V
vierailija
Vieras
Kysyn läheisen puolesta, jolla on yhden kuukauden vuokra ollut rästissä jo pitkään. Nyt hän ryhtyi vuokranantajan vaatimuksesta lyhentämään sitä, mutta koska hänellä on tuloina vain toimeentulotuki, hän ei pysty lyhentämään sitä isoja summia kerrallaan. Sosiaaltoimistosta hän ei saa apua eikä muualtakaan (kysytty ja haettu on). Se summa, jonka hän kuukaudessa pystyisi lyhentämään, on vuokranantajan mielestä liian pieni. Minkälainen laki ja käytäntö tällaisissa on ja mitä hän voisi tehdä? Kyseessä on kaksion vuokra, sillä hänellä on lapsi. Mutta lapsesta huolimatta ei saanut apua sosiaalitoimistosta. Nyt hän on kyllä lyhentänyt rästisummaa vähän, mutta vuokranantaja vaatii maksamaan isompia summia kerralla. Hänellä taas ei maksukyky riitä niin isoon summaan /kk.
Minä en haluaisi lainata, koska itsekin olen pienituloinen enkä oikeastaan luota 100%, että hän maksaisi lainaamansa summan takaisin.
Minä en haluaisi lainata, koska itsekin olen pienituloinen enkä oikeastaan luota 100%, että hän maksaisi lainaamansa summan takaisin.