Muslimit pidättivät suomalaisia "vihamielisten tunteiden" aiheuttamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ja jotenkin koomista et ne jotka henkeen ja vereen vastustaa islamia ja sen rantautumista suomeen,perustelevat et kulttuuria ja perinteitä pitää vaalia ja samat hemmot vetelee nyt itkupotkuraivareita kuin samalla tavalla ajattelevat toteuttavat asiaa omassa maassaan.

Eikös tässä ole jälleen yksi hyvä peruste sille, miksi islamille ei pitäisi suomessa antaa valtaa! Uskonto, joka ei hyväksy muita, sortaa naisia, sallii lapsiavioliitot sekä "vääräuskoisten" murhaamisen. Erittäin suvaitsematon uskontokunta. Käsittääksen kristinusko ei noin toimi. Täällä ei koraaninjakelijat joutuisi vankilaan. Ookoo, ei ole suomen laissa kiellettykään, mutta sehän kertoo vain siitä, että täällä sallitaan erilaisuus, toisin kuin muslimimaissa ;)

Kyllä. Olen samaa mieltä. Malesiassa mennään sen maan lakipykälien mukaan, se ei ole onglema.

Asian ydin oli se, että mikäli jossakin länsimaassa toteutettaisiin samanlaista lansäädäntöä, nousisi siitä järjetön paskamyrsky erilaisten järjestöjen ja muiden maiden taholta. Nyt kun islamilainen yhteisö toteuttaa sharialakiaan, homma on ihan fine, eikä kukaan pidä sitä minään. Se ei pajon ihmisoikeusjärjestöjä kiinnosta.
Malesia, vaikkakin on Islamilainen valtio on uskonnon suhteen erittäin salliva. Siellä on lain takaama uskonvapaus ja maasta löytyy kristittyjä, buddhalaisia, hinduja ja uskontoja joista suomessa ei ole edes kuultu.
Koska maassa on uskontoja niin että päät yhteen kolisee ja yrittävät elää rauhassa toistensa kanssa, ja ihan onnistuneesti, niin oman uskon julkinen tyrkyttäminen toisille on laissa kielletty. Tarkemmin ajateltuna lakipykälässä on paljonkin järkeä.

Maa ei suvaitse ääri-Islamilaisia liikkeitä eikä myöskään paksukalloisia pölvästejä suomesta. Ja ihan turhaan he siellä päätään aukovat. Ei heillä ole uskonnollisesti malesiaan mitään annettavaa mitä siellä ei olisi jo.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Malesian_väestö

Malesia, vaikkakin on Islamilainen valtio on uskonnon suhteen erittäin salliva. Siellä on lain takaama uskonvapaus ja maasta löytyy kristittyjä, buddhalaisia, hinduja ja uskontoja joista suomessa ei ole edes kuultu.
Koska maassa on uskontoja niin että päät yhteen kolisee ja yrittävät elää rauhassa toistensa kanssa, ja ihan onnistuneesti, niin oman uskon julkinen tyrkyttäminen toisille on laissa kielletty. Tarkemmin ajateltuna lakipykälässä on paljonkin järkeä.

Maa ei suvaitse ääri-Islamilaisia liikkeitä eikä myöskään paksukalloisia pölvästejä suomesta. Ja ihan turhaan he siellä päätään aukovat. Ei heillä ole uskonnollisesti malesiaan mitään annettavaa mitä siellä ei olisi jo.

(y)

Saat Malesian kuulostamaan joltain onnelalta.
Ei se väestönryhmien tai uskontojen moninaisuus ole uhka, onhan sulatusuuni-Usassakin ollut rauhallista.

Sen gauhian rikoksen minkä Valtonen ja kumppanit teki, oli että kadulla jakoivat luettavaa (oli se sitten Raamattu tms).

Joo mä ymmärrän että tuputtaminen ärsyttää. Mutta samalla verukkeella pitäisi laittaa selliin Hesarin, DNA:n kaupustelijat ostoskeskuksessa (niistä on aika väistely välillä) ja hare khrishnat. Entäs puhelinmyynti?
Poliittiset lippulappuset?

En tykkää että ovella käydään saarnaamassa, mut en mä sen takia putkaan laittaisi jehovia.

Saat Malesian kuulostamaan joltain onnelalta.
Ei se väestönryhmien tai uskontojen moninaisuus ole uhka, onhan sulatusuuni-Usassakin ollut rauhallista.

Sen gauhian rikoksen minkä Valtonen ja kumppanit teki, oli että kadulla jakoivat luettavaa (oli se sitten Raamattu tms).

Joo mä ymmärrän että tuputtaminen ärsyttää. Mutta samalla verukkeella pitäisi laittaa selliin Hesarin, DNA:n kaupustelijat ostoskeskuksessa (niistä on aika väistely välillä) ja hare khrishnat. Entäs puhelinmyynti?
Poliittiset lippulappuset?

En tykkää että ovella käydään saarnaamassa, mut en mä sen takia putkaan laittaisi jehovia.

Sinun tai minun mielipiteillä tai ymmärryksellämme ei ole väliä. Uskontuputtaminen on maassa rauhanhäirintää ja ihan ymmärrettävistä syistä.

Ja voi miettiä myös sitä, että turismi on sitä mis asutaan hotellissa, otetaan aurinkoa, juuaan galjaa ja kattellaan nähtävyyksiä.
Jos matkan tarkoitus on saarnaaminen niin meneekö se ihan turistiviisumilla vai pitäiskö hoitaa työluvat kuntoon ensin?

Sinun tai minun mielipiteillä tai ymmärryksellämme ei ole väliä. Uskontuputtaminen on maassa rauhanhäirintää ja ihan ymmärrettävistä syistä.

Ja voi miettiä myös sitä, että turismi on sitä mis asutaan hotellissa, otetaan aurinkoa, juuaan galjaa ja kattellaan nähtävyyksiä.
Jos matkan tarkoitus on saarnaaminen niin meneekö se ihan turistiviisumilla vai pitäiskö hoitaa työluvat kuntoon ensin?
Se että ei saisi uskostaan hiiskua muille on suomalainen, omituinen ajatus. Esim.latinalaisessa Amerikassa uskonnollisuus on paljon avoimempaa ja luontevampaa, ja Amerikassa puhutaan yleisesti Jumalasta -mitä kukakin hänellä tarkoittaakaan. Jossain päin maailmaa jopa kysytään uteliaana mihin uskot.

Uskonnonvapaus on lähellä sananvapautta. Jos koet että maassasi on asiat huonosti ja mielestäsi uudet vaalit/kommunismi/uskominen 7-jalkaiseen suopörriäiseen auttaa, niin mikset voisi ääneen sitä sanoa?
Muiden tehtävä on sanoa sulle "turpa kii", mut ne ei saa sua kokonaan vaientaa, koska sananvapaus. Sä saat jatkaa siitä agendastasi puhumista vaikka ympäristö ei olisi samaa mieltä.

Uskovainen on uskovainen matkallakin. Kyllä mä rentoudun vaikka Honolulussa hotellin uima-altaalla, mutta jos Jeesus haluaa että puhun jollekulle paikalliselle, niin sit puhun. Vähintään rukoilen hänen puolestaan.

Se että ei saisi uskostaan hiiskua muille on suomalainen, omituinen ajatus. Esim.latinalaisessa Amerikassa uskonnollisuus on paljon avoimempaa ja luontevampaa, ja Amerikassa puhutaan yleisesti Jumalasta -mitä kukakin hänellä tarkoittaakaan. Jossain päin maailmaa jopa kysytään uteliaana mihin uskot.

Uskonnonvapaus on lähellä sananvapautta. Jos koet että maassasi on asiat huonosti ja mielestäsi uudet vaalit/kommunismi/uskominen 7-jalkaiseen suopörriäiseen auttaa, niin mikset voisi ääneen sitä sanoa?
Muiden tehtävä on sanoa sulle "turpa kii", mut ne ei saa sua kokonaan vaientaa, koska sananvapaus. Sä saat jatkaa siitä agendastasi puhumista vaikka ympäristö ei olisi samaa mieltä.

Uskovainen on uskovainen matkallakin. Kyllä mä rentoudun vaikka Honolulussa hotellin uima-altaalla, mutta jos Jeesus haluaa että puhun jollekulle paikalliselle, niin sit puhun. Vähintään rukoilen hänen puolestaan.
Puhuuko Jeesus sulle useinkin? Tai haluaako sun useinkin tekevän asioita? Näin ateistina tuo kuulostaa vähän...skitsofreeniselta... Ja mä olen tässä sitä mieltä että Suomeen saisi tulla tommonen rauhanlaki kans, ihmiset voi itse hakee sitä jeesuksen puhetta vaikka kirkosta jos haluaa mut ei sitä tartte kadulla tai koti-ovella tulla tyrkyttään. Eikä muuallakaan.

No eipä tunnu olevan vain Suomalainen ajatus jos kerran Malesiassa on asiasta oma lakikin.

No sit pitää kieltää kaikenlainen kadulla ja kauppakeskuksissa tehtävä kaupustelu?
Vaalien alla jaettavat lehtiset, vappumarssit?

Hei, pride-paraatin kieltäisin ekana. Ei kaikki oo niiden kans samaa mieltä. :thumbsup:

Ihan vailla sarvia ja hampaita suosittelen sinulle Echo, että selvität itsellesi mitä sanan-, ilmaisun- ja uskonvapaus on.

Ja miksi ne on helvetin (anteeksi) tärkeitä asioita.
Ja miksi niiden väärinkäyttö ei ole hyvä juttu.

Turhan moni on sytyttämässä tulitikkua ruutitynnyrin vierellä ja sanoo vaan, et kai ny mulla on oikeus sytyttää rööki.
Kun ensimmäinen polttopullo lentää niin enhän minä sitä heittänyt?

Mulla on jossain kuva suomalaisesta huoltoasemasta jossa tupakkapaikka oli kyltillä merkattu kaasupullojen viereen. Niinku saako siinä polttaa vai ei? Kannattaako?

Ihan vailla sarvia ja hampaita suosittelen sinulle Echo, että selvität itsellesi mitä sanan-, ilmaisun- ja uskonvapaus on.

Ja miksi ne on helvetin (anteeksi) tärkeitä asioita.
Ja miksi niiden väärinkäyttö ei ole hyvä juttu.

Turhan moni on sytyttämässä tulitikkua ruutitynnyrin vierellä ja sanoo vaan, et kai ny mulla on oikeus sytyttää rööki.
Kun ensimmäinen polttopullo lentää niin enhän minä sitä heittänyt?

Mulla on jossain kuva suomalaisesta huoltoasemasta jossa tupakkapaikka oli kyltillä merkattu kaasupullojen viereen. Niinku saako siinä polttaa vai ei? Kannattaako?
No jos joku maa on kieltänyt sananvapauden kansalaisiltaan, niin onko se hyvä asia? Eikös Pohjois-Korean kansalaisiin yritetä siksi saada yhteyttä?

Wikipediasta, sananvapaus: "Euroopan ihmisoikeussopimuksenmukaan sananvapaus on oikeus, joka sisältää vapauden pitää mielipiteitä sekä vastaanottaa ja levittää tietoja ja ajatuksia alueellisista rajoista riippumatta ja viranomaisten siihen puuttumatta."

Eli EU:n ihmisoikeussopparin mukaan Valtonen ei maailmanlaajuisessa mittakaavassa tehnyt mitään väärää. Lue tarkkaan tuo "alueellisista rajoista riippumatta".

No jos joku maa on kieltänyt sananvapauden kansalaisiltaan, niin onko se hyvä asia? Eikös Pohjois-Korean kansalaisiin yritetä siksi saada yhteyttä?

Wikipediasta, sananvapaus: "Euroopan ihmisoikeussopimuksenmukaan sananvapaus on oikeus, joka sisältää vapauden pitää mielipiteitä sekä vastaanottaa ja levittää tietoja ja ajatuksia alueellisista rajoista riippumatta ja viranomaisten siihen puuttumatta."

Eli EU:n ihmisoikeussopparin mukaan Valtonen ei maailmanlaajuisessa mittakaavassa tehnyt mitään väärää. Lue tarkkaan tuo "alueellisista rajoista riippumatta".
Mistä lähtien malesia on kuulunut eurooppaan?

Ja jos mä Valtosesta jotain tiedän niin alkushokin jälkeen se yrittää rallienglannilla vaan käännyttää kaikki vanginvartijatkin. :D

Älä sinä ihanaiseni yritä opettaa mulle laista, ihmisoikeuksista tai sananvapaudesta mitään.
Se on näköjään pakko.

YK:ta sitten.

Mielipiteen- ja sananvapaus
19. artikla

Jokaisella on oikeus mielipiteen- ja sananvapauteen; tähän sisältyy oikeus häiritsemättä pitää mielipiteensä sekä oikeus rajoista riippumatta hankkia, vastaanottaa ja levittää tietoja kaikkien tiedotusvälineiden kautta.

Ihmisoikeuksien yleismaailmallinen julistus

Se on näköjään pakko.

YK:ta sitten.

Mielipiteen- ja sananvapaus
19. artikla

Jokaisella on oikeus mielipiteen- ja sananvapauteen; tähän sisältyy oikeus häiritsemättä pitää mielipiteensä sekä oikeus rajoista riippumatta hankkia, vastaanottaa ja levittää tietoja kaikkien tiedotusvälineiden kautta.

Ihmisoikeuksien yleismaailmallinen julistus

Luuletko, että ensimmäistä kertaa luen tuon?

Jokaisella on oikeus häiritsemättä pitää mielipiteensä.
Saarnaaminen julkisella paikalla ei ole "tiedotusväline" vaan pahimmillaan muiden mielipiteiden häiriköintiä.

Sovitaanko, että et mulle ala.
Pidän sinusta.

Viimeksi muokattu:
Hmm, ihan vain pienenä ajatusleikkinä kuvitellaas seuraava tilanne:

Meille tulisi malesiasta suomeen turisteja jotka hyvää hyvyyttään jakaisivat ihmisille kadulla koraaneja ja muuta vastaavaa materiaalia.
Poliisi pidättäisi heidät ja uhattaisiin vuosien vankeudella.

Miettikääpä mikä show nousisi muissa maissa kun asia tulisi ilmi?
Mitä sanoisi yk? Mikä rasisti kohu nousisi...

Muslimit eivät tee lähetystyötä. Mutta joo. Meillä vingutaan vihapuheesta, Malesiassa häkki heilahtaa, jos omistat raamatun. Joskus on ihan hyvä asettaa itselleen asioita tärkeysjärjestykseen.

Luuletko, että ensimmäistä kertaa luen tuon?

Jokaisella on oikeus häiritsemättä pitää mielipiteensä.
Saarnaaminen julkisella paikalla ei ole "tiedotusväline" vaan pahimmillaan muiden mielipiteiden häiriköintiä.

Sovitaanko, että et mulle ala.
Pidän sinusta.
No mä pidän susta myös, mutta kyllä myös alan sulle (siis vääntää). :sneaky:

Ei traktaatin tai Raamatun antaminen ole sen kovempaa saarnaamista kuin että joku Vihervasurihipit- tai Poroporvarit -puolueen jäsen tarjoaa jotain kampanjalehtistä kadulla.
Joskus on lehtisiä uuden ravintolan avajaisiin jne.

Puhelinmyynti on pahin. Se on jo häiriköintiä.

Kyllä. Minusta julkisen uskonnon tuputtamisen voisi kieltää Suomessakin. Tämä kun ei minusta ole ongelma.

Pointti on edelleen se, että vaikka Suomessa tuollainen lakipykälä olisi ja joku muslimi saarnaisi julkisesti kadulla ja se heitettäisiin tyrmään, niin Suomen niskassa olisi eri ihmisoikeusjärjestöt reuhoamassa. Sensijaan Malesiassa tämän voi tehdä ilman, että yksikään järjestö siitä mesoaisi.

Kyllä. Minusta julkisen uskonnon tuputtamisen voisi kieltää Suomessakin. Tämä kun ei minusta ole ongelma.

Pointti on edelleen se, että vaikka Suomessa tuollainen lakipykälä olisi ja joku muslimi saarnaisi julkisesti kadulla ja se heitettäisiin tyrmään, niin Suomen niskassa olisi eri ihmisoikeusjärjestöt reuhoamassa. Sensijaan Malesiassa tämän voi tehdä ilman, että yksikään järjestö siitä mesoaisi.

Älähän nyt, savakeille joilla on #unelma ei tämä pointti merkitse mitään.
Asiat nähdään niiden vaaleanpunaisten lasien läpi, samalla kun yritetään saada islam #rauhanuskonto kaikkiin länsimaihinkin..

Voi tosin olla, että jos tämä onnistuu suomen osalta niin ne silmät avautuvat sitten kun on jo liian myöhäistä(n)

• Tykkää
Reactions: Elena777

Yhteistyössä