Eläke ei riitä lääkkeisiin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen joutunut vaikeaan elämän tilanteeseen.

Eläke ei riitä verenpaine ja sydän lääkkeisiin.

Eläke ja asumistuki ylittävät toimeentulotuen rajan ettei
kela kirjoita maksusitoumusta apteekkiin.

Onko tähän hätään mitään ratkaisua?

Kiitos.

Ei missään. Sen takia tässä ihmetelläänkin, mikä lääke voi olla niin kallis, ettei siihen ole varaa.
No aloitusviestissähän se sanottiin: sydän- ja verenpainelääkkeet.Ja osa ainakin noista sydänlääkkeistä on aivan poskettoman hintaisia, joten ihmettelen, miten kellään on niitä varaa eläkkeellä syödä.

Mutta en nyt tajunnut tuota, että miksi ei saa toimeentulotukea. Eikö siinä huomioida pakolliset lääkemenot.

No aloitusviestissähän se sanottiin: sydän- ja verenpainelääkkeet.Ja osa ainakin noista sydänlääkkeistä on aivan poskettoman hintaisia, joten ihmettelen, miten kellään on niitä varaa eläkkeellä syödä.

Mutta en nyt tajunnut tuota, että miksi ei saa toimeentulotukea. Eikö siinä huomioida pakolliset lääkemenot.

Maksusitoumusta kaipasi. Nyt siis ilmeisesti pitää ensin ostaa itse lääkkeet ja takaisin saa sitten toimeentulotukena osan hinnasta. Jos taas saisi maksusitoumuksen ei tarvisisi näin toimia vaan lääkkeet saisi hakea suoraan apteekista ja lasku menisi kelaan

Miksi tällä palstalla ei ikinä keskustella itse aiheesta?
Tämäkin menee lääkkeiden ohi kyllä. Mutta minulla on bruttona 3.000 € eläke, mutta kun on OKT-velkaa ja autolainaa jäljellä ja puoliso tienaa olemattoman vähän, niin menot per kuukausi on nyt paljon suurempia kuin tulot :(

Viimeiset vuodet tulot oli noin 8-10 000 € per kuukausi, mutta ei ne ehtineet juurikaan vaikuttaa eläkkeeseen. Oma vika tietysti etten varautunut, mutta suuri yllätys oli tämä juttu.

Pitää käydä läpi kaikki asiat, henkivakuutuksiakin taitaa olla vähän tuplasti. Eli nyt tässä sijoitussäästöjä joutuu heti alussa alkaa syömään.

Kuraa vahingoniloisilta niskaan ootellessa :D

Onneksi olen hyväkuntoinen ja terve, mitään lääkkeitä en ole syönyt vuosiin. En edes päänsärkyyn kuin ehkä kaks tablettia vuodessa korkeintaan

Yhteistyössä