V
vierailija
Vieras
Keskustelu etenee aika pitkälti miten ajattelinkin sen etenevän. Kukaan ei ole vielä lähtenyt puhumaan jutun pihvistä, eli mikä se ideologinen tai järkiperusteinen syy on niin sanotusti kannattaa maahanmuuttoa. On lähdetty halkomaan hiuksia siinä kuka on maahanmuuttaja ja miten se määritellään. Miksi pitää puhua turvapaikanhakijasta eikä siirtolaisesta jne.
Nuo kaikki ovat tapoja/keinoja koittaa olla vastaamatta alkuperäiseen kysymykseen. Mikä saa osan ihmisistä pitämään unelma-festivaaleja ja marssimaan welcome refugees-kyltit kourassaan? Koska joku ihan oikea syyhän siinä täytyy olla taustalla. Vuoden 2015 siirtolaisvyöryssä vain 2% oli Syyrian pakolaisia. Sen voi nähdä siitäkin, että nyt heitä koitetaan saada täältä karkoitetuiksi. Ja kyllä tuon tosi asian tajuaa ja ymmärtää myös se welcome refugees-tyyppi. Se että monomaanisesti hoetaan pakolaisuutta ja velvollisuutta auttaa, on pelkkä suojakilpi. Sillä peitetään sitä todellista motiivia, joka on... mikä? Tätä lähdin kysymään, koska jonkinlainen motiivi taustalla on oltava. Ja koska faktat sotii maahanmuuttoa vastaan, niin motiivin on miltei pakko olla ideologinen motiivi. Omat arvailuni alussa jo esitinkin, mutta niitä ei liiemmin ole kommentoitu.
Kyllähän on vastattu, jopa mainitsin toisessa viestissä et näin tein.
Ja lisään et vaikka itse olen aivan samaa mieltä et asiat pitäisi hoitaa paremmin ja nopeammin, rikolliset pitää saada maasta ulos ym mitä itsekkin haluat, olen silti monen mielestä suvakkihuora kun en heiluttele natsilippua enkä suostu määrittelemään kymmeniä tuhansia ihmisiä muutaman kymmenen mätämunan takia, vaan haluan että ihmisiä kohdellaan yksilöinä.
Ja n 99% näistä suvakeista on samaa mieltä mun kanssa.
Kaikki ulkomaalaiset ei ole turvapaikanhakijoita, eikä kaikki turvapaikanhakijat ole rikollisia