Kokemuksia selkäkivusta rintarangassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen kyllä varaamassa aikaa lääkäriin, mutta sekin menee varmaan loppuvuodelle..

Ongelmani on siis ylhäällä rintarangan vieressä tuntuva kipu. Siis ihan pari senttiä selkärangasta n. rinnan korkeudella. Kipu tuntuu vain istuessa tai joskus myös kyljellään maatessa. Seistessä ja liikkuessa ei mitään ongelmaa. Kipu tuntuu noin 10cm kokoisella alueella paikallisesti. Vaikea kuvailla kipua, ei ole pistävää, ehkä hieman jomottavaa, kuin joku painaisi kohtaa. Asteikolla 1-10: 7 kipua. Mikään lääke ei auta. Hierojalla käyn säännöllisesti.

Minulla on joskus aiemminkin ollut tälläisiä kausia, mutta kipu on aina loppunut itsestään. Harrastan liikuntaa epäsäännöllisen säännöllisesti, en ole huomannut eroa sen suhteen, enkä muutenkaan keksi mitään altistavaa tekijää tälle. Ei ole muita oireita.

Onko kellään kokemuksia, kun tämä ei oikein kuulosta miltään perinteiseltä selkävaivalta? Olen 30v nainen.

Eli selkäkipu selkärangan vieressä, joka tuntuu paikallisesti ja vain istuessa? On nyt pahentunut muutamassa viikossa niin pakko käydä lääkärissä.

Kiropraktikko auttoi mulle rintarangan jumiumiin aina. Paitsi sit kun ei enää auttanut ja kyseessä oli syöpä.

Mut siihen liittyi miljoona muuta oiretta. Jumiumaa siis veikkaisin.

Kiropraktikko auttoi mulle rintarangan jumiumiin aina. Paitsi sit kun ei enää auttanut ja kyseessä oli syöpä.

Mut siihen liittyi miljoona muuta oiretta. Jumiumaa siis veikkaisin.

Syöpä jo itselläkin kävi mielessä, kunnes rauhotuin koska muita oireita ei ole ja tämä on kausittaista. Syöpä kun tuskin kuukausia olisi oireeton.

Ajattelin ensin käydä lääkärillä ja sitten miettiä muita ammattilaisia etten tee lisää hallaa selälle.

Olisi kiva tehdä kotona jotain harjoituksia, mutta kun niitäkin löytyy niin erilaisia eri vaivaan ja lisävahinkoakin on sitten helppo tehdä.

Yhteistyössä