mies ottaa lainaa omia menoja/hankintoja varten ei voida esim. ottaa yhteiseen asuntoon lainaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitenkä tästä asiasta voi keskustella ilman riitaa. mä en halua kykkiä kotona odottamassa miestä moottoripöyräreissuilta, mä en halua luopua omista unelmista. mä en elä sellaista elämää kun haluaisin.. onko se ero ainoa vaihtoehto.. ilmeisesti
Ilman riitaa?
Mitä siinä pitäisi riidellä?
Ainut taistelu mikä sun täytyy käydä on ihan itsesi kanssa. Myöntää ja hyväksyä että tämän miehen kanssa sää et sää niitä asioita mitä haluaisit. Pystytkö tai haluatko hyväksyä asiat näin, vai haluatko lähteä kokeilemaan uutta elämää?

Reilua olisi kertaalleen jutella asiat läpi miehen kanssa. Kertoa että sinä haluat ne lapset, kissat, paremman asunnon jne. ja annat miehelle vaikka viikon miettimisaikaa.

Eihän sitä tiedä mitä elämä tuo tullessaan, mutta itse ainakaan en ole katunut kun on pitänyt tehdä päätöksiä. Rankkaa on ollut, en sitä kiellä, mutta mielummin rankkaa kuin epätyydyttävää ja jatkuvaa pahaa mieltä..

Missä mä noin väitin?
Kirjoitin nimenomaan, että mielestäni kummankin pitää saada harrastaa sitä mistä tykkää.

No ap voi hommata itselleen sen isomman asunnon, mutta emmä nää oikeana sitä ettei mies saa ostaa moottoripyörää vaan hänen täytyy maksaa asunnosta mitä ei halua ja elää kissojen kanssa joita ei halua.
Kirjoitit, että kissoja ei kannata hankkia, jos molemmat ei tahdo, eli eihän se viittaa siihen, että olisit sitä mieltä, että molemmat tekisi sitä mistä tykkää.
Ja se sitten on oikein, että nainen elää siinä odotellen omaa elämäänsä, kun mies vetelee uudella moottoripyörällä?

Teillä ei ole minkäänlaista mahdolisuutta minkäänlaiseen kompromissiin?
No en tiedä. ei asiasta tarvitsekaan riidellä mutta yleensä kaikki asiat joista haluaisin puhua ja pitäisi puhua niin niistä tulee aina riita.
jos mies loukkaa minua jotenkin ja suutun siitä niin mies suuttuu minulle siitä kun suutun sille ja riitahan siitä tulee. en halua riita mutta en ymmärrä miksi se puhuminen on niin vaikeaa..

mä en halua luopua omista unelmista. mä en elä sellaista elämää kun haluaisin.. onko se ero ainoa vaihtoehto.. ilmeisesti
Kannattaa hänelle kertoa nuo tunteesi ja kysyä mitä mieltä hän on asiasta...kyllä teidän molempien täytyy tulla jotenkin toisianne vastaan, myös hänen...tai sitten lähdette eri suuntiin.

Kirjoitit, että kissoja ei kannata hankkia, jos molemmat ei tahdo, eli eihän se viittaa siihen, että olisit sitä mieltä, että molemmat tekisi sitä mistä tykkää.
Koska kissa ei ole verrattavissa moottoripyörään..edelleenkään.
Se on elävä olento jota täytyy hoitaa sitten miehenkin, jos sinä sairastut...sinun taas ei pidä hoitaa miehesi moottoripyörää, jos hän sairastuu.

Ja se sitten on oikein, että nainen elää siinä odotellen omaa elämäänsä, kun mies vetelee uudella moottoripyörällä?
Ei, siinä on ihan vapaa valinta ottaa se omakin elämä haltuunsa ja tehdä niitä asioita mitä haluaa tehdä...mutta et voi vaatia että mies on päätöksissäsi mukana...eli teet ne itseäsi ajatellen.

....Ei se ole miehen vika ole jossei nainen tee niitä asioita mitä haluaa....

Mutta sulla pitää olla itsellesi selvillä mitä haluat. Esim jos päätät ottaa ne kissat, niin oletko valmis kestämään sen että mies lähtee? Tai oletko itse valmis lähtemään jossei mies kohtele kissoja hyvin? Pystytkö itse maksamaan ja hoitamaan kissat? Ei mieskään varmaan oleta, että sää käyt tankkaa hänen pyöräänsä? Niin ei silloin sunkaan tarvitse olettaa että mies ruokkis sun kissoja.

• Tykkää
Reactions: Elena777
No en tiedä. ei asiasta tarvitsekaan riidellä mutta yleensä kaikki asiat joista haluaisin puhua ja pitäisi puhua niin niistä tulee aina riita.
jos mies loukkaa minua jotenkin ja suutun siitä niin mies suuttuu minulle siitä kun suutun sille ja riitahan siitä tulee. en halua riita mutta en ymmärrä miksi se puhuminen on niin vaikeaa..
Olin tuollaisessa suhteessa jonkin aikaa. Se ei toiminut. Jos tahdot yrittää, niin en voi neuvoa. Toivon sulle kuitenkin onnea ja onnellisuutta elämään.(y)

Koska kissa ei ole verrattavissa moottoripyörään..edelleenkään.
Se on elävä olento jota täytyy hoitaa sitten miehenkin, jos sinä sairastut...sinun taas ei pidä hoitaa miehesi moottoripyörää, jos hän sairastuu.

Ei, siinä on ihan vapaa valinta ottaa se omakin elämä haltuunsa ja tehdä niitä asioita mitä haluaa tehdä...mutta et voi vaatia että mies on päätöksissäsi mukana...eli teet ne itseäsi ajatellen.
Kyllä, silloin kun eletään eri rahataloudessa ja eri talouksissa. Mutta jos rahat ovat hiukankaan tiukilla tai ei ole mahdollisuutta toteuttaa kahta unelmaa, niin silloin molemmat unelmat ovat samanarvoiset. Eikövain. Ja jos rahatalous on hitusenkaan liitoksissa toisiinsa, niin silloin se ei vain onnistu. Käytännössä, ei missään perusperiaatteelisessa fantasiataloudessa.

Olisitko sä sitten onnellinen siinä suhteessa, jos saisit ne kissat/kissan ja isomman asunnon, mutta silti teidän keskustelut päättyisivät noin jatkossakin?
Miehesi tyyli suuttua tuskin muuttuu siitä ja aina tulee asioita mistä pariskunnat ovat eri mieltä.

....Ei se ole miehen vika ole jossei nainen tee niitä asioita mitä haluaa....
Eletäänkö tuossa parisuhteessa vai missä? Minusta terve parisuhde huomioi molemmat osapuolet. Ei se aina mene niin, että molemmat tekee mitä haluaa kun haluaa.
Loppu taisi olla apeelle. Mielestäni aika lapsellista sanoa noin, jos mietitään, että elettäis parisuhteessa. Jossa olis ehkä jotain välittämistä tms. Mut saat toki elellä omassa suhteessasi kuten haluat.

Kyllä, silloin kun eletään eri rahataloudessa ja eri talouksissa. Mutta jos rahat ovat hiukankaan tiukilla tai ei ole mahdollisuutta toteuttaa kahta unelmaa, niin silloin molemmat unelmat ovat samanarvoiset. Eikövain. Ja jos rahatalous on hitusenkaan liitoksissa toisiinsa, niin silloin se ei vain onnistu. Käytännössä, ei missään perusperiaatteelisessa fantasiataloudessa.
Niin, eli siinä tapauksessa molemmat unohtaa unelmansa tai muuttavat erilleen toteuttamaan niitä.

Miksi miehen pitäisi luopua pyörästään? Eihän sitä kukaan ole ehdottanut?

Kaikkihan ovat sanoneet että Way to go! -Mieheltä! Ja nyt vaan pohditaan miten tämä nainenkin rohkaistuisi tekemään haluamiaan asioita?
En minäkään ole sanonut, että miehen pitäisi luopua pyörästään. Olen tuonut esille, että myös sekin on kahden (samassa rahataloudessa elävän) yhteinen päätös.
Ja mielestäni kaikki ovat sanoneet, että miehen pitää saada se pyörä. Piste.

Eletäänkö tuossa parisuhteessa vai missä? Minusta terve parisuhde huomioi molemmat osapuolet. Ei se aina mene niin, että molemmat tekee mitä haluaa kun haluaa.
Loppu taisi olla apeelle. Mielestäni aika lapsellista sanoa noin, jos mietitään, että elettäis parisuhteessa. Jossa olis ehkä jotain välittämistä tms. Mut saat toki elellä omassa suhteessasi kuten haluat.
Parisuhteessa nimenomaan. Ei se ole miehen vika jossei nainen tee mitä haluaa, parisuhteessa. Ja varsinkin tuollainen suhde, jossa ei ole mitään yhteisiä vastuita, ei lapsia, lemmikkejä, omakotitaloa, asuntolainaa jne.
Mutta ongelma nyt on se ettei yhteiset "halut" kohtaa. Mies ei halua sitoa itseään lapsiin ja asuntolainoihin.
Tottakai JOS yhdessä haluaa olla, niin silloin on selvitettävä ne kynnyskysymykset ja rajat. Esim tämä lapsi asia. Se vaan on selvitettävä kuka haluaa lapsia, kuka ei. Samoin lemmikit. Kaverit. Alkoholin käyttö. Tupakointi. Harrastukset. Riitely. Toisen työt/työajat. Minkä verran näitä asioita on valmis kestämään toisen vuoksi? Kumpi on tärkeämpää siivoaminen vai kuntosali?
Haluaako toisen kanssa olla toisen harrastuksista ja menoista huolimatta? Eikö uusia harrastuksia saa aloittaa enää kun on jo parisuhteessa?
Samanlailla mies on tässä tehnyt valinnan, hän osti sen pyörän. Pyörä ei varmaankaan tullut mitenkään yllättäen pihalle. Nyt naisen vaan on päätettävä mitä hän haluaa.

Mitä sinä teit kun erosit, onko nyt parempi elämä? uusi suhde?
Tein juuri ne asiat, mitkä halusin ja omassa järjestyksessä. No siis se suhde oli jälkeenpäin ajateltuna vähän kiero muutenkin. Eli en "päässyt" opiskelemaan, koska haluamaani alaa ei ollut siellä, missä asuimme (exäni ala siis oli, emmekä voineet muuttaa sinne, missä molemmilla olis ollut mahdollisuus.. koska ..niin.). Sain moikata sukulaisiani silloin kun tarvitsi, ei tarvinnut mennä moikkaamaan sen sukulaisia juuri silloin, kun olis ollut mun sukulaiset inhimillisen matkan päässä. Sen sukulaiset oli siis kokoajan inhimillisen matkan päässä. ..niin. Jos yritin keskustella asioista, niin tuli just toi suuttuminen ja se, että en ajattele sen tunteita ollenkaan.
Luulin varmaan itsekin jonkin aikaa olevani itsekäs tapaus.

Nykyisin mulla menee mieheni kanssa oikein hyvin ja me järkätään tai yritetään järkätä kaikki, mitä toinen haluaa. Nojoo, se halus moottoripyörän, mut koska mun mielestä ne on vaarallinen, niin sovittiin, et se saa urheiluauton tai vastaavan. Mä halusin lemmikin ja päädyttiin tähän elukkaan syistä, että se on suhteellisen helppo molemmille hoitaa, jos toinen ei pysty. Tosin se kyllä hemmottelee sen ihan piloille..

Riidellään suurinpiirtein silloin, kun toisella on nälkä tai väsymys. Mut normaalisti toisen huumorintaju riittää kestämään tällaiset ja huumoriin monet riidat päättyykin, nauretaan sekä itselle että toiselle. Toinen kyllä huomaa nykyisin kanssa helpommin, et millä tuulella toinen on, et kuinka pitkälle uskaltaa kiusata 'talvihorroksessa nukkuvaa karhua'.

Parisuhteessa nimenomaan. Ei se ole miehen vika jossei nainen tee mitä haluaa, parisuhteessa. Ja varsinkin tuollainen suhde, jossa ei ole mitään yhteisiä vastuita, ei lapsia, lemmikkejä, omakotitaloa, asuntolainaa jne.
Mutta ongelma nyt on se ettei yhteiset "halut" kohtaa. Mies ei halua sitoa itseään lapsiin ja asuntolainoihin.
Tottakai JOS yhdessä haluaa olla, niin silloin on selvitettävä ne kynnyskysymykset ja rajat. Esim tämä lapsi asia. Se vaan on selvitettävä kuka haluaa lapsia, kuka ei. Samoin lemmikit. Kaverit. Alkoholin käyttö. Tupakointi. Harrastukset. Riitely. Toisen työt/työajat. Minkä verran näitä asioita on valmis kestämään toisen vuoksi? Kumpi on tärkeämpää siivoaminen vai kuntosali?
Haluaako toisen kanssa olla toisen harrastuksista ja menoista huolimatta? Eikö uusia harrastuksia saa aloittaa enää kun on jo parisuhteessa?
Samanlailla mies on tässä tehnyt valinnan, hän osti sen pyörän. Pyörä ei varmaankaan tullut mitenkään yllättäen pihalle. Nyt naisen vaan on päätettävä mitä hän haluaa.
Joo toki. Parisuhteessa ei kaivata kompromisseja. Molempien pitää tehä just niinkuin itsestä tuntuu hyvältä ja jos ei onnistu, niin vaihtoon.

Ei voi ajatella, että mies käyttää säästöt, ottaa lainan ja kun on maksanut sen, niin säästettäis seuraavaan. Ehei, kun kyllä sen miehen pitää saada harrastaa.

Joo toki. Parisuhteessa ei kaivata kompromisseja. Molempien pitää tehä just niinkuin itsestä tuntuu hyvältä ja jos ei onnistu, niin vaihtoon.

Ei voi ajatella, että mies käyttää säästöt, ottaa lainan ja kun on maksanut sen, niin säästettäis seuraavaan. Ehei, kun kyllä sen miehen pitää saada harrastaa.

Jokainen ihan itse päättää mitä haluaa. Ap:n mies halusi pyörän. Hän ei halua asuntolainaa ja lapsia. Mikä tässä nyt olisi se oikeudenmukainen kompromissi? Osta pyörä sillä ehdolla että sitoudut 20vuoden asuntolainaan? Saat pitää pyörän sillä ehdolla että teet lapsia??
Öööö :whistle: ei oikein vertailukelpoisia asioita.
Mää ymmärrän aivan hyvin sen jos aikuinen mies ei halua syystä tai toisesta sitoa itseään yhteiseen asuntolainaan. Ja ymmärrän aivan hyvin senkin jos joku ei halua lapsia.

Kuten omalla kohdallani ymmärsin ja mulle oli aina selvä että lapset tulee jollain tapaa kuulumaan mun elämään. Ja mun mies sanoi, että ok, mutta hän on omalla kohdallaan tiennyt haluavansa työskennellä ulkomailla. Joten - mies on viikot ulkomailla, ja minä olen lasten kanssa kotona. Toki kurjaa tämä yksin olokin on, mutta itse tiedän haluavani olla mieheni kanssa edes viikonloput versus että etsisin jonkun kotona olevan miehen. Valitin etten voi harrastaa mitään, tein naapurin rouvan kanssa hoitodiilin. Mies ei olisi halunnut lapsille "vierasta" hoitajaa, mutta ymmärsi että kaikkien etu että pääsen salille, hän saa tehdä työtään kun hyväksyi lapsille vieraan hoitajan kerta viikkoon.
Kuten sanoin, pitää tietää omat rajat, omat kynnyskysymykset, pitää kantaa vastuu omasta elämästä ja omista tekemisistä.
Mutta toista ei voi niistä syyllistää...

Jokainen ihan itse päättää mitä haluaa. Ap:n mies halusi pyörän. Hän ei halua asuntolainaa ja lapsia. Mikä tässä nyt olisi se oikeudenmukainen kompromissi? Osta pyörä sillä ehdolla että sitoudut 20vuoden asuntolainaan? Saat pitää pyörän sillä ehdolla että teet lapsia??
Öööö :whistle: ei oikein vertailukelpoisia asioita.
Mää ymmärrän aivan hyvin sen jos aikuinen mies ei halua syystä tai toisesta sitoa itseään yhteiseen asuntolainaan. Ja ymmärrän aivan hyvin senkin jos joku ei halua lapsia.

Kuten omalla kohdallani ymmärsin ja mulle oli aina selvä että lapset tulee jollain tapaa kuulumaan mun elämään. Ja mun mies sanoi, että ok, mutta hän on omalla kohdallaan tiennyt haluavansa työskennellä ulkomailla. Joten - mies on viikot ulkomailla, ja minä olen lasten kanssa kotona. Toki kurjaa tämä yksin olokin on, mutta itse tiedän haluavani olla mieheni kanssa edes viikonloput versus että etsisin jonkun kotona olevan miehen. Valitin etten voi harrastaa mitään, tein naapurin rouvan kanssa hoitodiilin. Mies ei olisi halunnut lapsille "vierasta" hoitajaa, mutta ymmärsi että kaikkien etu että pääsen salille, hän saa tehdä työtään kun hyväksyi lapsille vieraan hoitajan kerta viikkoon.
Kuten sanoin, pitää tietää omat rajat, omat kynnyskysymykset, pitää kantaa vastuu omasta elämästä ja omista tekemisistä.
Mutta toista ei voi niistä syyllistää...
Eli sinun mielestä kompromissi on, että miehelle pyörä tai ero? Miehen pitää saada käyttää säästöt ja ottaa lisälaina. Onhan sekin näkökanta. Mutta toki, jos suurentelet ongelmaa, niin voidaanhan me laittaa sille miehelle vähän lisävarusteita siihen pyörään ja vaikkapa kameleonttimaalit.

Eihän tuossa puhuttu, että pitää ostaa asunto ja hankkia lapset, vaan ehkä vuokrata isompi asunto ja sinne kissa. Kissa nyt selviää hyvin jossain 60neliöisessä kämpässä, joten aika kohtuullistahan tuo on.

Ja vaikka Elena miten sanoi, että ei ole reilua laittaa miestä hoitamaan kissaa, kun itse sairaana, niin kylläpä se kissa siinä sairastelun ohessa aika hyvin menee. Ja jos on niin laiska mies, ettei jaksa edes raksukuppia täyttää, niin aika pienestä kiinni.

Yhteistyössä