Sukulaisellani on mielenterveyshäiriöitä... kerää kaikkea roskaa kotiinsa niin ettei enää mahdu itsekään sinne... mitä voin tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hilda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
:attn:

Minne mun kannattaa ekana ottaa yhteyttä? Vai unohdanko minäkin koko auttamisjutun? Missä työskentelee terveysviranomainen? Voiko se auttaa?

Hmm mikähän taho olis mihin voit ns. ulkopuolisena... Kannattais koittaa ottaa yhteys vaikka mielenterveystoimistoon ja kysyä sieltä? Tai sosiaali ja terveystoimeen, oman kaupunkisi/kuntasi sivuilta voi löytyä joku yleisnumero mistä voit kysyä :) Luulis että sossussa osaavat kertoa...
Ei kannata unohtaa auttamista jos sulla on voimavaroja tehdä asialle jotain :) Hän arvostaa sitä jossain vaiheessa varmasti. Ihanaa että on ihmisiä jotka välittävät toisista!

Hamstraus, eikä mikään muu! Mulla on itellä se, eikä se ihan mitään keräilyä ole, kyselkää häneltä mistä tuo on oikein käynnistynyt, jne. Ite en haluais mtn lääkkeitä alkaa syömään. Heittäisin kaiken jonnekin varastoon, jos tavarasta on vaan liian vaikeaa päästä eroon, ja sitten kannattaa hakea vasta apua, ja voi aloittaa puhtaalta pöydältä. Ainakin ite tekisin niin, jos olisi mahdollisuus, tosin ongelmassa on pieni ero, koska keräilen, ja myös ahdistun entisistä pois heittämistäni tavaroista. Jälkimmeisestä enemmän ahdistun.

Mun asperger - poika kerää kans kaikenlaista, tietysti kiviä ja keppejä niinkuin muutkin pikkupojat, mutta myös tyhjiä lelupakkuksia ja karkkipapereita, vc-paperihylsyjä yms mahdollista askarteluja varten (ei askartele), säästää myös kaikki epäonnistuneet pirrustukset ja yleensä jättää karkkipussin yhden karkin että voi sanoa että tarvii sitä vielä, niitä on laatikossa monta...
Mitähän tuosta seuraa aikuisena?

--- tyhjiä lelupakkuksia ja karkkipapereita, vc-paperihylsyjä yms mahdollista askarteluja varten (ei askartele), säästää myös kaikki epäonnistuneet pirrustukset ja yleensä jättää karkkipussin yhden karkin että voi sanoa että tarvii sitä vielä, niitä on laatikossa monta...
Mitähän tuosta seuraa aikuisena?
SUN mielestä epäonnistuneita piirustuksia?
Jospa suuri toive onkin, et joskus tulee kylään joku kaveri, onka kans vois askarrella?

SUN mielestä epäonnistuneita piirustuksia?
Jospa suuri toive onkin, et joskus tulee kylään joku kaveri, onka kans vois askarrella?
No hän on itse kovin kriittinen piirustusten suhteen, saattaa sutata ja rypistää, ja silti säästää. Säästää myös kaikki puoliksi tehdyt kotitehtäväpaperit vaikka inhoaa niiden tekoa...
Mut pointti oli, että mihinköhän tuo vielä johtaa? Kun paperitavaraa on jo nyt pitkin huonetta.
Kavereita onneksi käy, hän on hyvin sosiaalinen tyyppi, mutta ulkoilevat yleensä ja joskus pelaavat pleikalla.

No hän on itse kovin kriittinen piirustusten suhteen, saattaa sutata ja rypistää, ja silti säästää. Säästää myös kaikki puoliksi tehdyt kotitehtäväpaperit vaikka inhoaa niiden tekoa...
Mut pointti oli, että mihinköhän tuo vielä johtaa? Kun paperitavaraa on jo nyt pitkin huonetta.
Kavereita onneksi käy, hän on hyvin sosiaalinen tyyppi, mutta ulkoilevat yleensä ja joskus pelaavat pleikalla.
Osta heti "reijäntekokone" ja erikokoisia mappeja ja sopiva hyllykkö niille, saa järjestää ne talteen. Niin täytyy tehdä, vaikkei olisi diagnoosiakaan.

Yhteistyössä