Miksi mennä tekemään jotain ikävää työtä, kun työttömänäkin pärjää ihan ok?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
AK juottanut sähkärin heikkoon kuntoon.
No me ei tiedetä sen sähkärin tarinaa.
Ja vaikka olen usein AK:n kans eri mieltä (ja hävettää kun kirjoitin just aika kipakasti) asioista, niin AK on symppis. (y)

Mut nykyään on työpaikan turvallisuuskriteerit niin tiukat että tietyt "kortit" on oltava jos meinaa töihin.

Ei millään pahalla sun kaverias kohtaan, mutta jos ei olisi ryypännyt ja hommannu itseään talousvaikeuksiin, niin se sähkäriturvallisuuskorttiraha ois löytyny helpommin. Kaveritkin olisivat mieluusti pistäneet kolehtia pystyyn kun olisi luottoa vielä.
Sähkärinä hänen olisi ehkä pitänyt varautua siihen että semmoinen kortti on oltava?
Jos oikein muistan niin tiettyihin ammatteihin ei ole asiaa esim.ilman hygieniapassia.

Alkoholiongelma on ihan oma asiansa. Siinä on ihan turha sanoa jos, jos ja jos. Alkoholiongelma ei ole parannettavissa. Voi vaan olla päivän kerrallaan juomatta jos on jotain fiksumpaa tekemistä.

Mut se ei ole pointti.

Pointti on siinä, että hän on ihan oikeesti kaikki luvat omaava sähkäri.
Ollessaan selvänä on hemmetin fiksu tyyppi ja työn jälki kelpais mullekin, koska ei suostu tekemään paskaa.
Ei vaan parane maksaa penniäkään etukäteen koska rahat päätyy samantien viinakauppaan eikä äijää työmaalla hetkeen taatusti näy!

Juodessaan, mulla on suuria ongelmia kestää seuraansa nurkkabaarissani. Riitaa en tyhmyydestään viitti haastaa koska hän on paitti isompi kuin minä myös EM- tason judoka. En pärjää.

Mut pointti oli siinä, että ongelmastaan huolimatta hän sai ammattiaan vastaavan työpaikan! Tai olisi saanut. Mut hän työllisti ittensä ihavväärin. Tai siis olisi työllistänyt.
Niinku työttömyyssysteemin kannalta.
- "Ai sulla olis työpaikka"
- "Joo"
- "Ei meillä ole tommoista kurssia mutta meillä olis työnhakukurssi"
- "Aha"

Tää on tämmöiseksi mennyt nykyään.
Älä putoa näihin rattaisiin.

Unelmien sosiaalituet on sitä, että vuokrat ja sähköt maksetaan aina myöhässä ja jokainen penni pitää erikseen anoa tai selittää.

Palkka, siis oikea palkka on vitun (anteeksi) paljon helpompi. Se lopsahtaa tilille palkanlaskijan toimesta määräpäivänä jolloin elämä on pienelläkin rahalla helvetisti (anteeksi) helpompaa.

• Tykkää
Reactions: Echo
No me ei tiedetä sen sähkärin tarinaa.
Ja vaikka olen usein AK:n kans eri mieltä (ja hävettää kun kirjoitin just aika kipakasti) asioista, niin AK on symppis. (y)

Mut nykyään on työpaikan turvallisuuskriteerit niin tiukat että tietyt "kortit" on oltava jos meinaa töihin.
Älä ny yhtään häpeile.
En mä ole mikään symppis.
Veemäinen ja kusipäinen äijä mä olen.
Mut toi kertomani sähkärin tarina on totta.

Siksi kun töissä on kivaa. Ja siksi että en kehtaisi istua persiilläni muiden elätettävänä. Ja siksi kun haluan sen tarpeeksi ison metsä/maatilan ennen eläkepäiviä ja siksi kun haluan että kassakaapissa on tarpeeksi jemmassa ennenko ne eläkepäivät alkavat.

Unohtuikohan jotain? o_O

Joo! Se, että viimeisen kahvipaussin kahvi maistuu niin hyvältä.
Kun on kotona, se on vaan kahvia.

Nauti ap.

10 vuoden sisällä tuet tullaan ajamaan alas koska valitettavasti meidän työssäkäyvien veroilla maksetaan vaan niitä velkoja jota Suomi on teidön lusmujen takia joutunut ottamaan.

Kannattaa vanhuuden varalle ostaa kunnon teltta koska sinne kun pääset, asumistukijärjestelmää ei enää ole.

Hyvinvointivaltiota on pakko ajaa alas. Ja luojan kiitos ne selviää jotka pitää itsestään huolta.

• Tykkää
Reactions: Echo
Nauti ap.

10 vuoden sisällä tuet tullaan ajamaan alas koska valitettavasti meidän työssäkäyvien veroilla maksetaan vaan niitä velkoja jota Suomi on teidön lusmujen takia joutunut ottamaan.

Kannattaa vanhuuden varalle ostaa kunnon teltta koska sinne kun pääset, asumistukijärjestelmää ei enää ole.

Hyvinvointivaltiota on pakko ajaa alas. Ja luojan kiitos ne selviää jotka pitää itsestään huolta.

Tästähän sain loistoidean!

Sit kun alkaa olla melkein tarpeeksi säästössä vanhuuden varalle, voisi pitää vapaata duunista ja asua koko kesäkauden teltassa jossain rauhallisella rannalla. Ja joka ilta voisi rauhoittua uneen miettien miten mukavaa onkaan kun ei tarvitse maksaa tuloveroa joka kuitenkin hassataan kaikenmaailman laiskureiden tukiin.

Älä ny yhtään häpeile.
En mä ole mikään symppis.
Veemäinen ja kusipäinen äijä mä olen.
Mut toi kertomani sähkärin tarina on totta.
No emmä tiedä millanen olet IRL, mut parempi ja korrektimpi palstakäytös sulla on kuin mulla. :coffee:
Vaikka; mä oon tehny itelleni lupauksen että jos tuosta vaan pystyn murjaisemaan pahasti harmaille, niin on mun pystyttävä puhumaan suoraan myös rekkautuneillekin.
Livenä oisin hipihiljaa. :giggle:

Nauti ap.

Muistan hyvin miten jo 30 vuotta sitten oikean laidan poliitikot olivat sitä mieltä, että tukien maksaminen on kestämätön järjestelmä ja se tullaan ajamaan alas ihan kohta. Eipä ole tapahtunut...

No emmä tiedä millanen olet IRL, mut parempi ja korrektimpi palstakäytös sulla on kuin mulla. :coffee:
Vaikka; mä oon tehny itelleni lupauksen että jos tuosta vaan pystyn murjaisemaan pahasti harmaille, niin on mun pystyttävä puhumaan suoraan myös rekkautuneillekin.
Livenä oisin hipihiljaa. :giggle:
No, livenä mä olen ruma, vittumainen, ilkeä, kaikkivoipa ja paskamainen keski-ikäinen kaljamaha.
Entäs sit?
Koitan kumminkin olla olematta häpeäksi äidilleni.
En siinä aina onnistu.
Entäs sit?

L
Niin. Silloin ei ollut vielä lainaa.

Nyt on. Ja vitusti.

Et eiköhän sitä lainaa aleta pian periä.....
Lisäys vielä tähän että jos joku oikeasti kuvittelee että pankit ja eu loputtomasti antaa suomelle lainaa. Ja rahoittaa ap:t ja Ossit... niin suosittelen lääkeen vaihtoa.

Pian tulee ylemmältä tasolta pakotteet sellaisiin säästökuureihin että sipilän jutut on lähinnä pikku pojun leikki leikkauksia.

Mutta tätähän meistä osa haluaa kun itsensä elättäminen ei kiinnosta. Mahtaa silloin vituttaa kattoo peiliin

L

Lisäys vielä tähän että jos joku oikeasti kuvittelee että pankit ja eu loputtomasti antaa suomelle lainaa. Ja rahoittaa ap:t ja Ossit... niin suosittelen lääkeen vaihtoa.

Pian tulee ylemmältä tasolta pakotteet sellaisiin säästökuureihin että sipilän jutut on lähinnä pikku pojun leikki leikkauksia.

Mutta tätähän meistä osa haluaa kun itsensä elättäminen ei kiinnosta. Mahtaa silloin vituttaa kattoo peiliin
Mitäs sä teet, että kehtaat kattoa peiliin?

Nauti ap.

Jos tuet loppuu niin samalla loppuu mun moraaliset estot.

Tämäkin ketju todistaa, että jos palkansaajat ja työssäkäyvät saisivat vapaasti päättää laittaisivat he työttömät riviin kuopan reunalle ja ampuisivat näille kuulan kalloon. Tämä on ollut jo pidemmän aikaa näiden ihmisten piilotettu retoriikka, mutta en ymmärrä miksi he eivät uskalla tätä julkisissa ulostuloissaan koskaan suoraan ilmaista? Keskustelussa päästäisiin eteenpäin, kun alettaisiin puhua suoraan, eikä kierreltäisi ja kaarreltaisi, eikä yritettäisi ajaa jotain vesitettyjä aktiivimalleja, kun tiedämme kaikki mikä on lopullinen tavoite.