Mies laittaa kaikki muut aina meidän sovittujen menojen edelle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Eilen sovimme että menemme tänään katsomaan ja mahdollisesti ostamaan meille uuden sohvan jotka on nyt viikonlopunajan tarjouksessa - 50%
No aamulla soitti miehelleni hänen isä joka tarvitsi apua jossain rakennushommassa (ei todellakaan mikään homma mikä ei olisi voinut odottaa yhden päivän) ja mieshän lähti sitten sinne ja siinä hommassa meni koko tämä päivä eikä ehditty mihinkään sohvakauppaan. Huomennakin liike on auki mutta olen jo aikoja sitten sopinut että vahdin huomenna siskoni lapsia enkä ehdi kaupoille. Alkaa vituttamaan kun aina meidän keskiset menot, oli ne sitten ihan mitä vaan, saavat väistyä ja mies pomppaa heti sinne kun sen vanhemmat soittaa. :mad:
Maanantaina ne sohvatkin on taas normaaliin hintaan niin tekisi mieli pistää äijä maksamaan se erotus mikä meni nyt alennuksessa, ihan opetuksena. Ja tarvitsemme uutta sohvaa, mies vielä itse vaatii ja haluaa ja on myös tarkka siitä minkälainen on hyvä istua niin olisi voinut tänään itsekään ostaa.
Että mitä prkl :mad:

Eihän ap kyllä kirjoittanut että miehen pitäisi se sohva maksaa kokonaan itse. Ja ymmärsin kyllä että molemmat ovat sitä uutta sohvaa halunneet, ei vain ap. Ihme vastaus taas. Aivan niinkuin naiset oisivat aina vaan miesten rahojen perässä..

Mielestäni mies teki väärin. Jos sohvan ostosta oltiin jo keskusteltu ja sovittu että he menevät silloin kun ne ovat tarjouksessa, olisi miehen pitänyt sanoa isälleen että ei heti pääse auttamaan. Olisihan mies voinut mennä sinne kauppareissun jälkeen tai nyt sunnuntaina.

• Tykkää
Reactions: Aqela
Osta itse se sohva, jos se on sinulle joku perkeleen pakkomielle. Muiden ihmisten auttaminen on paljon tärkeämpää, kuin sinun pesänrakennusviettisi tyydyttäminen. Mitä helvettiä täällä uliset?

Uskomatonta.

Osta itse se sohva, jos se on sinulle joku perkeleen pakkomielle. Muiden ihmisten auttaminen on paljon tärkeämpää, kuin sinun pesänrakennusviettisi tyydyttäminen. Mitä helvettiä täällä uliset?

Uskomatonta.

Niin, uskomatonta kuinka se luetun ymmärtäminen on vaikeaa. Mies sitä sohvaa rupesi haluamaan ensin ja on tarkka siitä minkälaisessa on hyvä istua. Nykyisessä ei pysty istumaan kun se on huono, selkään kuulema sattuu. JaJsiitä valitetaan joka päivä. Mulle välttäisi kyllä vanhakin vielä, vaikka onhan tuo jo muutenkin purkautumassa.
:rolleyes:

Ihme vastauksia täällä. Miksi syytätte AP:tä kaikesta? Jos mies kerran on todella tarkka siitä, millainen sohva ostetaan, niin kunnon draama olisi luvassa kotona, jos AP menisi ostamaan sohvan yksin. Ja jos molemmat haluavat uuden sohvan, niin miten niin AP:llä muka on pakkomielle sohvan ostamisesta? Jos hänellä olisi pakkomielle, hänen pitäisi jatkuvasta käydä ostamassa sohvia... Minäkin ostaisin sohvan mieluummin, kun ne ovat alennuksessa. AP:n ehkä kannattaisi keskustella miehensä kanssa siitä, miltä hänestä tuntuu, kun yhteiset menot aina perutaan ja aina kaikki muut menevät edelle. Jos esim. vanhemmat tarvitsevat hoitoa tai ovat muuten hengenvaarassa, on eri asia. Jos näin ei ole, voi hyvin sanoa, että käy ensin kaupassa. Omat vanhemmat ainakin ymmärtäisivät (olen itsekin usein heidän luonaan).

O järkevintähän olisi ollut ensin käydä ostamassa se sohva (ei siinä kauan mene) ja sitten miehen jatkaa siitä vanhemmilleen.
Ja jos tuollaista suunnitelmien perumista usein tapahtuu, niin onhan se turhauttavaa.
Kerto miehellesi, miten ärsyttäväktä tuntuu, kun koet, että kaikki muut kuin oma perhe on tärkeämpää.

Ja mun olisi hyvä olla mukana jos rahojani siihen myös laitan, kun mies ei hahmota yhtään sitä minkä kokoinen (vaikka olisi mitta mukana niin saattaa ajatella että tämä on vain kymmenen senttiä leveämpi, ei se paljon ole, hyvin mahtuu :cautious:) ja millä puolella rahi ja millä kankaalla olisi hyvä kun on lemmikkieläimiä niin se pitää ottaa huomioon.

Ihme vastauksia täällä. Miksi syytätte AP:tä kaikesta? Jos mies kerran on todella tarkka siitä, millainen sohva ostetaan, niin kunnon draama olisi luvassa kotona, jos AP menisi ostamaan sohvan yksin. Ja jos molemmat haluavat uuden sohvan, niin miten niin AP:llä muka on pakkomielle sohvan ostamisesta? Jos hänellä olisi pakkomielle, hänen pitäisi jatkuvasta käydä ostamassa sohvia... Minäkin ostaisin sohvan mieluummin, kun ne ovat alennuksessa. AP:n ehkä kannattaisi keskustella miehensä kanssa siitä, miltä hänestä tuntuu, kun yhteiset menot aina perutaan ja aina kaikki muut menevät edelle. Jos esim. vanhemmat tarvitsevat hoitoa tai ovat muuten hengenvaarassa, on eri asia. Jos näin ei ole, voi hyvin sanoa, että käy ensin kaupassa. Omat vanhemmat ainakin ymmärtäisivät (olen itsekin usein heidän luonaan).

Joo ei niillä mitään hengenhätää ole, hyvin pärjääviä. Mutta appiukko aina nikkaroi ja remontoi milloin mitäkin ja tarvitsee välillä apua siihen. Mulla vaan menee hermo kun meidän keskinen sovittu aina perutaan(ei ole eka kerta) ja mies pomppaa sinne heti kun pyydetään.
Olen yrittänyt puhua miehelle muttei se ymmärrä. En tiedä kuinka saan taottua sen kalloon tämän.

Joo ei niillä mitään hengenhätää ole, hyvin pärjääviä. Mutta appiukko aina nikkaroi ja remontoi milloin mitäkin ja tarvitsee välillä apua siihen. Mulla vaan menee hermo kun meidän keskinen sovittu aina perutaan(ei ole eka kerta) ja mies pomppaa sinne heti kun pyydetään.
Olen yrittänyt puhua miehelle muttei se ymmärrä. En tiedä kuinka saan taottua sen kalloon tämän.
Ei taida kovin paljoa tapahtua sinun elämässäsi, kun onnistut näinkin mitättömästä asiasta kehittelemään päässäsi aivan käsittämättömän ongelman, jota pitää puida ventovieraiden kanssa Internetin keskustelufoorumilla.

Toivottavasti mies ymmärtää häipyä tuollaisesta suhteesta. Jotain on ap:n pään sisällä pahasti vialla.

Ja mun olisi hyvä olla mukana jos rahojani siihen myös laitan, kun mies ei hahmota yhtään sitä minkä kokoinen (vaikka olisi mitta mukana niin saattaa ajatella että tämä on vain kymmenen senttiä leveämpi, ei se paljon ole, hyvin mahtuu :cautious:) ja millä puolella rahi ja millä kankaalla olisi hyvä kun on lemmikkieläimiä niin se pitää ottaa huomioon.
:laugh: No voi jumalauta. Ota ero, jos elämäsi on noin vaikeaa moisen takia.

:LOL: No voi jumalauta. Ota ero, jos elämäsi on noin vaikeaa moisen takia.

Varmaan pitää ottaa joo. Sohva ei ollut tässä se pointti vaan se että yhteiset menot perutaan aina kun vanhemmat soittaa. Kerran sen piti hakea mut töistä kun johonkin piti silloinkin yhdessä mennä ja ihmettelin kun ei kuulu, mutta se olikin syömässä vanhemmillaan kun äiti oli soittanut.. On ilmeisesti mulla miehenä sellainen mamman poika. :unsure:
Että joo on kyllä vaikeaa.

Ei taida kovin paljoa tapahtua sinun elämässäsi, kun onnistut näinkin mitättömästä asiasta kehittelemään päässäsi aivan käsittämättömän ongelman, jota pitää puida ventovieraiden kanssa Internetin keskustelufoorumilla.

Toivottavasti mies ymmärtää häipyä tuollaisesta suhteesta. Jotain on ap:n pään sisällä pahasti vialla.

Kyllä se sinulla on päässä jokin pahasti vialla. Toivottavasti et ole parisuhteessa - jos olet, niin säälin kumppaniasi. Ihme hapan tyyppi.

Napanuora vielä katkaisematta. Muutamaan vastaavaan olen törmännyt, eipä siinä auta kun puhua suoraan missä mättää ja jos ei mies tajua niin itsesi on päätettävä tykkäätkö olla tuollaisen miehen kanssa.

Minustakin se on huonoa käytöstä keneltä vain, jos on jokin asia sovittu toisen kanssa, ja toinen sitten luopuukin suunnitelmasta aivan kuin ei edes tajuaisi että se vaikuttaa myös siihen toiseen osapuoleen. Sinähän petetään lupaus joka kerta ja syödään toisen aikaa turhaan.

Ihmiset jotka tuollaista tekee on yleensä muutenkin jotenkin tyhmiä ja piittaamattomia. Käytöstavat ikäänkuin puuttuu. Pahoittelut jos loukkasin nyt jotakuta! Toki toisinaan suunnitelmat voi väkisinkin muuttua, mutta silloin on paikallaan anteeksipyyntö ja menon uudelleen järjestely.

Kannattaa opetella eroittamaan kaksi asiaa

1) Joku ei ymmärrä jotakin
2) Joku ei välitä jostakin

Jos mies ei ole kehitysvammainen, hän ihan varmasti YMMÄRTÄÄ. Hän vaan ei VÄLITÄ siitä, että tekee sinulle ohareita. Jos kyse olisi ymmärryksen puutteesta, vian voisi korjata hyvillä perusteluilla. Kun kyse on siitä ettei toinen välitä, et sinä pysty vaikuttamaan mitenkään hänen päätöksiinsä. Voit vaikuttaa vain siihen, kuinka itse reagoit siihen ettei toinen välitä sinulle tehdyistä lupauksista.

Jos mies ei ole kehitysvammainen, hän ihan varmasti YMMÄRTÄÄ. Hän vaan ei VÄLITÄ siitä, että tekee sinulle ohareita. Jos kyse olisi ymmärryksen puutteesta, vian voisi korjata hyvillä perusteluilla. Kun kyse on siitä ettei toinen välitä, et sinä pysty vaikuttamaan mitenkään hänen päätöksiinsä. Voit vaikuttaa vain siihen, kuinka itse reagoit siihen ettei toinen välitä sinulle tehdyistä lupauksista.

Tämäpä juuri. Mies käyttäytyy huonosti, tahallaan vai tahattomasti? Todennäköisesti tahallaan (ellei sitten ole muutenkin hölmö) eikä välitä siitä mitä sinulle tekee. Ei kuulosta kovin jämptiltä tyypiltä.

Itse voit tosiaan päättää miten sinua saa kohdella. Kunpa ihmiset tämän käsittäisivät!

Yhteistyössä