Ylireagoinko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mies petti mua puoli vuotta sitten, olin tyhmä ja annoin anteeksi. Tai ainakin yritin. Ei se luottamus ikinä saapunut takaisin ja siksi olin vainoharhainen ja kyselin toistuvasti mitä tekee ja kenen kanssa. Sanoi eilen illalla olevansa kaverinsa kanssa ja asia oli minulle täysin ok. Tänään kuitenkin jäi yhden kuvan kautta kiinni että paikalla oli toinenkin nainen. Suutuin hirveästi ja lähdin ovet paukkuen ja vannoen että en enää ikinä halua häntä nähdä. Nyt kuitenkin aloin miettimään liiottelinko vain. Mitä mieltä olette? Hän väitti monesti olevansa vain kyseisen kaverin kanssa kahdestaan ja tiesi että olisin halunnut tietää että paikalle tuli myös muita.
Suhteessa toki myös muita ongelmia mutta.. tiedostan että olen liian riippuvainen toisesta ja suhde ei muutenkaan ole sitä mitä toivoisin. Kuitenkin yksinolo pelottaa ihan hirveästi

Mies petti mua puoli vuotta sitten, olin tyhmä ja annoin anteeksi. Tai ainakin yritin. Ei se luottamus ikinä saapunut takaisin ja siksi olin vainoharhainen ja kyselin toistuvasti mitä tekee ja kenen kanssa. Sanoi eilen illalla olevansa kaverinsa kanssa ja asia oli minulle täysin ok. Tänään kuitenkin jäi yhden kuvan kautta kiinni että paikalla oli toinenkin nainen. Suutuin hirveästi ja lähdin ovet paukkuen ja vannoen että en enää ikinä halua häntä nähdä. Nyt kuitenkin aloin miettimään liiottelinko vain. Mitä mieltä olette? Hän väitti monesti olevansa vain kyseisen kaverin kanssa kahdestaan ja tiesi että olisin halunnut tietää että paikalle tuli myös muita.
Suhteessa toki myös muita ongelmia mutta.. tiedostan että olen liian riippuvainen toisesta ja suhde ei muutenkaan ole sitä mitä toivoisin. Kuitenkin yksinolo pelottaa ihan hirveästi

Ei kukaan muu voi tietää. Jos suhde on siinä tilanteessa, että et voi luottaa toiseen ja tuollainen toisen naisen seurassa oleminen, vaikka muiden ihmisten läsnäollessakin, menee ihon alle, voi olla parasta aloittaa eroprosessi. Kyllähän siihen on jo syykin olemassa, jos toinen on kerran pettänyt ja jäänyt kiinni.

Olet ehkä läheisriippuva kuten itsekin aikoinaan olin.
Ei pettämiseen alttiissa suhteessa kannata roikkua kovinkaan pitkään, sillä se on jatkuvaa henkistä väkivaltaa molemmille osapuolille.
Eroa ajoissa, niin ei tarvitse myöhemmin miettiä hukkaan menneitä vuosia pettämiseen alttiin yksilön kanssa.
Been there, done that.

Läheisriippuvainen on niin negatiivinen sana..
Ajattele ennemmin että toiset ihmiset haluavat läheisyyttä, yhteenkuuluvuuden tunnetta, on tarkoitettu elämään toisten ihmisten kanssa, rakastamaan, välittämään jne.
Suurin osahan on tuollaisia, mutta epäterveellisestä suhteesta on vaikea päästä irti jos muu elämä ei ole kunnossa. Eli tarvitset läheisiä ystäviä, läheisyyttä perheen ja sukulaisten kanssa, harrastus ja/tai vapaaehtoistoimintaa. Näistä saat sitä hyvää tervettä läheisyyttä joka antaa sulle voimia muulloinkin elämässä kuin myös antaa voimia tunnistaa ja jättää epätervesuhde.

Ja kun muu sosiaalinen elämä on kunnossa, niin ei jatkossakaan hakeudu suhteisiin joihin tulee mitään hyväkskäyttö/riippuvuussuhdetta.

..Tällä hetkellä sun yksinäisyyden pelko estää sua lähtemästä tuosta suhteesta, jolloin jäät riippumaan vain yhdessä ihmisessä etkä saa muodostettua itsellesi muuta tervettä elämää...

..Mikä voisi auttaa tilanteeseen?

Yhteistyössä