mva -imun jälkeinen vuoto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hei!
Te joille on tehty mva -imu (eli manuaalinen polikliininen kohdun tyhjennys) keskenmenon tai keskeytyksen jälkeen, kauanko vuoto on vielä sitten kestänyt?
Itselläni lääkkeellinen keskeytys kesäkuussa ja jälkivuoto kesti 6 viikkoa kunnes menin polille näytille. Siellä tekivät tuon mva -imun. Päivän oli vuoto pois ja nyt se alkoi taas ihan kunnolla...
Oon jo ihan hermoraunio, koko kesä mennyt vuotaessa ja kun luulin että se imun jälkeen vihdoin loppuisi, mutta ei.
Kokemuksia?

Mulle tehtiin kaavinta ja vuoto kesti parisen viikkoa. Raskaus oli edennyt viikolle 13. tosin pikkuinen vastasi vähäisempiä viikkoja. Mulla diagnosoitiin keskeytynyt keskenmeno. Mutta mikä tuo MVA -imu on?

Mulle tehtiin kaavinta ja vuoto kesti parisen viikkoa. Raskaus oli edennyt viikolle 13. tosin pikkuinen vastasi vähäisempiä viikkoja. Mulla diagnosoitiin keskeytynyt keskenmeno. Mutta mikä tuo MVA -imu on?

Se on kai melko uusi menetelmä kohdun tyhjennykseen. Ei tarvita nukutusta, puudutus vaan ja parin minuutin homma. Lääkäri siis imee sellasella ison lääkeruiskun näkösellä hommalla materiaalin pois. On riskittömämpikin kuin kaavinta. Mietin vaan että vieläkö tässä täytyy kauan kärvistellä... mutta itseasiassa nyt tän päivän aikana vuoto on loppunut. eli toimi tuo imu ilmeisesti ihan hyvin.

Tein raskaudenkeskeytyksen viikolla 8. Siitä noin kuuden viikon päästä alkoi ihan jumalaton vuoto ja päädyttiin tekemään tää MVA-imu, koska raskausmateriaalia oli jäänyt pienesti kohtuun. Puudutuspiikit ennen toimenpidettä kohdun nipukkaan tuntu ikäville, kun lähellä on niin paljon hermoja. Ja näitä puudutteita laitettiin siellä neljään eri kohtaan. Itsessään toi imu sattu aina siinä kohdin kun tulee ns alipaineen tuntu kohtuun, ja kun se alipaine "vapautuu" niin kamat ryöpsähti samalla sieltä ulos... Tää tehtiin mulle viis kertaa, jotta varmasti saatiin tyhjäks😭 ihan kamala kokemus, mutta ton jälkeen toipuminen oli tosi nopeaa! Seuraava päivä oli saikkua, sitten jo olin töissä. Eli todellakin hellempi tapa tyhjentää kohtu, kuin normi kaavinta!

Yhteistyössä