Raamattu ei ole kirja vaan pikemminkin kirjasto eri aikakausina kirjoitettuja tekstejä. Ei kirjoittajat tienneet, että tekstinsä on tuhannen vuoden päästä raamattu- nimisessä kokoelmassa.

Ja mitäs ny vaikkapa Mooseksen kirjat on jos eivät oman aikansa lainsäädäntöä?
En kysynyt, mitä raamattu on, vaan kuka sen kirjoitti ja kenelle ohekirjaksi.

Toinen kysymys, miksi niin monet kieltävät raamatun sanoman, mutta kuitenkin siteeraavat raamattua keskustelussa.
Eihän siihen voi vedota, ellei sitä usko

(y)

stock-photo-happy-attractive-girl-with-two-thumbs-up-and-a-big-laugh-shot-in-studio-isolated-on-white-86303434.jpg

Big_Laugh.jpg

Niin ja menet helvettiin sen takia. Turha siellä sitten valittaa koko iankaikkisuus. Toivon kuitenkin että silmäsi joskus avautuisivat. Jos ei ole koskaan kokenut jumalan rakkautta niin sä et tiedä mistään mitään etkä osaa lukea raamattuakaan oikealla tavalla. Miks sä sitä edes luet jos et edes usko jumalaan ja jeesukseen. Sun kannattaa käyttää aikaas johonkin muuhun kun niitten haukkumiseen jotka uskoo.

En minä sitä viitsi lukeakaan, kunhan lainasin ja todistin sinun valehtelevan. Jumpeli tappaa, kotona ja puutarhassa, vauvoja ja sikiöitä ehkä mieluiten?

He-he, mutta onneksi vaan satukirjassasi, jota et kylläkään ikinä tule tajuamaan(y)

Ja en minä mihinkään helvettiin mene, vain hölmöt uskoo siihen :D

Raamattu on 2000 vuotta vanha kokoelma kirjoituksia. Jos sinä uskoisit raamattuun ja eläisit sen mukaan, rikkoisit useita lakeja ihmisoikeuksista puhumattakaan. Moni asia siellä on todella selkeästi sanottu ja sinä ohitat ne siten kuin niitä ei siellä olisikaan, koska ne eivät sovi enää tähän maailmaan.

Kaikki seurakunnat tulkitsevat raamattua itse valitsemallaan tavalla ja valitsevat sieltä kohtia, jotka sopivat heidän johtajiensa agendaan. Yhtälailla sieltä sivuutetaan kohtia, jotka eivät enää ole ajan- ja lainmukaisia.

Minun on vain joskus kovin vaikea ymmärtää, ei itse uskoa johonkin korkeampaan vaan lähinnä uskomista uskontoihin, jonka joku muu on märehtinyt itseään palvelevaksi.
Mikä ongelma on siinä että on kokoelma kirjoituksia, jotka on syntyneet eri vuosisatoina ja koottu yhteen? Onko se joku ei-pätevän-uskonnon tunnusmerkki?

Sehän vaan vahvistaa sitä sanomaa. Juutalaisuus on näihin päiviin asti säilynyt, koska Jumala on herättänyt vähän väliä juutalaisia etsimään ne vanhat kirjoitukset.
Juutalaisia lappaa nykyisin Israeliin, VT:n ennustusten mukaisesti.

Eikä Raamattu nyt niin monimutkainen ole etteikö se perussanoma sieltä tulisi esille. Korkeintaan Ilmestyskirja on oikeesti vaikea.

kaikki uskovat kinastelee keskenään siitä kummalla on parempi usko. ihan sama onko missä ristin porukassa vai muslimi.
Olin Kristus-päivässä, jossa oli 10 000 ihmistä, esillä Suomen kaikki seurakunnat ja herätysliikkeet. Siellä oltiin yksimielisiä siitä että tärkeintä on Jeesus ja usko häneen.

Muita uskontoja kohtaan saakin olla tiukka. Ei joku Sotka oo pierassu yhtään munaa.

Suomen tälläkin hetkellä voimassa oleva rikoslaki alkaa sanoin:
Me Aleksander Kolmas, Jumalan Armosta, koko Venäjänmaan Keisari ja Itsevaltias, Puolanmaan Zsaari, Suomen Suuriruhtinas, y.m., y.m., y.m.
No sit oot säkin hänen valtansa alla.

Niinku sanoin, uskonnot on tehty hallitsemiseen.
Mutta ne hallitsijat on ainakin nimellisesti sitoutuneet itsekin kristinuskoon.

Miksi laatia usko joka korostaa jokaisen seuraajansa vaatimattomuutta, jonka kirjassa haukutaan valtaapitäviä ja rahanahneutta?

Yhteistyössä