Kokemuksia älvsbytalosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin.
Kaksikymmentä vuotta olen läheltä seurannut Älvsbytaloja. Olen hakenut niille rakennuslupia, piirtänyt asemapiirroksia ja lisäillyt talousrakennuksia sekä laajennusrakenteita joita tehdas ei toimita. Noin 500 Älvärin kokemuksella voin todeta seuraavaa: Muutama vuosi sitten soitin yhdelle asiakkaalle Kotkassa. Ukko kysyi enkö muista kun olin hänelle tehnyt asemakuvat ja luvat jo kahteen taloon? Oli jo kolmannen ostanut. Kuka hullu ostaa kolme kertaa niin paskan tuotteen kun näistä keskusteluista saa lukea? Noista sadoista asiakkaista tunnen nykyisin monet "siviilituttavinakin". Yksikään, huomaa, hei, ei yksikään ole koskaan nykässyt hihastaja kertonut että vettä tulee katosta läpi tai home kukkii kamarin seinässä. Yhdelläkään minun asiakkaistani eivät ole perustukset pettäneet eikä - ehkä - rahatkaan tyystin loppuneet. Suomalaisia taloja samaan aikaan 25 vuotta edustaneena voin suositella Älväriä vaikka rakennustarkastajalle. Mikäli uskot tätä viestiä vitsiksi niin henkilöllisyyteni selviää pienellä tiedustelutyöllä koska monellakaan ei ole samaa uraa takana.
Muuten: Tulin tännne hakusanalla koska eräs vuonna 2002 Älvärin rakentanut haluaa tehdä ullakon ja sitten myydä mökkinsä. Tyytyväinen oli hänkin asumisuraansa. Etsin hänen edustajansa yhteystietoja ja sillä haulla satuin tänne lukemaan tuota sontaa (kin)

• Tykkää
Reactions: Pin
Hei. Onko kokemuksia älvsby-talon märkätilojen laatoittamisesta onko ollut ongelmia sen jälkeen? Joku kirjoittaa, että ei kannata laatoittaa, koska ei ole sitä varten suunniteltu mikä kuulostaa vähän hassulta? Seinissä halkeamia tapeteissa koska talo elää ja sen takia käytetäänkin paljon tapettia, että mahdolliset pienet halkeamat jäisi tapetin alle piiloon, eikä maalia siksi paljon käytetä. Onko näissä mitään totuuden siementä vai onko vain niin sanottua höpöhöpö puhetta? Terveisin älvsbyn ostoa harkitseva. Repeilleet

Hei. Onko kokemuksia älvsby-talon märkätilojen laatoittamisesta onko ollut ongelmia sen jälkeen? Joku kirjoittaa, että ei kannata laatoittaa, koska ei ole sitä varten suunniteltu mikä kuulostaa vähän hassulta? Seinissä halkeamia tapeteissa koska talo elää ja sen takia käytetäänkin paljon tapettia, että mahdolliset pienet halkeamat jäisi tapetin alle piiloon, eikä maalia siksi paljon käytetä. Onko näissä mitään totuuden siementä vai onko vain niin sanottua höpöhöpö puhetta? Terveisin älvsbyn ostoa harkitseva. Repeilleet

Hei!

Täällä juuri tehtiin pintaremppa älväritaloon.
Tapetit oli lyötu suoraan lastulevyyn kiinni joten siitä ne ei irti lähde.. yksi huone laitettiin saneerauslevyillä. Loput seinät maalattiin tapetin päälle. Ei kuprunnu onneksi.. noista halkeamista sen verran että meillä pahimmat saumat ovat olohuoneen ikkunan kohalla ja eteisessä.
Yritettiin parhaame mukaan kitata ja laittaa saumanauhaa ennen maalaamista mutta kylläpä ne sitten rapsahti taas auki. Joten ikävä kyllä se on ihan normaalia..

Meillä on rempattu kylppäri joho oli kaakelit laitettu. En kyl ymmärrä miksei jos ammattimies sen tekee?
Muistaakseni älvärin vakuutus ei kata kylppäreihin tehtyjä muutoksia..

Onhan niillä erilaisia taloja ja minusta paljon kauniimpia ne perustalotkin, kuin ne modernit laatikot tai 60-luvun tiilitalot. Taitaa tulla mielikuva vaan hinnan takia, "joo siis ne on edullisempia ku noi, pakko olla rumii oks oks". :D

Olen asunut Älvsbytalossa jo 16 vuotta, enkä ole vieläkään huomannut että talon ulkovuorauksessa olisi kahden laudan päällä ohutta rimaa... Olemme olleet taloon oikein tyytyväisiä, eikö mitään valittamista. Satsasimme keittiössä uusiin tasoihin ja välitilan laatoitukseen, sekä laatoitimme kph:n ja hyvältä näyttää

Niin.
Kaksikymmentä vuotta olen läheltä seurannut Älvsbytaloja. Olen hakenut niille rakennuslupia, piirtänyt asemapiirroksia ja lisäillyt talousrakennuksia sekä laajennusrakenteita joita tehdas ei toimita. Noin 500 Älvärin kokemuksella voin todeta seuraavaa: Muutama vuosi sitten soitin yhdelle asiakkaalle Kotkassa. Ukko kysyi enkö muista kun olin hänelle tehnyt asemakuvat ja luvat jo kahteen taloon? Oli jo kolmannen ostanut. Kuka hullu ostaa kolme kertaa niin paskan tuotteen kun näistä keskusteluista saa lukea? Noista sadoista asiakkaista tunnen nykyisin monet "siviilituttavinakin". Yksikään, huomaa, hei, ei yksikään ole koskaan nykässyt hihastaja kertonut että vettä tulee katosta läpi tai home kukkii kamarin seinässä. Yhdelläkään minun asiakkaistani eivät ole perustukset pettäneet eikä - ehkä - rahatkaan tyystin loppuneet. Suomalaisia taloja samaan aikaan 25 vuotta edustaneena voin suositella Älväriä vaikka rakennustarkastajalle. Mikäli uskot tätä viestiä vitsiksi niin henkilöllisyyteni selviää pienellä tiedustelutyöllä koska monellakaan ei ole samaa uraa takana.
Muuten: Tulin tännne hakusanalla koska eräs vuonna 2002 Älvärin rakentanut haluaa tehdä ullakon ja sitten myydä mökkinsä. Tyytyväinen oli hänkin asumisuraansa. Etsin hänen edustajansa yhteystietoja ja sillä haulla satuin tänne lukemaan tuota sontaa (kin)

Joo paljon taloista puhutaan pahaa, ja turhaan. Meillä talo vuosimallia 2002, eikä ole ollut tähän asti mitään ongelmia. Kaikki toimi talon tilauksesta alkaen ihan just niin kuin pitikin, ja ollaan edelleen tyytyväisiä.

Täällä on hyvä puhua potaskaa asioista mistä ei tiedä mitään. Mikä tekee talosta viritelmän? Onko se huonoa, että myy paketit halvemmmalla, toisin kuin Suomalaiset ylihinnoitellut talopaketit? Tyhmä se on joka maksaa liikaa... Nykyään voi valita materilaalit, kalusteet jne eri vaihtoehdoista. Talo on lisäksi hyvin energia tehokas. Sisäkorkeus taloissa on myös nykyään korkeampi. Kannattaa käydä katsomassa ko taloja ennenkuin haukkuu niitä täällä!!!

Ei ole meilläkään kolhittu päätä lamppuihin tai oven yläkarmeihin, vaikkei ollakaan lyhytkasvuisia :) Tuntuu olevan paljon ihmeellistä negatiivista kirjoittelua. Kuulen työssäni asiakkailta heidän ok-taloasumisen kk-kuluja, ja kun vertaan niitä meidän vastaavan kokoisen Älvarin kuluihin niin en kyllä haluaisi vaihtaa! Jos ko. talotoimittaja myisi/valmistaisi ihan skeidaa, niitä tuskin enää myytäisi.

Pakko munki tulla vähä kommentoimaan jos joku muukin sattuu vielä tulla näitä lukemaan. Mulla on Erittäin hyvää kokemusta Edith ja Alvar taloista. Molemmat olleet tosi laadukkaita, nättejä ja vieläpä suhteellisen halpoja! Toi Edith toki vähä kalliimpi ku Alvar, koska siinä enemmän neliöitä, mut Alvarki on just semmonen mukava vähän pienemmälle perheelle, siel ei oo mitään liikaa, mut silti tosi hyvin tilaa. Itse siis asun Alvarissa ja tuttavaperhe asuu Edithissä. Molempiahan pystyy muokata ja Älvsbytalo auttaa sit suunnitteleen siitä omanlaisen. Sivuillakin on vaa vaihtoehtosia pohjapiirustuksia, joita voi muokata oman tarpeen mukaan, esim lisää huoneita, tai vähemmän. Ystävä muokkasi myös Edithin ja siitä tuli tosi nätti. Älvsbytalon mukanahan tulee myös täyskorkeet keittiökaapit ja tasot, sekä Electroluxin kodinkoneet pyykkikonetta ja kuivausrumpua lukuunottamatta. Aika pienet vessat meillä, niistä oisin toivonut vähän isommat, mut näilläki pärjää mainiosti. Suosittelen Älvbyä, halpa ja hyvä niinku jo sanoinki.

Niin.

Kiitos tästä kommentista. Nettikeskusteluiden perusteella on hankalaa muodostaa käsitystä asiasta kuin asiasta, mutta aina välillä löytää jotakin rauhallisesti ja asiantuntemukseen pohjautuen esitettynä.

Nyt reilut 12 vuotta asuneena ja talon "rakentaneena" voi sanoa rehellisesti, että talossa ei ole ollut mitään vikaa. Tuulettuvalla alapohjalla oleva energiatehokas talo. Perustalohan se on, mutta toimiva. Kylpyhuone ja kosteat tilat ovat alkuperäiset, eikä niistä mitattaessa löytynyt yhtään kosteuskohoamia seinissä tai lattiassa. Takkaa meillä ei ole, koska talo on energiatehokas. Takan saa tehtyä helposti jälkikäteen jos haluaa, lattia auki, takan perusta valetaan/harkotetaan maata vasten, hormi löpiviedään ylös jonka Älvsbyn kattotuolisijoitukset mahdollistavat.

Oli aikoinaan oikea valinta. Mielestäni erittäin hyvännäköinen perinteikäs talo, kun ei ole päätyparveketta!

Minä asun pari vuotta vanhassa Älvsbyssa ja eipä ole mitään valittamista, hyvin voisin rakennuttaa uudelleenkin ja ehkä tulevaisuudessa pitääkin kun varmaan paikkakunta vaihtuu. On mulla myös pari tuttua joista toisella jo toinen älvsby ja toinen asunut yli 10v ilman ongelmia. Maatyöt on meillä tehty kunnolla ja talo on energiatehokas. Ei ole "luksuskivilinna" mutta asiallinen perustalo joka on teknisesti hyvä ja se on aikamoisen tärkeää. Kastellia en itse uskaltaisi ostaa sen laatuvirheiden ja palvelun vuoksi. Naapurissa on vähän isompia taloja joissa on tolkuttomasti virheitä ja toisella salaojat tehtiin väärin, ikävä heille mutta sitä tyytyväisempänä voi olla omaan taloon jossa ei vikoja ja hommat hoidettu oikein. Eli voin suositella, mieluummin asun itse ainakin terveessä talossa ja että tuli maksettua siitä mitä sovittiin, eikä niin että ottaisin "hienomman" Kastellin mutta saisi vain pahan mielen ja rahareiän.

Yhteistyössä