Koen miehien olevan kuin eri planeetalta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen hämmästyneenä lukenut juttuja, missä jotkut naiset kertovat etteivät koe sukupuolia mitenkään erilaisina. Olen itse selkeästi hyvin feminiinen nainen ulkonäöllisesti sekä osittain käyttäytymisen vuoksi.Feminiinisellä käytöksellä tarkoitan tietynlaista empaattista otetta asioihin. Tulen naisten kanssa juttuun hyvin mutta jotkut miehet selkeästi karsastavat minua. Olen kyllä ollut pitkissä suhteissa miesten kanssa mutta yleinen suhtautuminen on hyvin varauksellista miesten puolelta. En osaa pitää miehiä sellaisina, joiden kanssa voisi heittää varauksetonta läppää ja luottaa tukeen ja ystävyyteen. Pidän jokaista miestä tietyllä tavalla saalistajana:(

Olen hämmästyneenä lukenut juttuja, missä jotkut naiset kertovat etteivät koe sukupuolia mitenkään erilaisina. Olen itse selkeästi hyvin feminiinen nainen ulkonäöllisesti sekä osittain käyttäytymisen vuoksi.Feminiinisellä käytöksellä tarkoitan tietynlaista empaattista otetta asioihin. Tulen naisten kanssa juttuun hyvin mutta jotkut miehet selkeästi karsastavat minua. Olen kyllä ollut pitkissä suhteissa miesten kanssa mutta yleinen suhtautuminen on hyvin varauksellista miesten puolelta. En osaa pitää miehiä sellaisina, joiden kanssa voisi heittää varauksetonta läppää ja luottaa tukeen ja ystävyyteen. Pidän jokaista miestä tietyllä tavalla saalistajana:(
No tavallaan miehen ja naisen ystävyys/kaveruus on ikuisuuskysymys, että muuttuuko se kuitenkin jossain vaiheessa romanttiseksi. Ei aina tarvitse muuttua.

Pari kysymystä...
-oletko ujonoloinen? Silloin se sosiaalinen tilanne miehen kanssa menee kyräilyksi ja ulkoisten ominaisuuksien tuijotteluksi.
-mitä itse juttelet miehille? Miesten kanssa pystyy juttelemaan nyt lähestulkoon samaan tapaan kuin naisille. Ja rentous+asiallisuus on hyvä yhdistelmä. "Olipa kamala myrsky viime yönä, meilläpän kadut lainehti/Ai sä opiskelet kemiaa, okei monettako vuotta/jne..." Siis kun pysyy pitkään semmoisella asiallisella alueella niin miehet pitävät ihan järkevänä.
- miten pukeudut? Oletko Barbie vai tavis?
- onko sulla veljiä? Onko isäsi ollut etäinen? Herkästi jos isän kanssa ei oo ollu rennot ja keskustelevat välit niin kaikkia miehiä pitää jonain outoina. Tai sit se joka miehen kans keskustelu saa heti seksuaalisen/romanttisen vivahteen.

Itse olen ehkä korostetun maskuliinen mies ja vierastan naisia juuri tuon empatiapuolen takia. En kykene oikeastaan lainkaan samaistumaan naisten tunne-elämään. Tästä syystä en usko, että voisin mitenkään olla puhtaasti ystävä naisen kanssa.

Se on vähän sama juttu kuin lasten kanssa. Niiden kanssa voi viettää aikaa ja se voi olla kivaa, mutta ei kenenkään aikuisen ystäväpiiri voi koostua 5-vuotiaista. Enkä nyt vertaa naista lapseen muuten kuin sitä kautta, että sekä lapset että naiset ovat erilaisia kuin miehet. Kukin ryhmä kiinnostuu omista asioistaan ja innostuu tietynlaisista jutuista.

Saalistaja-kommentissa on siinä mielessä ideaa, että naisen lähestymisellä pitää edellä mainitusta johtuen olla joku looginen syy. Ja yleensä se syy on tietenkin pyrkimys luoda romanttinen yhteys, joka sitten perustelee sitä miksi mies saattaisi olla kiinnostunut naisen ajatuksista ja toisin päin.

Itsellä on monta miespuolista läheistä ystävää joiden kanssa olen päivittäin yhteydessä.
Kaikilla vaimot löytyy ja itsellä mies. Ei naisista voi saada ystäviä kun aina jossain hiertää se ”olen parempi kuin sinä”, yritetään tuoda itseä esille jne.
Miesten kanssa ei tälläistä tarvitse kokea.
Ja aina voi heittää huolettomasti läppää mistä tahansa asiasta ja kukaan ei suutu.
Naisten kanssa on aina hämminkiä ja riitoja.
Koulutuskin oli pakko valita sen pohjalta ja voin sanoa etten kadu!

• Tykkää
Reactions: m1es
Itsellä on monta miespuolista läheistä ystävää joiden kanssa olen päivittäin yhteydessä.
Kaikilla vaimot löytyy ja itsellä mies. Ei naisista voi saada ystäviä kun aina jossain hiertää se ”olen parempi kuin sinä”, yritetään tuoda itseä esille jne.
Miesten kanssa ei tälläistä tarvitse kokea.
Ja aina voi heittää huolettomasti läppää mistä tahansa asiasta ja kukaan ei suutu.
Naisten kanssa on aina hämminkiä ja riitoja.
Koulutuskin oli pakko valita sen pohjalta ja voin sanoa etten kadu!

Minun ystävieni selkeä enemmistö on naisia. Silloin kun puhutaan jonkun kanssa kahden kesken luottamuksellisesti, paljastuu monen kohdalla sama heikkous: taipumus puhua pahaa muista naisista näiden selän takana...

No tavallaan miehen ja naisen ystävyys/kaveruus on ikuisuuskysymys, että muuttuuko se kuitenkin jossain vaiheessa romanttiseksi. Ei aina tarvitse muuttua.

Pari kysymystä...
-oletko ujonoloinen? Silloin se sosiaalinen tilanne miehen kanssa menee kyräilyksi ja ulkoisten ominaisuuksien tuijotteluksi.
-mitä itse juttelet miehille? Miesten kanssa pystyy juttelemaan nyt lähestulkoon samaan tapaan kuin naisille. Ja rentous+asiallisuus on hyvä yhdistelmä. "Olipa kamala myrsky viime yönä, meilläpän kadut lainehti/Ai sä opiskelet kemiaa, okei monettako vuotta/jne..." Siis kun pysyy pitkään semmoisella asiallisella alueella niin miehet pitävät ihan järkevänä.
- miten pukeudut? Oletko Barbie vai tavis?
- onko sulla veljiä? Onko isäsi ollut etäinen? Herkästi jos isän kanssa ei oo ollu rennot ja keskustelevat välit niin kaikkia miehiä pitää jonain outoina. Tai sit se joka miehen kans keskustelu saa heti seksuaalisen/romanttisen vivahteen.

En ole mikään barbie, ehkä enemmän persoonallisen näköinen. Mutta hyvä pointti tuo isän etäisyys. Veljiä ei ole ja isäni hylkäsi minut totaalisesti esiteini-ikäisenä. Miehen malliksi olen saanut sekalaisen viritelmän miehiä elämän eri vaiheissa ja nyt kun tarkemmin ajattelee, se on aina ollut seksuaalissävytteistä miesten puolelta. Surullista. Pitänee vain tyytyä osaansa ja olla onnellinen siitä, että on edes naispuolisia ystäviä.

No minä en ainakaan ukkomiehenä saalista yhtään mitään ja kavereina on kyllä naisiakin. Ehkä jopa enemmän naisia kuin miehiä tätä nykyä. Mene ja tiedä sitten miksi näin, mutta eipä sitä sukupuolta tuu niin parisuhteen ulkopuolella painotettua. Hyvä tyyppi on hyvä tyyppi oli se sitten mies tai nainen.

Yhteistyössä