Jos ymmärsin tämän viestin oikein, teet siis työtä pimeästi (=palkasta veroja maksamatta) samaan aikaan kuin olet työttömyyskorvauksella. Tuo vie pohjan kaikelta työttömyyskorvausten, tukien leikkausten jne. arvostelultasi. Hyväksikäytät järjestelmää, jonka rahoittamiseen et halua osallistua.
Ikävä kyllä, tässä asiassa
olet häpeäksi äidillesi.
Tota...
Kuuntelen mielelläni vastaehdotuksia.
Duunissa ollessani satunnaiskeikkojen tekeminen oli helppoa. Sivutulokortti vaan tiskiin ja homma bueno. Ei vaikuta päivätyön palkanmaksuun mitenkään.
Humpatkin tuli soitettua verokortilla, ainakin firmakekkerit.
Häitä tai synttäreitä ei niinkään. Ei kukaan satunnaistilaaja ala neljän hengen työnantajaksi yhdeksi illaksi joten ne oli aina ruskean kirjekuoren meininkiä.
Nykyään on keksitty laskutuspalvelut, mutta ei niitä työtön voi käyttää. Muutaman satunnaiskeikan jälkeen tulkitaan yrittäjäksi.
Tossa kattohommassa taas... jos mä teen sen verokortilla niin muutama satunnainen satanen sekottaa kaiken. Kaikki maksupäivät muuttuvat arvoituksiksi ja mahdollisia rahoja saa odotella viikkoja kun summat lasketaan uusiksi.
Vuokra ja laskut ne on mullakin eikä niiden eräpäivät muutu sen mukaan olinko jossain kuussa x-päivää töissä vai en.
Niin. Sit kun kysytään, että olis tommoinen urakka, käytkö hoitamassa - saat fyrkat käteen, niin mitä mun tulee vastata?
"Emmä viitti vaan makaan mielummin sohvalla kittaamassa kaljaa", niinkö?
Jos tommoisia olis tasaisen varmasti ja jatkuvasti niin kai mut otettais firman palkkalistoille?
Mutta kun ei ole.
Helvetin paljon mielummin mä tekisin satunnaiskeikatkin ihan oikealla palkalla josta kertyy eläkettä.
Mä en ole tätä järjestelmää keksinyt joten mulla on täysi oikeus sitä kritisoida ja sanoa, että se on ihamperseestä.
Tossa joku meinas ilmoittaa verottajalle?
Siitä vaan. Mä olin koko 90-luvun verotarkastaja tai jos tittelit kiinnostaa niin ylitarkastaja. Mulla ei koskaan ollu aikaa tutkia mitään missä rahaa ei liiku vähintään viittä miljoonaa.
Jos jollain on kolmen tonnin kuukausipalkalla aikaa tutkia markan virheitä, niin voin kertoa, että semmoisella ei ole oikeaa tekemistä.