Pitääkö minun alkaa haukkumaan nyt työttömiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olin itse vuoden työttömänä ja sain aikamoisen määrän kuraa niskaan, kun monen mielestä pitäisi ottaa työ kuin työ vastaan. No tiesin saavani koulutusta vastaavaa työtä hyvällä palkalla kun sopiva osuu kohdalle.. No sopiva osui kohdalle ja sain jopa vielä valita mihin itse haluan. Vakipaikka hyvällä palkalla. Alle minuutissa vuositulot nousi 40000 ja kuulun jälleen työtä tekevien kastiin.
No pitääkö minun nyt sitten alkaa mollaamaan työttömiä samanlailla miten minua aikoinaan mollattiin? Ei, en ajatellut.. Jokaisella on oikeus odottaa ja etsiä sopivaa haluamaansa työtä!

• Tykkää
Reactions: Echo
Ei tullut mieleen että voit ottaa minkä tahansa duunin vastaan ja silti olla jopa työvoimatoimiston kirjoilla ja etsiä parempaa työtä?

Ei tullut mieleen että voit ottaa minkä tahansa duunin vastaan ja silti olla jopa työvoimatoimiston kirjoilla ja etsiä parempaa työtä?
Yleensä noin kannattaakin, koska työssä olevana on todennäköisempää saada työtä ja jopa helpompaa hakea sitä.

Mut ei päde kaikkiin. Joissain hommissa se mikätahansa työ on ceeveessä isompi miinus kuin työttömyys.

Yleensä noin kannattaakin, koska työssä olevana on todennäköisempää saada työtä ja jopa helpompaa hakea sitä.

Mut ei päde kaikkiin. Joissain hommissa se mikätahansa työ on ceeveessä isompi miinus kuin työttömyys.
Juuri näin. Jos olisin ottanut jonkun työn niin ei sitä olisi voinut kenellekään kertoa saati cv mainita. Tyhjä kohta cvssä oli parempi kunnioittaakseen omaa ammattitaitoa. Eipä sitä palkkaakaa kannata firman maksaa jos työntekijä suostuu puoli-ilmaiseksi työhön kuin työhön..

Toisinaan se minkä tahansa duunin tekeminen ei ole kannattavaa, kun siitä tienaa vähemmän kuin ansiosidonnaisesta.

Tiedän.

Mä tajosin muinoin, 15 euron tuntipalkalla vakiduunipaikkaa eräälle joka vastasi ettei viitsi kun saa koko kesän ajan ansisidonnaista saman verran ja ajatteli vähän matkustella.

Syksymmällä ois herralle duuni kelvannut mutta arvaa vaan otinko.

Tiedän.

Mä tajosin muinoin, 15 euron tuntipalkalla vakiduunipaikkaa eräälle joka vastasi ettei viitsi kun saa koko kesän ajan ansisidonnaista saman verran ja ajatteli vähän matkustella.

Tuommonen sitten taas kertoo pohjattomasta tyhmyydestä. En olisi minäkään palkannut.
Ensinnäkin, jos ansiosidonnainen on jo loppusuoralla, niin varmaan olis kannattanut ottaa duuni vastaan. Toisekseen, olisi kannattanut keksiä joku järkevä selitys sille, ettei voi ottaa vielä kesällä duunia vastaan. Vaikka, että on lupautunut siskon lapsen lapsenvahdiksi kesän ajaksi... joka olis saattanut jopa lisätä sympatiapisteitä.

Tuommonen sitten taas kertoo pohjattomasta tyhmyydestä. En olisi minäkään palkannut.
Ensinnäkin, jos ansiosidonnainen on jo loppusuoralla, niin varmaan olis kannattanut ottaa duuni vastaan. Toisekseen, olisi kannattanut keksiä joku järkevä selitys sille, ettei voi ottaa vielä kesällä duunia vastaan. Vaikka, että on lupautunut siskon lapsen lapsenvahdiksi kesän ajaksi... joka olis saattanut jopa lisätä sympatiapisteitä.
Miehen ainoa vika oli liika rehellisyys. En minäkään lahjoittaisi aikaani pois tuossa tilanteessa jos yhtään enempää ei sillä tienaisi.

Miehen ainoa vika oli liika rehellisyys. En minäkään lahjoittaisi aikaani pois tuossa tilanteessa jos yhtään enempää ei sillä tienaisi.

Ehkä Ros ja minä ollaan sillälailla tyhmiä, ettei älytty arvostaa rehellistä ihmistä kun sellainen tulee vastaan. Todennäköisesti samainen jätkä olisi soittanut maanantaina ja kertonut potevansa elämää suurempaa krapulaa, kun meni koko viikonloppu ryypätessä sensijaan, että olisi vedonnut selkäkipuun tai vatsatautiin.

Nyt kun asiaa oikein miettii....

Joo, hyvä idea.
Voit aloittaa vaikka Susanna Koskesta, joka tippui eduskunnasta ja jäi siis raasu työttömäksi.
Saa nähdä, kauanko aikoo lorvia kotona :cautious:

Hänhän silloin vuosi sitten patisteli työttömiä, tokaisemalla mm:

"–Kaikilla meillä on kuule rajoitteita, Koski totesi Ylen Kuplat-sarjan jaksossa pitkäaikaistyöttömälle reumasairautta, keuhkoahtaumaa ja diabetesta sairastavalle Anna-Maija Tikkaselle."

Joo, hyvä idea.
Voit aloittaa vaikka Susanna Koskesta, joka tippui eduskunnasta ja jäi siis raasu työttömäksi.
Saa nähdä, kauanko aikoo lorvia kotona :cautious:

Hänhän silloin vuosi sitten patisteli työttömiä, tokaisemalla mm:

"–Kaikilla meillä on kuule rajoitteita, Koski totesi Ylen Kuplat-sarjan jaksossa pitkäaikaistyöttömälle reumasairautta, keuhkoahtaumaa ja diabetesta sairastavalle Anna-Maija Tikkaselle."

Ehkä hänelle voisi sopia ura hengityskoneiden virrankatkaisijana?

Tiedän.

Toi on siin mielessä eri asia, että sinä tarjosit vakipaikkaa kelvollisella liksalla työhön jota kundi tekee ammatikseen. Jos ei kelpaa niin tyhmäksi semmoista sopii kutsua.

Mut vaikkapa kaverini jäi aikanaan firman romahduksen myötä työttömäksi henkilöstöpäällikön paikalta. (Juu, kun henkilöstöä vähennettiin reilusti niin ei siinä henkilöstöosastoakaan enää tarvittu)
Toki sai ns kultaisen kädenpuristuksen eikä potkuja.
Oli aikansa työttömänä ja olis varmaan vielä vuoden pärjänny mutta sai pestin ison pörssifirman henkilöstöjohtajaksi.
Ceeveessä näkyi vaan, että kundi on vapaana ja saatavissa.
Jos ceeveessä olis lukenu, että on puoli vuotta kantanu raksalla lautoja henkensä pitimiksi niin ura johtotehtävissä olis katkennut siihen.

Yhteistyössä