Paljonko rahaa viikon etelänmatkalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Paljonko teillä kuluu viikon etelänmatkalle rahaa?
Ollaan lähdössä kaverin kanssa 7 pv reissuun Fuengirolaan, rantaloma siis.
Ei ole tarkoitus joka penniä joutua laskemaan, mutta ei myöskään törsätä turhan paljon esim. ruokaan, baareihin tai shoppailuun.

Netistä lueskelin niin osalla menee päivässä 100€ jo pelkkään yhden hlö syömiseen, osalla taas viikon kulut sis. matkamuistot ja shoppailutkin 300€..

Otatteko rahaa käteisenä vai pankkikortin mukaan?

Tonni menee mulla viikossa. Nyt varattu malaga loma 4 vk ja budjettia kaikkineen kuluihin 5000e/hlö.
Sehän riippuu miten tykkään aikasi viettää. Käytkö syömässä ulkona 1 vai 3 kertaa päivässä?
Juomiseenhan ei kulu. Shoppailuki riippuu siitä et ostatko pelkästään torilta vai meetkö kauppakeskuskeen.. kaikki on itsestä kiinni.

Millainen majoitus sinulla on? Kuuluuko siihen aamiainen ja onko keittomahdollisuudet? Aiotko syödä aina ulkona vai kokata itse? Mieti miten paljon ruokaan menee täällä Suomessa, jos käyt joka kerta ulkona syömässä. Ja sitten tietysti mietit, mitä muuta aiot lomallasi tehdä: vuokrata auton, osallistua valmisretkille, ostaa tuliaisia jne. Kun lasket nämä asiat Suomen hinnoissa, varmaan pärjäät reissussakin. Todella vaikeaa on toisen sanoa, paljonko rahaa tarvitset :-)

Rahaa kannattaa ottaa jonkin verran mukaan, vaikka kaupoissa voi maksaa Visalla/pankkikortilla. Ja rahaa voi myös nostaa automaateista. Luottokortissa on hyvä olla tarpeeksi iso luottoraja, jos jotain yllättävää sattuu.

Mä haluan syödä kahdesti päivässä, lounaasta selviän alle kahdellakympillä ja päivälliseen voi mennä kolmekin kymppiä. Lisäksi on viisasta varata kymppi päivässä pulloveteen ja vaikkapa jäätelöön tai johonkin muuhun mihin tulee yllärihimo reissussa. Muutama kymppi iltarientoihin (oluet, viinipullo hotellille, suolapähkinöitä jne.)

Eli satanen päivässä ruokaan ja juomaan.

Sit lisäksi siihen mahdolliset matkat, sisäänpääsymaksut ja tuliaiset.

Mä haluan syödä kahdesti päivässä, lounaasta selviän alle kahdellakympillä ja päivälliseen voi mennä kolmekin kymppiä. Lisäksi on viisasta varata kymppi päivässä pulloveteen ja vaikkapa jäätelöön tai johonkin muuhun mihin tulee yllärihimo reissussa. Muutama kymppi iltarientoihin (oluet, viinipullo hotellille, suolapähkinöitä jne.)

Eli satanen päivässä ruokaan ja juomaan.

Sit lisäksi siihen mahdolliset matkat, sisäänpääsymaksut ja tuliaiset.

Suomessa normaali ravintolalounaan hinta on 10 euroa, joten kuvittelisin kyllä, että Espanjassa olisi selvästi sitä halvempaa.

Suomessa normaali ravintolalounaan hinta on 10 euroa, joten kuvittelisin kyllä, että Espanjassa olisi selvästi sitä halvempaa.

Ehkä, mutta mä haluan lomalla nauttia myös ruoasta.

Ja kun nyt kurkin hieman hintatasoa niin siellä saa mäkkäriaterian seitsemällä eurolla. Tuskinpa siis oikeissa ravintoloissa sielläkään syö alle kympillä.

Käteistä ja 2 eri pankkikorttia. Ja siis nimenomaan luottokorttia. Jos tulee väärinkäytöksiä, nii luottoyhtiö korvaa. Ja Euroopassa monii paikkoihin käy pelkkä luottokortti.

Yhteistyössä