Miksi mennä tekemään jotain ikävää työtä, kun työttömänäkin pärjää ihan ok?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä edes yritän.

Mitä ap:sta voi sanoa. Yrittämisen sijaan suusta tulee vaan kitinää
Mä olin tän päivän katolla. Kuten huomisen ja pari viime viikkoa. Ei vaan saa näkyä missään koska jos näkyis niin olisin kusessa!

Viimeiset parisataa hääkeikkaa jos näkyis jossain niin olisin isommassa kusessa. Onneksi ainakin osa lie vanhentunut.

Kitise sinä keskenäs.

Tämäkin ketju todistaa, että jos palkansaajat ja työssäkäyvät saisivat vapaasti päättää laittaisivat he työttömät riviin kuopan reunalle ja ampuisivat näille kuulan kalloon. Tämä on ollut jo pidemmän aikaa näiden ihmisten piilotettu retoriikka, mutta en ymmärrä miksi he eivät uskalla tätä julkisissa ulostuloissaan koskaan suoraan ilmaista? Keskustelussa päästäisiin eteenpäin, kun alettaisiin puhua suoraan, eikä kierreltäisi ja kaarreltaisi, eikä yritettäisi ajaa jotain vesitettyjä aktiivimalleja, kun tiedämme kaikki mikä on lopullinen tavoite.
Mä olen liian hyvä ampuja.
Siksi ei.

Siksi kun töissä on kivaa. Ja siksi että en kehtaisi istua persiilläni muiden elätettävänä. Ja siksi kun haluan sen tarpeeksi ison metsä/maatilan ennen eläkepäiviä ja siksi kun haluan että kassakaapissa on tarpeeksi jemmassa ennenko ne eläkepäivät alkavat.
MUTTA nyt on sellainen buumi, et pienet tilat pakotetaan yhteismetsien osakkaiksi, kun ei ne pieniä alueita halua raivata. "Yhteismetsät menevät edelle", kirjaimellisesti puunostajalta sanottuna ja lainattuna. Mistä sen saat hankittua myöhemmin?

No aloittaja on trolli, eikä trolleja kannata ruokkia!

Juu näinhän se on, mutta tosissaan ihmettelen, kuka tervejärkinen näkee vaivaa moisen kirjoitteluun.. no toisaalta kuka tällaisia lukee ja ehkä vastaa :D Siis, me included :eek:

Olen tosiaan ollut ekat kesätyöni 80-luvulla - anteeksi 1980-luvulla, jotta nuoremmatkin ymmärtäisivät - ja oli ihan itsestäänselvyys mennä kesätöihin opintojen ohella, mutta juu, töitäkin oli tarjolla. Tosin mä aloitin työurani esim. leipomossa, lukiossa kävin tienaamassa matkarahoja laivasiivouksessa.. sitä oppi kyllä hyvin kaikenlaiseen työntekoon ennen opiskeluja. Nykyään ei vissiin kaikki oikein viitsi ja se on kyllä väärin.

Mä olin tän päivän katolla. Kuten huomisen ja pari viime viikkoa. Ei vaan saa näkyä missään koska jos näkyis niin olisin kusessa!

Viimeiset parisataa hääkeikkaa jos näkyis jossain niin olisin isommassa kusessa. Onneksi ainakin osa lie vanhentunut.

Kitise sinä keskenäs.
Sori kun vielä puutun...
No missä kusessa sä oisit? Kyl mä sen ymmärrän että kaverin kans ei jaksa aina työsopparia ja kuittivihkoja plärätä ja alveja pyöritellä, mut eikö palkka siltikin ole isompi kuin työttömyyskorvaus (oletan että olet työttömyyskorvauksella?)?
Hyvähän se vaan on että keikkaa pukkaa.

Kelan sivuilta tältä vuodelta, joku siellä kysyi että miten paljon tienestit tiputtaa työttömyyskorvausta:

"Kalenterikuukauden aikana sinulla voi olla tuloja 300€ ja se ei vielä vaikuta työttömyysetuuteen. Sen yli menevät tulot alkavat vaikuttamaan seuraavasti:
Jokainen palkkana maksettu euro vähentää työttömyysetuutta 50 senttiä.

Esimerkkinä, jos sinulla on tuloja 500€, niin siitä vähennetään ensin 300€ ja ylimenevältä 200€ puolet vähennetään työttömyysetuudesta.
Eli jos tienaat 500€, niin työttömyysetuudesta vähennetään 100€

Jos tienaat 1000€ niin työttömyysetuudesta vähennetään 350€ jne."

Sori kun vielä puutun...
No missä kusessa sä oisit? Kyl mä sen ymmärrän että kaverin kans ei jaksa aina työsopparia ja kuittivihkoja plärätä ja alveja pyöritellä, mut eikö palkka siltikin ole isompi kuin työttömyyskorvaus (oletan että olet työttömyyskorvauksella?)?
Hyvähän se vaan on että keikkaa pukkaa.

Kelan sivuilta tältä vuodelta, joku siellä kysyi että miten paljon tienestit tiputtaa työttömyyskorvausta:

"Kalenterikuukauden aikana sinulla voi olla tuloja 300€ ja se ei vielä vaikuta työttömyysetuuteen. Sen yli menevät tulot alkavat vaikuttamaan seuraavasti:
Jokainen palkkana maksettu euro vähentää työttömyysetuutta 50 senttiä.

Esimerkkinä, jos sinulla on tuloja 500€, niin siitä vähennetään ensin 300€ ja ylimenevältä 200€ puolet vähennetään työttömyysetuudesta.
Eli jos tienaat 500€, niin työttömyysetuudesta vähennetään 100€

Jos tienaat 1000€ niin työttömyysetuudesta vähennetään 350€ jne."
Sä et tiedä...

Niinku simppelinä esimerkkinä... jos tienaat lantin niin selvittelyissä ja tukiesi uudelleenlaskussa menee viikkoja.
Sillä lantilla ny vaan pitää pärjätä ne viikot!

Älä mulle kerro miten lantilla pärjätään..
Toivon, että et joudu kokeilemaan.

Sä et tiedä...

Niinku simppelinä esimerkkinä... jos tienaat lantin niin selvittelyissä ja tukiesi uudelleenlaskussa menee viikkoja.
Sillä lantilla ny vaan pitää pärjätä ne viikot!

Älä mulle kerro miten lantilla pärjätään..
Toivon, että et joudu kokeilemaan.
No joo, oon kuullu että työttömyyskorvauksen lisäksi tienaamisesta suunnilleen rankaistaan.
Siitä pitäis tehdä paljon jouhevampaa.

No joo, oon kuullu että työttömyyskorvauksen lisäksi tienaamisesta suunnilleen rankaistaan.
Siitä pitäis tehdä paljon jouhevampaa.
Nii pitäis.

Se mitä olet kuullut on mielestäsi sinnepäin leikkiä. Eihän noin voi olla?
Nälkä ei ole mitään leikkiä.

Sipilä haistapaskailmaishommineen saa vaikka vetää käteensä. Muuta ei juurikaan osaa.

No, livenä mä olen ruma, vittumainen, ilkeä, kaikkivoipa ja paskamainen keski-ikäinen kaljamaha.
Entäs sit?
Koitan kumminkin olla olematta häpeäksi äidilleni.
En siinä aina onnistu.
Entäs sit?

Kitise sinä keskenäs.

Jos ymmärsin tämän viestin oikein, teet siis työtä pimeästi (=palkasta veroja maksamatta) samaan aikaan kuin olet työttömyyskorvauksella. Tuo vie pohjan kaikelta työttömyyskorvausten, tukien leikkausten jne. arvostelultasi. Hyväksikäytät järjestelmää, jonka rahoittamiseen et halua osallistua.

Ikävä kyllä, tässä asiassa olet häpeäksi äidillesi.
011.gif

• Tykkää
Reactions: Echo
Tämäkin ketju todistaa, että jos palkansaajat ja työssäkäyvät saisivat vapaasti päättää laittaisivat he työttömät riviin kuopan reunalle ja ampuisivat näille kuulan kalloon. Tämä on ollut jo pidemmän aikaa näiden ihmisten piilotettu retoriikka, mutta en ymmärrä miksi he eivät uskalla tätä julkisissa ulostuloissaan koskaan suoraan ilmaista? Keskustelussa päästäisiin eteenpäin, kun alettaisiin puhua suoraan, eikä kierreltäisi ja kaarreltaisi, eikä yritettäisi ajaa jotain vesitettyjä aktiivimalleja, kun tiedämme kaikki mikä on lopullinen tavoite.
Jos tuet loppuu niin samalla loppuu mun moraaliset estot.

Tuet eivät ole kansalaispalkka. Ne ovat veronmaksajien lahja niille, joiden on vaikea tulla itse toimeen. Ehkä röyhkeimmät uhkailemalla rahaa kiristävät tullaankin laittamaan kuopan reunalle...

9KPG.gif

Jos ymmärsin tämän viestin oikein, teet siis työtä pimeästi (=palkasta veroja maksamatta) samaan aikaan kuin olet työttömyyskorvauksella. Tuo vie pohjan kaikelta työttömyyskorvausten, tukien leikkausten jne. arvostelultasi. Hyväksikäytät järjestelmää, jonka rahoittamiseen et halua osallistua.

Ikävä kyllä, tässä asiassa olet häpeäksi äidillesi.
011.gif
Tota...
Kuuntelen mielelläni vastaehdotuksia.

Duunissa ollessani satunnaiskeikkojen tekeminen oli helppoa. Sivutulokortti vaan tiskiin ja homma bueno. Ei vaikuta päivätyön palkanmaksuun mitenkään.
Humpatkin tuli soitettua verokortilla, ainakin firmakekkerit.
Häitä tai synttäreitä ei niinkään. Ei kukaan satunnaistilaaja ala neljän hengen työnantajaksi yhdeksi illaksi joten ne oli aina ruskean kirjekuoren meininkiä.
Nykyään on keksitty laskutuspalvelut, mutta ei niitä työtön voi käyttää. Muutaman satunnaiskeikan jälkeen tulkitaan yrittäjäksi.

Tossa kattohommassa taas... jos mä teen sen verokortilla niin muutama satunnainen satanen sekottaa kaiken. Kaikki maksupäivät muuttuvat arvoituksiksi ja mahdollisia rahoja saa odotella viikkoja kun summat lasketaan uusiksi.
Vuokra ja laskut ne on mullakin eikä niiden eräpäivät muutu sen mukaan olinko jossain kuussa x-päivää töissä vai en.

Niin. Sit kun kysytään, että olis tommoinen urakka, käytkö hoitamassa - saat fyrkat käteen, niin mitä mun tulee vastata?
"Emmä viitti vaan makaan mielummin sohvalla kittaamassa kaljaa", niinkö?
Jos tommoisia olis tasaisen varmasti ja jatkuvasti niin kai mut otettais firman palkkalistoille?
Mutta kun ei ole.

Helvetin paljon mielummin mä tekisin satunnaiskeikatkin ihan oikealla palkalla josta kertyy eläkettä.

Mä en ole tätä järjestelmää keksinyt joten mulla on täysi oikeus sitä kritisoida ja sanoa, että se on ihamperseestä.

Tossa joku meinas ilmoittaa verottajalle?
Siitä vaan. Mä olin koko 90-luvun verotarkastaja tai jos tittelit kiinnostaa niin ylitarkastaja. Mulla ei koskaan ollu aikaa tutkia mitään missä rahaa ei liiku vähintään viittä miljoonaa.
Jos jollain on kolmen tonnin kuukausipalkalla aikaa tutkia markan virheitä, niin voin kertoa, että semmoisella ei ole oikeaa tekemistä.

Tota...
Kuuntelen mielelläni vastaehdotuksia.

Duunissa ollessani satunnaiskeikkojen tekeminen oli helppoa. Sivutulokortti vaan tiskiin ja homma bueno. Ei vaikuta päivätyön palkanmaksuun mitenkään.
Humpatkin tuli soitettua verokortilla, ainakin firmakekkerit.
Häitä tai synttäreitä ei niinkään. Ei kukaan satunnaistilaaja ala neljän hengen työnantajaksi yhdeksi illaksi joten ne oli aina ruskean kirjekuoren meininkiä.
Nykyään on keksitty laskutuspalvelut, mutta ei niitä työtön voi käyttää. Muutaman satunnaiskeikan jälkeen tulkitaan yrittäjäksi.

Tossa kattohommassa taas... jos mä teen sen verokortilla niin muutama satunnainen satanen sekottaa kaiken. Kaikki maksupäivät muuttuvat arvoituksiksi ja mahdollisia rahoja saa odotella viikkoja kun summat lasketaan uusiksi.
Vuokra ja laskut ne on mullakin eikä niiden eräpäivät muutu sen mukaan olinko jossain kuussa x-päivää töissä vai en.

Niin. Sit kun kysytään, että olis tommoinen urakka, käytkö hoitamassa - saat fyrkat käteen, niin mitä mun tulee vastata?
"Emmä viitti vaan makaan mielummin sohvalla kittaamassa kaljaa", niinkö?
Jos tommoisia olis tasaisen varmasti ja jatkuvasti niin kai mut otettais firman palkkalistoille?
Mutta kun ei ole.

Helvetin paljon mielummin mä tekisin satunnaiskeikatkin ihan oikealla palkalla josta kertyy eläkettä.

Mä en ole tätä järjestelmää keksinyt joten mulla on täysi oikeus sitä kritisoida ja sanoa, että se on ihamperseestä.

Tossa joku meinas ilmoittaa verottajalle?
Siitä vaan. Mä olin koko 90-luvun verotarkastaja tai jos tittelit kiinnostaa niin ylitarkastaja. Mulla ei koskaan ollu aikaa tutkia mitään missä rahaa ei liiku vähintään viittä miljoonaa.
Jos jollain on kolmen tonnin kuukausipalkalla aikaa tutkia markan virheitä, niin voin kertoa, että semmoisella ei ole oikeaa tekemistä.

Huijjari lusmu, anusreikä, sitä sinä olet.