Mautonta paljastaa raskaus jouluna/toisen synttäreillä/uudenvuoden bileissä/toisen häissä jne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
En ymmärrä näitä tyyppejä! Yksi "antaa toisille joululahjan" tiedottaessaan porukalle jouluna että on raskaana. Yksi tekee sen toisten häissä. Yksi uudenvuodenjuhlavieraana.
Yksi pitää ylpeänä puheen toisen 50-vuotissynttäreillä missä kertoo olevansa raskaana.

Mikä näitä vaivaa??? En minä ainakaan ilahdu. Ilahtuisin jos tiedotus tulisi tavallisena päivänä. Nyt meni esim. pyhät ihan töttöröönä ihmetellessä kun yksi ilmoitti olevansa raskaana yhden yön jutusta!

Eikö ne yhtään ajattele että se on heille iloinen juttu ja maailman kohokohta mutta ei muille. Ja varsinkin kun siihen liittyy kaikkea epämääräistä kuten ei isää, pilleriraskaus, ulkomaanmatkalla raskautuminen, raskaus numero 5 neljän abortin jälkeen jne.

Ette viitsisi pilata toisten päivää! Sen voi ilmoittaa myös ihan tavallisena päivänä. Ei se ole muille sopiva "lahja"!

Mielestäni joulut, juhannukset, uudet vuodet ja sen sellaiset juhlat ovat ihan hyviä päiviä, muut juhlat pääsääntöisesti ei. Paitsi jonkun mummoksi haluavan synttärit tmv.

Viimeksi muokattu:
Minustakin tuollaisesta sopii hyvin ilmoittaa jouluna ja jonain tavallisena juhlapyhänä. Mutta ei kenenkään henkilökohtaisena juhlapäivänä, jos se ei sitten ole sankarin suurin toive.

Minusta on mautonta ilmoittaa jouluna että hei mä oon raskaana!!!! Niille ketkä kärsivät lapsettomuudesta/mies kieltäytyy vielä yhdestä/menetti juuri lapsen tms on todella vaikeaa!!! Niiden joulu tms pyhä menee ihan pilalle kun päässä soi XY on raskaana.

Me kerrottiin ekasta raskaudesta jouluna. Silloin nyt satuttiin näkemään läheisiä ja on kivempi kertoa kasvotusten. En usko että viiskymppiset vanhempani, seitsenkymppinen anoppini, alaikäinen sisareni tai vauvan isä veljeni kärsivät akuutusti lapsettomuudesta.

Todella mautonta ja itsekeskeistä. Kannattaa pitää mielessä, että vaikka se toukka on teille maailman suurin asia niin ehkä isovanhempia jos niitäkään lukuunottamatta se on vain teidän panopokaali ja yhdet synttärit jatkossa riesana lisäksi.

Minusta on mautonta ilmoittaa jouluna että hei mä oon raskaana!!!! Niille ketkä kärsivät lapsettomuudesta/mies kieltäytyy vielä yhdestä/menetti juuri lapsen tms on todella vaikeaa!!! Niiden joulu tms pyhä menee ihan pilalle kun päässä soi XY on raskaana.
No eikö se ole jo pilalla siitä, että juhlitaan Jeesus-vauvan syntymää? Mikä sitten on se paras hetki? Tuttavat kertoivat minulle omat vauva-uutisensa kaikkein huonoimpana mahdollisenä päivänä. Olin juuri käynyt lääkärillä keskenmenon jälkeen ja mies houkutteli minut mukaan noille tutuille, että vähän piristyisin...

Oke. Mä en ois ajatellut että on sopimatonta. Tai siis ainakaan niin että ollaan läheisten porukoiden kanssa oli juhla mikä vaan. Erittäin harvoin mitään juhlia joissa puheita pidetään tai on vieraampia paikalla. Me viihdytään yleensä suvun kesken. En kyllä missään juhlapuheessa ottais todnäk asiaa esiin.

Jos ei kestä kuulla vauva uutisia oman lapsettomuuden vuoksi, nii sit pitää ite mennä terapiaan. Nykymaailmassa kun et kuitenkaan saa edes kysyä miksi jollain ei ole lapsia.

Kertokaa ja perustelkaa miksi PERHEJUHLA EI OLE sopiva paikka kertoa PERHEENLISÄYKSESTÄ?? Tai ylipäätään kun perhejuhlissa sukulaiset kysyy mitä kuuluu, niin peri suomalaiseen tapaan pitää vastata että "Eeeipä tässä mitään, entiseen malliin mennään" - vaikkakin sen vauvan vuoks nyt etsitään isompaa kotia, vaihdetaan auto, aloitetaan pieni remontti ja vauvakin itseasiassa syntyy jo kahden kuukauden päästä jnejne. - Mutta Eeei! Siitä ei saa mainita sanallakaan ettei vie huomioo! Ai kau-hee-ta! Eei, ei saa kertoa vaikka se anoppi JA anopin ärsyttävä mummo olis sadatta kertaa tökkimässä kylkeen että Noooo, milloinkas sitä teille tulee pikkivauvoja! -No ei ikinä, eikä ikinä kerrottais vaikka syntyiskin ettei joku kermaperse pahoita mieltään!
(Eikä muuten kerrota ristiäisissä nimeäkään niih!!!!!prkl)

Hieman aihetta sivuaa mutta silti... Minulla on jo neljä lasta ja lapsiluku on täynnä. Pelkään joka kuukausi, että tulisin uudelleen raskaaksi. En tiedä pystyisinkö aborttiin.

Joka tapauksessa... Mieheni veli on jo kaksi vuotta yrittänyt saada lasta. Sitä ekaa. Jos tulisin vahinkoraskaaksi, en ikinä tiedä miten kehtaisin sanoa sen heille:cry::confused:

Se tuntuisi NIIN epäreilulta! Heidän se vauva kuuluisi saada, ei minun!

Vauvan isä veljesi...? :O
Ei vauvaNI, vaan vauvan, hänen ja vaimonsa vauvan. Jokaisen sukulaisen edessä oli määre joka kertoi miksi ko. henkilö ei todennäköisesti sillä hetkellä kärsi lapsettomuuspulmista, veljeni kohdalla se oli se että hän oli sillä hetkellä vauvan isä. Vauvan tarkensin siksi, että isomman lapsen vanhempi voi hyvinkin kärsiä sekundäärisesta lapsettomuudesta, mutta vauva-aikana ei vielä ole ehtinyt.

Mut myönnetään, epäselvä ilmaus :D

Yhteistyössä