Miten eroon ajopelosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Miten te muut olette päässeet ajopelostanne eroon?
Itseäni on nyt alkanut ahdistaa oma ajopelko,helpottaisi elämää jos vain uskaltaisi hypätä autoon ja lähteä ajamaan.
Olen kortin saanut 10 vuotta sitten,mutta ajokilometrejä ei autokoulun jälkeen ole montaa sataa kertynyt.
Viimeksi ajoin n. puoli vuotta sitten,ajaminen sujui hyvin ja olin rauhallinen. Vaikka sainkin silloin vähän lisää varmuutta niin silti en ole uskaltanut uudestaan lähteä ajamaan.
Lasten saannin jälkeen olen alkanut pelkäämään pidempiä automatkoja,ja en lapset kyydissä itse lähtisi ajamaankaan. Mutta jotenkin tässä nyt pitäisi saada rohkeutta niin että uskaltaisin edes yksin ajella! Vinkkejä kiitos?

Pyydän itseni, lasteni ja muiden tielläliikkujien puolesta: älä mene auton rattiin. Ikinä. Ihan oikeasti. Tien päällä on torveloita, sokeita ja idiootteja jo ihan tarpeeksi, sinne ei kaivata yhtään sellaista kuljettaja joka pelkää ajamista. Ei nimittäin voi olla auto kovin hyvin hallinnassa, aistit riittävän valppaina ja havainnointikyky kohdillaan, jos pelkkä ajaminen pelottaa.

Huvittavaa, että ap ei luota itseensä sen vertaa, että lähtisi omien lastensa kanssa ajamaan, mutta on valmis kuitenkin syöksymään yksinään liikenteeseen, jossa kulkee päivittäin lukemattomia muita lapsia joko kävellen, pyörällä, mopoilla tai muissa ajoneuvoissa matkustajina. Ei jumaliste.

Pyydän itseni, lasteni ja muiden tielläliikkujien puolesta: älä mene auton rattiin. Ikinä. Ihan oikeasti. Tien päällä on torveloita, sokeita ja idiootteja jo ihan tarpeeksi, sinne ei kaivata yhtään sellaista kuljettaja joka pelkää ajamista. Ei nimittäin voi olla auto kovin hyvin hallinnassa, aistit riittävän valppaina ja havainnointikyky kohdillaan, jos pelkkä ajaminen pelottaa.

No höpöhöpö!

Kyllä tuolla tiellä ovat vaarallisimpia ne joita ei hiukkaakaan pelota. Mikään.

Mitäpä jos menisit uudestaan autokouluun? Pyydät lisäoppia ja ennen kaikkea runsaasti ajotunteja. Vain ajamalla saat varmuutta mutta kun vieressäsi istuu myös asiansa osaava ammattilainen joka osaa rohkaista sua sekä antaa opastusta tilanteisiin välittömästi on parempi kuin itsekseen ajaminen.

• Tykkää
Reactions: r0s
Mitäpä jos menisit uudestaan autokouluun? Pyydät lisäoppia ja ennen kaikkea runsaasti ajotunteja. Vain ajamalla saat varmuutta mutta kun vieressäsi istuu myös asiansa osaava ammattilainen joka osaa rohkaista sua sekä antaa opastusta tilanteisiin välittömästi on parempi kuin itsekseen ajaminen.

Tää on hyvä idea! Ja kai ajotunteja saa ottaa lisää vaikkei varsinaisesti autokoulua uusiksi kävisikään?

autokouluista saa ajotunteja kortillinenkin henkilö, meillä esim käy onnettomuuksissa olleita joille tullut rattikammo. mutta myös heitä, joilla esim autottomuudesta johtuen ei ole ajokokemusta kertynyt vuosiin ja kammoavat siksi ajamista, usein jo muutamakin ajotunti riittää.

Nuo ajotunnit voisi olla hyvä idea. Enkä siis pidä itseäni vaarojen aiheuttajana liikenteessä. Osaan kyllä liikennesäännöt ja käsitellä autoa. Varmasti olen kyllä varovaisempi kuin moni muu kuski. Mutta ennenkun olen saanut varmuutta ajamiseen ja luotan itseeni enemmän,en halua lapsiani kyytiin ottaa.
Ap

Uusimmat

Yhteistyössä