Parivaljakko Sanna Marin ja Emma Kari ei elä Suomessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja päätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

päätön

Tunnettu jäsen
22.07.2009
41 526
4 865
113
Oli piinallista katsella eilen YLEn ilmastotenttiä, jossa eduskuntapuolueiden ehdokkaat esittelivät ilmastokantojaan. Onko tämä mahdollista aikuisten kesken, kysyin mielessäni. Missä maassa vaikkapa parivaljakko Sanna Marin ja Emma Kari kuvittelee elävänsä?

Oli outoa kuulla eilen uudelleen ja uudelleen viittausta 1,5 asteen lämpenemiseen, ikään kuin Suomi voisi sen asian ratkaista. Me voimme tehdä vain oman osuutemme.

https://blogit.iltalehti.fi/eija-ri...E3kL4wVDFpkmD1s3h5iiCaN1P9DcwfdlU14HlOg-EbHpM

• Tykkää
Reactions: Elena777
Mua ihan oikeasti pelottaa näiden vihernatsien pääseminen hallitukseen. Marinit ja karit tekevät kaikkensa hankaloittaakseen tavallisten ihmisten elämää ja avaamalla rajat rajoittamattomalle maahanmuutolle, mikä kaiken muun pahan lisäksi on ilmaston kannalta huonoa.

Mua ihan oikeasti pelottaa näiden vihernatsien pääseminen hallitukseen. Marinit ja karit tekevät kaikkensa hankaloittaakseen tavallisten ihmisten elämää ja avaamalla rajat rajoittamattomalle maahanmuutolle, mikä kaiken muun pahan lisäksi on ilmaston kannalta huonoa.

Juuri näin. On erittäin vahingollista suomalaisille, kun nämä pössyttelevät päästään sekaisin olevat vihervaakut pääsevät päättäviin elimiin.

Maahanmuutto on todella kuluttavaa maapallolle. Nämä eivät siitä ole tietenkään huolestuneet kunhan saavat tänne joka ikisen kamelineuvoksen sikiämään. Kunhan suomalainen ei lisäänny.

• Tykkää
Siis onhan se hyvä että suomalaiset kiinnittää huomiota ympäristönsuojeluun: jonkun on oltava edelläkävijä, koska esimerkin voima on paras. Eikä voi ajatella että kun tuo naapurin Virtanen roskaa ja saastuttaa niin minäpä teen samoin.

Jos 3.maat saavat joskus saman elintason kuin me, niin sen elintason kohoamisen pitää mennä käsi kädessä ekologisuuden kanssa, ja siinä me ollaan osaltamme opettajina.
Me tavallaan käydään se opettelun tie enste läpi ja toivon mukaan iskostetaan 3.maailman valtioille sama.

Vaikka maailmassa ei löytyisi ketään joka tekisi oikein, täytyy itse tehdä oikein.

Mutta, mun mielestä vihreiden ja ekoihmisten tehtävä olisi tehdä valitusta EU:hun/YK: hon ja ties minne ja painostettava, että
-saastuttavat maat laitettaisiin kuriin
-väestönkasvu saataisiin kuriin.

Semmoinen poliittinen ylikorrektius saisi loppua.
Esim.Halla-Ahon esittämä ympäristövero Aasian hikipajojen tuotteille olisi erittäin hyvä idea.

Ja metsien suhteen pitäis vihreiden muistaa se, että Suomessa metsän hakkaajalla on uudelleenistuttamisvelvollisuus 5 vuoden sisällä hakkaamisesta.

• Tykkää
Reactions: Elena777 ja .....
Ei suvakit voi tätä kannattaa, koska se on Halla-ahon ehdotus, ennemmin maailma saa tuhoutua.

"Semmoinen poliittinen ylikorrektius saisi loppua.
Esim.Halla-Ahon esittämä ympäristövero Aasian hikipajojen tuotteille olisi erittäin hyvä idea."

• Tykkää

Olet itsekäs ihminen etkä yhtään ajattele lastesi tulevaisuutta. Toivon, ettei sinulla itse asiassa lapsia ole.

Joo, tämä on vaikea kysymys.
Samaa mieltä echon kanssa siitä, että todellakin Suomen on tehtävä osansa ja mielummin vielä enemmän, koska meillä siihen on mahdollisuus.
Mutta tuo järkyttävä syyllistäminen ja johonkin kärpäsenpaskan kokoisiin ongelmiin tarttuminen on paitsi turhaa, myös murentaa ihmisten halukkuutta osallistua planeettamme säilyttämiseen.

• Tykkää
Reactions: Elena777 ja Echo
Syksy Räsänen oli joku ilta ylen puoli seiskassa, ja oli kyllä varsin älykkään ja realistisen oloinen, hyvä puhumaan ja maanläheinen, etenkin noin kosmologiksi :D

Hänen sanansa ilmastonmuutoksesta laittoivat kyllä oikeasti miettimään.

Mutta puhui myös hyvin fysiikan opetuksen tasosta kouluissa. Menee nyt täysin asian vierestä, mutta kopsaan silti tähän, koska oli sen verran fiksua sanottavaa:

Kosmologi Syksy Räsänen: “Ilmastonmuutos ei ole uhka, vaan se on paraikaa toteutuva katastrofi”
Puoli seitsemän -ohjelmassa vieraillut kosmologi Syksy Räsänen otti selkeästi kantaa ilmastonmuutoskeskusteluun.

Kosmologia
2.4.2019 klo 21:06
Asta Kujala

Jaa artikkeli Facebookissa2708
Jaa artikkeli Twitterissä
– Jos katsoo, miten tähän katastrofaaliseen ilmastonmuutokseen suhtaudutaan, niin ei näytä kovin hyvältä.

Kosmologi Syksy Räsänen on työskennellyt tutkijana Oxfordin yliopistossa ja myös Euroopan hiukkasfysiikan tutkimuskeskuksessa CERNissä. Suomeen Räsänen palasi vuonna 2010 työskentelemään dosenttina Helsingin yliopistolle.

Räsäsen oma suhtautuminen ilmastoasioihin on hyvin yksiselitteinen. Hän ei näe ilmastonmuutosasiaa jossain tulevaisuudessa siintävänä uhkana.

–Ilmastonmuutos ei ole uhka, vaan se on paraikaa toteutuva katastrofi, joka tappaa satoja tuhansia ihmisiä vuosittain. Kysymys on siitä kuinka pahaksi se tulee ja uhkaako se teknologisen sivilisaation tai pahimmassa tapauksessa koko ihmiskunnan selviytymistä.

Fysiikan opetuksen taso ihmetyttää
Räsänen on kosmologina huolissaan fysiikan opetuksen tasosta Suomen kouluissa. Hän pohjaa käsityksensä siihen, että suhteellisuusteorian ja kvanttifysiikan osuus on hänen mukaansa lähes olematon koulujen opetussuunnitelmassa.

– Suhteellisuusteoria mainitaan ehkä ohimennen ja kvanttifysiikastakin on ihan vähän siellä. Tämä on sinänsä hassua, koska näillä on ollut valtava maailmankuvallinen merkitys meille.

13-1-50109308-1554223755300.jpg

Kosmologi Syksy Räsänen kertoo ajatuksiaan Suomen koulujen fysiikan opetuksen tasosta.
– On hämmentävää, että vaikka ihminen kävisi läpi meidän koko koulujärjestelmän ja ottaisi kaikki fysiikan kurssit siellä, niin ne ovat lähes yhtä tietämättömiä kuin 1800-luvun esi-isät siitä, millainen todellisuus on.

"Fysiikka ja luonnontieteet ovat mullistaneet meidän käsityksemme maailmasta"
Tiedemaailmassa Syksy Räsänen on tullut tutuksi maailmankaikkeuden laajenemista koskevasta tutkimuksesta. Hänet tunnetaan myös kansantajuisista kolumneistaan, jotka käsittelevät kosmologiaa. Kysymykseen siitä, mitä kaikkien pitäisi ymmärtää kosmologiasta, hänen on kuitenkin vaikea vastata.

– Tämä on vähän samanlainen kysymys kuin, onko jotain, mitä ihmisten pitäisi tietää historiasta? Sen sijaan, että nostaisin minkään yksittäisen asian niin sanoisin, miten fysiikka ja luonnontieteet ovat mullistaneet meidän käsityksen maailmasta. Niillä on ollut valtava teknologinen merkitys.

– Kolmanneksi se, mitä minusta ei usein osata arvostaa on, miten tämä teknologinen kehitys on toiminut yhteiskunnallisen muutoksen moottorina, jos ajattelee vaikka teollista vallankumousta.

Mä en toivu tuosta Syksy-nimestä. :confused:

Siis onhan se hyvä että suomalaiset kiinnittää huomiota ympäristönsuojeluun: jonkun on oltava edelläkävijä, koska esimerkin voima on paras. Eikä voi ajatella että kun tuo naapurin Virtanen roskaa ja saastuttaa niin minäpä teen samoin.

Jos 3.maat saavat joskus saman elintason kuin me, niin sen elintason kohoamisen pitää mennä käsi kädessä ekologisuuden kanssa, ja siinä me ollaan osaltamme opettajina.
Me tavallaan käydään se opettelun tie enste läpi ja toivon mukaan iskostetaan 3.maailman valtioille sama.

Vaikka maailmassa ei löytyisi ketään joka tekisi oikein, täytyy itse tehdä oikein.

Mutta, mun mielestä vihreiden ja ekoihmisten tehtävä olisi tehdä valitusta EU:hun/YK: hon ja ties minne ja painostettava, että
-saastuttavat maat laitettaisiin kuriin
-väestönkasvu saataisiin kuriin.

Semmoinen poliittinen ylikorrektius saisi loppua.
Esim.Halla-Ahon esittämä ympäristövero Aasian hikipajojen tuotteille olisi erittäin hyvä idea.

Ja metsien suhteen pitäis vihreiden muistaa se, että Suomessa metsän hakkaajalla on uudelleenistuttamisvelvollisuus 5 vuoden sisällä hakkaamisesta.
Olen samaa mieltä siinä, että on hyvä että tässä maassa on herätty ilmasto ym juttuihin mukaan...mutta emmä jaksa uskoa siihen, että joku Afrikka tai Intia tai Kiina tai Venäjä ottaisi meistä mallia ja alkaisivat tekemään jotain tämän maailman pelastamiseksi.

Vaikka kaikki suomalaiset lopettaisivat kuluttamisen, niin sillä ei olisi mitään merkitystä.

• Tykkää
Mutta tuo järkyttävä syyllistäminen ja johonkin kärpäsenpaskan kokoisiin ongelmiin tarttuminen on paitsi turhaa, myös murentaa ihmisten halukkuutta osallistua planeettamme säilyttämiseen.
https://yle.fi/uutiset/3-10722782

Ja suuri syy siihen, että ihmiset näkee nälkää, on amerikkalaiset miljadituet puuvillanviljelijöilleen: he polkevat hinnat niin alas, ettei muut enää elä sillä mitä tuottaa eikä siinä samassa maassa mikään muu kasva, koska puuvillankasvatuksessa on käytetty niin paljon myrkkyjä, et Araljärven kohtalo toistuu kaikkialla: myrkkypölypilvien ympärillä ei voi elää kukaan. Puuvillan kasvatus kuluttaa loputkin vedivarat ja pilaa vähätkin vesistöt. Mut onko aiheesta sallittu keskustelua missään?

Poliitikot elävät aivan omassa kuplassaan, muutkin kuin Kari ja Marin. Kun suomalaisia on 5,5 miljoonaa ja maailman väestö on noin 8 miljardia, on suomalaisten osuus vain 0,6875 promillea. Siinä missä Suomessa käytetään energiaa lämmitykseen, käytetään sitä kuumissa maissa jäähdytykseen, ja sekös vasta maksaa.

Politiikkojen ainut päämäärä tuntuu olevan uhkien ja ongelmien keksiminen, joiden varjolla saadaan sitten keksiä kansalaisille kaikenlaisia veroja ja veronluonteisia maksuja ja maksullisia palveluita.

Olen lukenut muutaman puolueen vaaliohjelmia ja jokainen näyttää olevan ongelmia täynnä ja ongelmien ratkaisuksi ehdotetaan yhtä sun toista palvelua.

Poliitikot tekisivät kansalle palveluksen, kun miettisivät, mitä peruspalveluita tarvitaan ja karsisivat rankalla kädellä palveluita pois ja antaisivat kansalle verohelpotuksia. Yhdessä vaaliohjelmassa taidettiin kirjoittaa etsivästä vanhustyöstä, että pitää etsiä yksinäisiä vanhuksia ja aloittaa joku ohjelma yksinäisyyden poistamiseksi. Anna mun kaikki kestää. Tähän on tultu, kun perheenjäsenet elävät kukin omaa elämäänsä, vanhemmat käyvät töissä ja lapset raahataan hoitoon.

• Tykkää
Reactions: päätön
Viestissä #26 kirjoitetaan puuvillan viljelyn haitoista. Suomalaisten pitäisi tuottaa omat vaatekuitunsa itse ja ryhtyä viljelmään pellavaa, nokkosta, hamppua ja muita vaatekuituja. Viskoosia saadaan kai puusta? Olkia, höyheniä, villaa ja vuotia voidaan hyödyntää myös tekstiileissä ja vaatetuksessa.

Poliitikot elävät aivan omassa kuplassaan, muutkin kuin Kari ja Marin. Kun suomalaisia on 5,5 miljoonaa ja maailman väestö on noin 8 miljardia, on suomalaisten osuus vain 0,6875 promillea. Siinä missä Suomessa käytetään energiaa lämmitykseen, käytetään sitä kuumissa maissa jäähdytykseen, ja sekös vasta maksaa.

Politiikkojen ainut päämäärä tuntuu olevan uhkien ja ongelmien keksiminen, joiden varjolla saadaan sitten keksiä kansalaisille kaikenlaisia veroja ja veronluonteisia maksuja ja maksullisia palveluita.

Olen lukenut muutaman puolueen vaaliohjelmia ja jokainen näyttää olevan ongelmia täynnä ja ongelmien ratkaisuksi ehdotetaan yhtä sun toista palvelua.

Poliitikot tekisivät kansalle palveluksen, kun miettisivät, mitä peruspalveluita tarvitaan ja karsisivat rankalla kädellä palveluita pois ja antaisivat kansalle verohelpotuksia. Yhdessä vaaliohjelmassa taidettiin kirjoittaa etsivästä vanhustyöstä, että pitää etsiä yksinäisiä vanhuksia ja aloittaa joku ohjelma yksinäisyyden poistamiseksi. Anna mun kaikki kestää. Tähän on tultu, kun perheenjäsenet elävät kukin omaa elämäänsä, vanhemmat käyvät töissä ja lapset raahataan hoitoon.
Etsivä vanhustyö...onks ne mummot ja papat tehny katoamistempun? Kadonnu Fugeen?

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä