Paula tee mulle ruokalista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mut punaviineihin saa käyttää just sitä syanidia! Ihan vaan siksi kun ne käyttää kuparia torjunta-aineena, se saadaan vähemmäksi syanidilla. Ei siis tuu hinkua moiseen. Samasta syystä jää konjakit ym kokeilematta. Mut oon ollut ainakin 10 vuotta maistamatta, kun en mitään riskiä tohtinut ottaa. Maissista ne tekee oluet nykyään ja kirkastavat karrageenilla, kerrottiin siinä Olutmatka Eurooppaan- dokumentissa.
Luomuhunajasuklaasta oon tehnyt sivun kauan sitten. Nykyään lisään siihen mantelijauhoa.
Mikä saadaan vähemmäksi syanidia?

Aloitan tosta lopusta mut olipa hauskasti sanottu toi et juurihan toivoin mies nauran täällä:). Juotko ollenkaan viinei
Siis se tyyppi oli just menossa johonkin kokoukseen. Sanoin, etten voi sydä heidän luomujäätelöä sen luomusokerin takia (glysiiniä ja glutamiinihapoa siinä). Miten se asia olisi pitänyt esittää? Ihan varmasti joku muukin vhh - tyyppi sitä ostaisi:rolleyes:

Mut toisaalta mahan voi myös kouluttaa tulee vähällä toimeen. Esim eikös lennon ja yokokin syönyt siellä hotellissaan vain hedelmiä ja yokurttia viikon putkeen
Onko mun ihan oikeesti sanottava tämä?
Keho tarttee monipuolista ruokaa, jotta saa vitamiinia ja hivenaineita. Muutoin tulee sairauksia eikä jaksa.

Jos tällä pysyy terveenä ilman lääkkeitä, mitä muuta tarvii? Aijoo, suklaat tehdään itse, luomukaakaojauhetta jne. Lääkkeisiin ja vitamiineihin 0 euroa, hyvin rittää:)
Mäkin pärjään ilman lääkkeitä ja moni mun tuttuni, mitäs siihen sanot? Syödään tavallista sekaruokaa.

Mäkin pärjään ilman lääkkeitä ja moni mun tuttuni, mitäs siihen sanot? Syödään tavallista sekaruokaa.
Teillä ei ole kai nikkeliallergiaa, kuten monella muulla? Siitähän tämä ketju kertoi. Reino Pajarre kertoi ruokavaliosta kauan sitten, mutta tätä ei moni näe, kun se on poistettu Proviisorilehdestä:

Allergiassa suolitulehdusta!

"Ruoka-aineallergia voi oirehtia hyvin monella eri tavalla, mutta ruoka-aineen aiheuttaessa toistuvasti samanlaisia oireita on syytä epäillä allergiaa.

Tyypillisimpiä oireita ovat iho-, suolisto- ja hengitystieoireet, tosin samallakin ihmisellä eri ruoka-aineallergiat voivat oireilla eri tavalla. Ruoka-aineallergiaan liittyy kuitenkin aina suolitulehdus.

- Suolen tulehdustila vähentää ruoka-aineiden imeytymistä ja altistaa lisäallergioille, Alanko kertoi"

Sitä sivua ei löydy enää, missä Reino Pajarre kertoi nämä asiat:

"seuraavissa ruoka-aineissa saattaa olla runsaasti nikkeliä:

kokojyvävilja:

• kaurahiutaleet (ei siis edes luomukauranleseet, jos ei halua näppyjä...)
  • kauramurot
  • hirssi
  • talkkuna
  • tattari
  • vehnäleseet (luomuvehnä ok, mutta hieno speltti parempi valinta, ilman leseitä)
palkokasvit:

• herneet
  • idut
  • kaakao
  • lakritsa
  • maapähkinä
  • pavut
hiivatuoteet (- myös hiivauutteet)

• leivinhiiva
  • hivenainepuriste
  • oluthiiva
  • rehuhiiva
  • salaatit (onneksi tavallinen kaaliraaste ja hapankaali sopii)
  • pinaatti (nokkospuristeet -ja jauhe sopii hyvin - siitä saa hyvää rautaa)
  • "Aktivoitua nikkeliä" suluissa - ei sovi margariinit eikä ksylitoli... ym? Nikkelijäämiä niissä! Voista ei koskaan ole tullut mitään vaivaa... Mutta miksi kaupoista ei saa ostaa luomuvoita?
  • Nikkeli katalysaattorina valmistuksessa: "..sokerialkoholeja valmistetaan luontaisista sokereista pelkistämällä vetykaasulla korkeassa paineessa käyttäen NIKKELIÄ katalysaattorina.
  • sorbitoli - myös apteekkituotteissa tavallinen
  • mannitoli
  • ksylitoli
  • isomalti
  • laktitoli
  • maltitoli"

Kaakao oli listassa, mutta miksi? Ei mulle siitä ole haittaa. Olisiko vain tavallisessa kaakaopavussa se nikkeli?
Monenlaisia vaivoja tulee pienistäkin määristä niille, jotka eivät siedä keinomakeutusaineita ollenkaan. Jos allergian aiheuttajaa ei löydetä eikä poisteta, kehittyy jonnekin elimistöön tulehdus - se kai on yksilöllistä, missä ilmenee? Hiivauutteita ei yhtään uskalla edes kokeilla, kuten ei muitakaan hiivatuotteita.

Teillä ei ole kai nikkeliallergiaa, kuten monella muulla? Siitähän tämä ketju kertoi. Reino Pajarre kertoi ruokavaliosta kauan sitten, mutta tätä ei moni näe, kun se on poistettu Proviisorilehdestä:

Allergiassa suolitulehdusta!

"Ruoka-aineallergia voi oirehtia hyvin monella eri tavalla, mutta ruoka-aineen aiheuttaessa toistuvasti samanlaisia oireita on syytä epäillä allergiaa.

Tyypillisimpiä oireita ovat iho-, suolisto- ja hengitystieoireet, tosin samallakin ihmisellä eri ruoka-aineallergiat voivat oireilla eri tavalla. Ruoka-aineallergiaan liittyy kuitenkin aina suolitulehdus.

- Suolen tulehdustila vähentää ruoka-aineiden imeytymistä ja altistaa lisäallergioille, Alanko kertoi"
Tää ketju EI kerro nikkeliallergiasta vaan tää lähti siitä kun joku harmaa pyysi sua laatimaan ruokalistan.
Mut turha sun kans on mitään keskustella kun tuloksena on poukkoilevaa horinaa.

Luomujutut kiinnostaa oikeasti, mutta harmi kun palstan luomutietous lepää sekavan, valehtelevan mummelin varassa jonka pitäis mennä johonkin kuplaan asumaan, ettei altistuis allergeeneille.
Pakko etsiä se luomutietous muualta.

Mutta se on heippa, tän ketjun osalta.

Tää ketju EI kerro nikkeliallergiasta vaan tää lähti siitä kun joku harmaa pyysi sua laatimaan ruokalistan.
Mut turha sun kans on mitään keskustella kun tuloksena on poukkoilevaa horinaa.

Luomujutut kiinnostaa oikeasti, mutta harmi kun palstan luomutietous lepää sekavan, valehtelevan mummelin varassa jonka pitäis mennä johonkin kuplaan asumaan, ettei altistuis allergeeneille.
Pakko etsiä se luomutietous muualta.

Mutta se on heippa, tän ketjun osalta.

Mainitsin lohen siellä ja ehdottomasti ei benellalohelle.

Ei, kyllä Paula tietää paremmin.
Sen vuoksi ajattelin muutamalla linkillä muistuttaa, että manteliallergia on tosi vakava juttu ja että mantelien kasvatus noinkin kuivalla seudulla kuluttaa valtavasti vettä.

Niin. Ja sekin vielä, että ne joilla on kilpirauhasen vajaatoimintaa niinko mulla, eivät saa syödä manteleitä usein tai paljoa.

Yhteistyössä