Napin painamisesta bussissa tuli riitaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Joku mutsi kilahti tänään bussissa kun joku toinen kerkesi ennen hänen kullannuppua painaa sitä nappia merkiksi jäädäkseen pois kyydistä.
Mutsi alkoi huutamaan kuinka nyt hänen lapsella on paha mieli ja toivottavasti sinä aikuinen joka kehtasit sitä nappia painaa heti,
juuri ja juuri kun edelliseltä pysäkiltä bussi lähti,
on OIKEIN hyvä mieli, korostaen sanaa oikein(n)
Vielä bussista noustuaan tämä äiti lohdutti lastaan rattaissa kuinka oli ikävä aikuinen .

Onko todellakin niin että nyky äidit suuttuu moisesta
(tämä oli jo 3 kerta kun vastaavaan käytökseen äiti ihmiseltä törmään)
ja ei osaa hallita sitä tilannetta ilman että alkaa syyttämään muita kuinka muut tekee väärin?
Pitäsikö tässä oletuksena painaa sitä nappia vasta viimetipassa ennen pysäkkiä jos siellä bussissa nyt sattuu joku lapsi olemaan matkassa mukana ja jäämään juuri sillä sinun pysäkillä? Ettei vaan kenenkää NicoPetterille tule paha mieli, äidistä puhumattakaa.

Likellä oli itselläni tänää että en karjaissut tuolle äidille että ajakaa tarpeeksi monta kierrosta bussilla ja jääkää joka toisella pysäkillä aina pois jotta saatte renkuttaa sitä perhanan nappianne tarpeeksi:mad:

Aina jos hoksaan, että paikalla on pienokainen niin aina kysyn, että "painatko sinä nappia"?.
Johan sitä saisi joka linjalla sitte kysellä kaikilta ipanoilta kuka teistä haluaa painaa nappia jne. Eiköhän ole paras että jokainen huolehtii itse napin painamisesta ja opettaa niille muksuillekin ettei aina voi olla eka joka kerkeää painaa nappia

• Tykkää
Reactions: Elena777 ja .....
Johan sitä saisi joka linjalla sitte kysellä kaikilta ipanoilta kuka teistä haluaa painaa nappia jne. Eiköhän ole paras että jokainen huolehtii itse napin painamisesta ja opettaa niille muksuillekin ettei aina voi olla eka joka kerkeää painaa nappia
En viitti tehdä asioista noin vaikeita.
Mut en viitti riistää pieneltä pienen iloa.

Näin juuri.
Ihmisten (etenkin kotiäitien) elämä pyörii liikaa siinä lapsen ympärillä, jolloin suhteellisuudentaju vääristyy. Tällöin kuvitellaan, että koko maailma pyörii sen lapsen ympärillä, ja että lapsi särkyy jokaisesta pienestä negatiivisesta jutusta.

Älä nyt viitsi. Ihan kun joku sieltä ruuhkabussin takapenkiltä joku alkaisi huutelemaan, että ”haluaako joku pienokainen siellä etupäässä painaa vai saanko itse hoitaa homman?”

Tuskin sitä tarkoitti, veikkaan mä. Ajattelen niin, että jos sattuu huomaamaan, että joku pieni on lähdössä samaan aikaan, niin voi tehdä tällaisen pienen eleen, josta lapselle tulee hyvä mieli, kun hänet huomiodaan. Ei kai se tarkoita, että ruvetaan kailottamaan bussissa, kuten kuvailit, tai sitä, että lapset täytyisi koko ajan keskipisteenä pitää.

Pienistä eleistä tulee hyvä mieli, niin pienillä kuin isoilla. Tässä suomalaisilla on paljon vielä opittavaa. Yksi syy, miksi en hirveästi viihtynyt leikkipuistoissa lasten ollessa pieniä, on se, että usein äidit olivat kamalan kiukkuisen oloisia tai mulkoilevia.

Tämä ei tarkoita sitä, että kaikki olisivat tai ettemme koskaan olisi käyneet, päinvastoin.

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Itse kuljen usein bussissa kuulokkeet korvilla, en paljon jaksa vahtia muita onko vieressäni lapsi joka haluaa nappia painaa tai muuta vastaavaa, huolehdin itse sen napin painamisen jos kukaan muu ei ole kerennyt.
Jos sen napin painaminen on niin tärkeää niin menkää bussiin ja painakaa jka pysäkillä, kyllä meillä ainakin joka pysäkin kohdin aina joku jää pois ja jos ei jää niin olettepahan pois kitisemästä typerästä napista kun joudutte itse jäämään pois.
Arvasin että kyllä täällä joku kotimamma varmaan vetää kilarit ja valittaa Suomea lapsivastaiseksi maaksi :D
Jatkossakin kannattaa huolehtia itse siitä napin painamisesta jos aikoo sieltä bussista pois, nopein voittaa napin painamis kisan!

Itse kuljen usein bussissa kuulokkeet korvilla, en paljon jaksa vahtia muita onko vieressäni lapsi joka haluaa nappia painaa tai muuta vastaavaa, huolehdin itse sen napin painamisen jos kukaan muu ei ole kerennyt.
Jos sen napin painaminen on niin tärkeää niin menkää bussiin ja painakaa jka pysäkillä, kyllä meillä ainakin joka pysäkin kohdin aina joku jää pois ja jos ei jää niin olettepahan pois kitisemästä typerästä napista kun joudutte itse jäämään pois.
Arvasin että kyllä täällä joku kotimamma varmaan vetää kilarit ja valittaa Suomea lapsivastaiseksi maaksi :D
Jatkossakin kannattaa huolehtia itse siitä napin painamisesta jos aikoo sieltä bussista pois, nopein voittaa napin painamis kisan!

Edelleen ei kai kukaan edellytä, että koko ajan vahtii, eikä kukaan sellaista sinulta vaadi, mutta JOS nyt sattuu tilaisuus tulemaan, että huomaa tällaisen tilanteen, joka saattaisi pientä ilahduttaa, niin miksipä ei?

En sanoisi, että Suomi on lapsivastainen maa, mutta kyllä täällä paljon kiukkuista ja itsekeskeistä porukkaa on.

Edelleen ei kai kukaan edellytä, että koko ajan vahtii, eikä kukaan sellaista sinulta vaadi, mutta JOS nyt sattuu tilaisuus tulemaan, että huomaa tällaisen tilanteen, joka saattaisi pientä ilahduttaa, niin miksipä ei?

En sanoisi, että Suomi on lapsivastainen maa, mutta kyllä täällä paljon kiukkuista ja itsekeskeistä porukkaa on.

Niin ja lisään vielä, että nyt tuossa tapahtuneessa se äiti vasta kiukkuinen olikin, en ymmärrä ollenkaan moista käytöstä. Monet eivät osaa ottaa toisiaa huomioon tai eivät piittaa. Siitä on kyse, ja se on ikävää.