Sisustamiseen on tulossa värejä, hyvä juttu!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 833
19 181
113
Sain jonkin ostoksen kylkiäisinä n.puolen vuoden Avotakka-lehdet alkuvuodesta. Huomasin että sisustustrendit vaihtuu niin hitaasti, että Avotakkaa ei tartteis lukea kuin kerran keväällä ja syksyllä.

Mut puolen vuoden aikana on tullu värit takaisin, kun ennen oli maalaisromanttista valkoisen ja ruskean sekoitusta kaikki. -Tai sit modernia valkoista kuutiota yhdistettyinä oransseihin ja keltaisiin "kahvilatuoleihin".

Nyt on kuparia, tummansiniset seinät, viidakkotapettia, murrettuja värejä...tykkään! :)

Vaikka kyllä mä valkoista käytän aikalailla, ettei kämppä oo ihan liian synkkä.

Mä kanssa tykkään!

Seuraava projekti on sutia köökin puunvärinen massiivinen pöytä hiilenmustaksi osmo-vahalla. Sit siihen sopii loistosti vihreiden lautasteni kanssa tummanpunainen ja/tai okrankeltainen kattaukseen. Ja tummanruskea, sitäkin on ollut ikävä!

Mä kanssa tykkään!

Seuraava projekti on sutia köökin puunvärinen massiivinen pöytä hiilenmustaksi osmo-vahalla. Sit siihen sopii loistosti vihreiden lautasteni kanssa tummanpunainen ja/tai okrankeltainen kattaukseen. Ja tummanruskea, sitäkin on ollut ikävä!
Muhevat värit sulla! :thumbsup:
Okrankeltainen on yks mun lemppari.

• Tykkää
Reactions: r0s
Mulla ei ole yhtään ikävä 70- luvun neonvihreää tai oranssia.
Toisaalta sairaalansteriili valkoinen ei ole koskaan kiinnostanut.
Tässä kuva vanhan kototönöni ruokahuoneesta.
Huonekaluihin ei kannata kiinnittää huomiota koska ne ny vaan ovat paikoilla johon sattuvat mahtumaan.
Mutta värit lattiasta kattoon ovat Aksua. Ihan henkilökohtaisesti paikalleen laitettuna. Juu, kaikki mikä kuvassa näkyy.
158315.jpg

Minusta olis ihana maalauttaa ja sisustaa asunto sellaseks mun väriseksi...eli..kylppäri vaaleansiniseksi tai sinivalkoiseksi tai merenvihreäksi...keittiö vaaleasävyiseksi, olohuone beigensävyillä, makuuhuone meksikolaisväreillä...mutta taitaa haaveeks jäädä moiset..

Tohon Aksun eks-köökkiinkin sopisi hyvin syksyksi/talveksi mustat verhot ja matto. Ja viininpunaisia ja okrankeltaisia tekstiilejä puusohvalle. Ja pöytäliinaksi kans jotain värikästä!

Mä haluaisin isoja terrakotan värisiä ruukkuja (toki ne osaavat oikeaakin savea olla) mutta voi vimpula ko ne osaavat olla kalliita. Sit kun yhteen isoon ruukkuun menee vielä pari, kolme säkillistä multaakin niin plääh. Ehkä mun rehut viihtyvät vielä yhden talven noissa sekalaisissa astioissa vaikkeivat niin näteiltä niissä näytäkään.

Mulla ei ole yhtään ikävä 70- luvun neonvihreää tai oranssia.
Toisaalta sairaalansteriili valkoinen ei ole koskaan kiinnostanut.
Tässä kuva vanhan kototönöni ruokahuoneesta.
Huonekaluihin ei kannata kiinnittää huomiota koska ne ny vaan ovat paikoilla johon sattuvat mahtumaan.
Mutta värit lattiasta kattoon ovat Aksua. Ihan henkilökohtaisesti paikalleen laitettuna. Juu, kaikki mikä kuvassa näkyy.
158315.jpg
Ihana! Nuo ovenpielet ja ikkunat...Tuo nurkassa oleva vihreä lipasto ja oikealla vähän näkyvä ruskea myös. :eek::love:

• Tykkää
Minusta olis ihana maalauttaa ja sisustaa asunto sellaseks mun väriseksi...eli..kylppäri vaaleansiniseksi tai sinivalkoiseksi tai merenvihreäksi...keittiö vaaleasävyiseksi, olohuone beigensävyillä, makuuhuone meksikolaisväreillä...mutta taitaa haaveeks jäädä moiset..

Yritä etsiä jostain iso meksikonvärinen kangas makkariin sängyn päätypuolen seinälle. Sillä, verhoilla, päiväpeitolla ja matolla saa jo kummasti tunnelmaa aikaiseksi.

Yritä etsiä jostain iso meksikonvärinen kangas makkariin sängyn päätypuolen seinälle. Sillä, verhoilla, päiväpeitolla ja matolla saa jo kummasti tunnelmaa aikaiseksi.
Tuota en tullut ees ajatelleeks!
Noi sävyt kun kuvais just omaa luonnetta niin hyvin, että ihan sen takia niitä haluaisin elämääni värittämään:love:

Sinisen ja kuparin yhdistelmä on ihana...kun saisi rohkeutta maalata edes yhden huoneen navyn/petroolinsiniseksi.

Mut kai se meidän hämärässä huushollissa näyttäisi liian synkältä, varsinkin syksyllä tai talvella?
c646463294e320143d80813bfd09591a--copper-lighting-wall-colours.jpg

• Tykkää
Sinisen ja kuparin yhdistelmä on ihana...kun saisi rohkeutta maalata edes yhden huoneen navyn/petroolinsiniseksi.

Mut kai se meidän hämärässä huushollissa näyttäisi liian synkältä, varsinkin syksyllä tai talvella?
c646463294e320143d80813bfd09591a--copper-lighting-wall-colours.jpg
..ööö..oikeanlaisella valaistuksella (kynttilät ja lämpimänsävyisillä lamput) ja muilla pehmeän lämpimillä värisävyillä saa tummastakin esiin uudet vähemmän kylmät ja pimeät puolensa:)

..ööö..oikeanlaisella valaistuksella (kynttilät ja lämpimänsävyisillä lamput) ja muilla pehmeän lämpimillä värisävyillä saa tummastakin esiin uudet vähemmän kylmät ja pimeät puolensa:)
Juu. Mun ystävä maalasi yhden huoneensa mustaksi, ja kun on isot, valkoiset reuna-ja lattialistat ja puunvärinen lattia, niin se näytti tosi upealta.
Tai siis siinä voi joko onnistua tai mokata.

Ihana! Nuo ovenpielet ja ikkunat...Tuo nurkassa oleva vihreä lipasto ja oikealla vähän näkyvä ruskea myös. :eek::love:
Vihreä nurkkakaappi on itse asiassa perintökaluste jonka kunnostukseen käytettämiäni tunteja en uskalla edes sanoa koska niitä ei uskoisi kukaan.
Hieman näkyvä ruskea kaappi on 100% tammea ja tietääkseni 1800- luvun puolivälistä. Sen osti vaimoni kysymättä minulta mitään ja se maksoi vain 2xkuukausipalkkani joten miksi olisi pitänyt. Se on vaan rahaa.

En laittanut kuvaa sisustussuunnittelun tai huonekalujen vuoksi. Vaan jokainen maalitippa, tapetti ja värit ovat ihan allekirjoittaneen laittamia.Jos niinku väreistä puhutaan.

• Tykkää
Reactions: Echo
Vihreä nurkkakaappi on itse asiassa perintökaluste jonka kunnostukseen käytettämiäni tunteja en uskalla edes sanoa koska niitä ei uskoisi kukaan.
Hieman näkyvä ruskea kaappi on 100% tammea ja tietääkseni 1800- luvun puolivälistä. Sen osti vaimoni kysymättä minulta mitään ja se maksoi vain 2xkuukausipalkkani joten miksi olisi pitänyt. Se on vaan rahaa.

En laittanut kuvaa sisustussuunnittelun tai huonekalujen vuoksi. Vaan jokainen maalitippa, tapetti ja värit ovat ihan allekirjoittaneen laittamia.Jos niinku väreistä puhutaan.
Saanko olla utelias, jäikö nuo mööpelit vaimolles? Vai saitko mukaasi edes tuon vihreän lipaston?

Ja sulla on kyllä värisilmää!

• Tykkää
Reactions: Elena777
Ja mää en niin tuosta neivistä tykkää ja petroolin sinistä on tällä hetkellä sellanen iso olohuoneen matto joka taas näyttää todella hyvältä:love::love:
Anna osoite niin hiippailen siellä joku yö matto kainalossa, otsalampun kans. :rolleyes:

Yhteistyössä