Miehen vaatteet haisee ja koko koti haisee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haisulin pyykkäri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun miehellä on myös ollut tiettyjä vaatteita, tosi vanhoja t-paitoja, jotka haisi vielä pesun jälkeenkin. Kai se lika (hiki) vaan oli pinttynyt niihin niin ettei lähtenyt kunnolla pesussa. Koska ongelma rajoittui vain tiettyihin vaatekappaleisiin niin se ratkesi kun mies suostui heittämään haisevat paidat roskiin. Uudemmissa vaatteissa ongelmaa ei ole, nuo haisevat paidat oli jotain tyyliin 15v vanhoja...
Eli oliskohan teilläkin miehen syytä välillä uusia vaatevarastoa, vai haiseeko uudetkin vaatteet samalla tavalla?

Sitä hajua on kyllä vaikea kuvailla.. Ei se ole hien eikä homeen haju, vaan sellainen tympeä pinttyneen lian haju, jonka välillä haistaa etenkin vanhojen miesten vaatteissa (kai siitä ryhmästä juuri löytyy ihmisiä, jotka käyttää säästeliäästi samoja vaatteita vuosikymmenestä toiseen). Jotenkin se muistuttaa mielestäni kuivattujen herneiden tai muiden palkokasvien hajua. Yhhh : /

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="pyykkäri";28372838]meillä myös miehen vaatteet sekä pyyhkeet haisivat alkuaikoina kun muutettiin yhteen,
haju tarttui myös mieheen.
En saanut hajua pois vaikka pesin pyyhkeet jopa etikassa sekä 90 asteessa, kostuttuaan alkoivat haista samointein.
Pyykinkonekin haisi ihan hirveälle, sitä joutui jatkuvasti pyörittämään kuumalla ohjelmalla.
Lopulta ei muu auttanut kuin heittää kaikki haiseva roskiin ja uutta tilalle. Siihen loppui haiseminen.
Ymmärsin että pyykit olivat miehen asuessa yksin kuivattu huonosti/jääneet koneeseen.[/QUOTE]

Pesukoneeseen kertyy vuosien mittaan töhkää, jossa saattaa elää ties mitä mikrobeja. Töhkä on hyvä jynssätä pois heti pyykkäyksen jälkeen, kun pyykinpesu on pehmittänyt töhkän. Tuota mössää kertyy usein esim. kannen tiivisteisiin ja sellaisiin kohtiin, joita vesi ei huuhtele jatkuvasti.

Meillä joihinkin vaatteisiin tulleen pahan hajun poisti jauhemainen pesuaine, vieläpä sarjan hajusteeton sensitive-versio. Olisko se ollut Bio Luvil sensitive color. Kannattaa kokeilla!

Onko miehesi vaatteet aina haisseet? Käytitkö e-pillereitä kun tapasitte? Jos kyseessä olisi hänen ominaishajunsa (yhdistelmä hänen geenistönsä, immuniteetti ja koko elämän aikana kerättyjä bakteereja) ja jostain syystä se on sinulle epäsopiva. Onko miehesi ominaishaju hyvä kun nuuhkit hänen kaulaa tai olet kainalossa? Jos kyse on tuosta ominaishajusta, muut eivät sitä ehkä pahana haista, sinä vain.

Mun miehen työvaatteet haisevat kalliille "hajuvedelle". Töissä tehtaalla ja suihkuttelee aina jotain Bossia tms työvaatteisiinsa. Sanoi ettei tykkää, kun töissä haisee pahalle. Kotona ei käytä kuin vähätuoksuista dödöä. Muita tuoksuja ei suihkuttele. En tiedä miksi töissä pitää tuoksua todella vahvasti ja hyvältä.

Olen muuten huomannut senkin että hänen käyttämänsä pyyhkeetkin haisevat. Jos satun ottamaan naulasta hänen käyttämänsä pyyhkeen jos omani on jäänyt johonkin ja käytän sitä..haistan sen pahan hajun. Haju ei mielestäni ole läheskään aina minun pyyhkeissäni, mutta jotkut pyyhkeet joo haisevat.. Ne pesen aina 60asteeessa. Tuo geenijuttu tai hormonallinen haju on jännä.. en ole syönyt e-pillereitä. Kyllä tää haju asia on tainnut olla aika pitkään.. En pysty sanomaan et onko ihan suhteemme alusta lähtien mutta etenkin tässä asunnossa viimeiset 3 vuotta. (olemme olleet yhdessä viitisen vuotta). Mietin että ovatkohan hänen pyykkinsä liian kauan korissakin odottamassa pyykkäystä. Itse kun pesen lähes päivittäin, hän ehkä kerran viikossa. Hänellä on kyllä ikivanhoja perus t-paitoja ja huppareita. Farkut ja verkkasit ovat suht uusia.

on lievästi ylipainoinen. Mut on siis aika isokokoinen..ei mikäää läskikasa, suurin osa lihasmassaa.. käy salilla 5krt/vko. En ymmärtänyt tuota märkä-kysymystä...siis märät vaatteet siksi jos ne ovat tulleet pyykistä juuri.. tai pyyhe märkä jos on käyttänyt sitä suihkun jälkeen..

Mä aiemmin pesin vaatteita lähinnä 40 asteessa, mutta miehen töissä pitämät paidat haisivat tuolloin kanssa pahalle, sellaiselle tunkkaiselle. Myös jotkut omat, lähinnä tummat vaatteet haisivat kanssa pahalle. Sittemmin aloin pesemään miehen vaatteet aina 60 asteessa, ja hajut ovat lähteneet. Omiakin vaatteita pesen välillä 60 asteessa.

Sitä hajua on kyllä vaikea kuvailla.. Ei se ole hien eikä homeen haju, vaan sellainen tympeä pinttyneen lian haju, jonka välillä haistaa etenkin vanhojen miesten vaatteissa (kai siitä ryhmästä juuri löytyy ihmisiä, jotka käyttää säästeliäästi samoja vaatteita vuosikymmenestä toiseen). Jotenkin se muistuttaa mielestäni kuivattujen herneiden tai muiden palkokasvien hajua. Yhhh : /

Mä tiedän sen hajun, sellainen ummehtunut!?

Mulla on yks tuttu, kolmekymppinen poikamies jonka vaatteet haisee just sellaselle ja aina kun sillä on pyykit kuivumassa niin yhhyh sitä hajua. Myös anopin luona pyyhkeet haisee sellaiselle ummehtuneelle. Sillä kun onkin tapana joskus unohtaa ne pyykit koneeseen tunniksi-pariksi..

En mä kyllä jaksa tätä hajua, nyt alkaa olla mitta täynnä!. Nyt haisee lakanatkin kun mies on niissä nukkunut. Ero on varmaan ainoa vaihtoehto mutta jotenkin se tuntuu julmalta kun mies on kuitenkin muuten hyvä isä ja aviomies. Mutta eihän ihmisen tarvitse sietää hajua omassa kodissaan?

Alkuperäinen kirjoittaja haisulin pyykkäri;28382335:
En mä kyllä jaksa tätä hajua, nyt alkaa olla mitta täynnä!. Nyt haisee lakanatkin kun mies on niissä nukkunut. Ero on varmaan ainoa vaihtoehto mutta jotenkin se tuntuu julmalta kun mies on kuitenkin muuten hyvä isä ja aviomies. Mutta eihän ihmisen tarvitse sietää hajua omassa kodissaan?

Kyllä sillä voi olla diabetes ja siksi haisee.

Meille on vain jäänyt sellainen tapa. Ei se ole meille ongelma. Kyllä mä pesen hänen vaatteitaan, mutta en anna hänen pestä minun. Ettei mitään mene pilalle. Oon tyytyväinen kuitenkin et hän pesee sentää pyykkiä, edellinen ukko ei muka osannut/viitsinyt...äitinsä passannut piloile. Ja missä kohtaa oon sanonu et märät pyykit on jossain kasoissa? En tietääkseni missään :)

Yhteistyössä