Jos ostit joulukuusen, niin mikä oli sen hinta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En ostanut sillä minua säälittää että ne tapetaan vain pientä hetkeä varten ja heitetään pois. Minua säälittää myös ne kuusipuut mitkä on hakattu irti mutta mitä kukaan ei osta. Ne ylijääneet. Kuinka turhaa!!!! Surullista.

En ostanut sillä minua säälittää että ne tapetaan vain pientä hetkeä varten ja heitetään pois. Minua säälittää myös ne kuusipuut mitkä on hakattu irti mutta mitä kukaan ei osta. Ne ylijääneet. Kuinka turhaa!!!! Surullista.
No aattele hetken se saa kaikkien katseet ja ihailun. Se saa viisiminuuttisen julkisuudessa ja kodin lämpöä. Ulkona se saa kaiken kylmyyden ja yksinäisyyden. Miellumin onnelinenonhetken kuin koko elämä synkää. Se kuusi sai kokea rakkauden jota moni ihminen ei saa

19,90 maksoi huonekuusi jonka puin muutamalla pienellä joulupallolla ja paristokäyttöisillä minivaloilla. Juurelle hain metsästä sammalta ja hengissä sekin näyttää yhä olevan ja saa siihen asustamaan jäädä ellei kuole.

Lapsena seurasin telkkarista jouluisin piirroselokuva Kuusi. Oletko sinäkin katsonut sitä?

Sinä näytetään kuusta, joka joka vuosi odottaa ja toivoo päätyvänsä joulukuuseksi ja kun se vihdoin otetaan, se nauttii hetken ja sitten se hylätään ja se pettyy.

Voiko puilla ja kasveilla olla jotain tunteiden tapaisia. Emme tunne kasveja vielä kovin hyvin. Ainakin ne osaavat viestiä toisilleen. Hämeenkadun puut Tampereella pystyivät viestimään toisilleen, että niitä kaadetaan. Ne lähettävät biologisia viestejä tuulen mukana toisilleen.

Viestit ovat tärkeitä. Kun tuho uhkaa, kannattaa alkaa varautua tuottamaan aineita, jotka auttavat tuholaisiin. Tosin moottorisahan eivät puiden luonnolliset keinot auta.

50e pyytävät markettien pihoissa Vantaalla, mutta 40e se sitten lähtee. Halpoja kuusia täällä myy ainakin Hong Kong, missä kuusen hinta taisi olla pari kymppiä. Mutta meillä on perinne hakea kuusi lasten kanssa tuosta marketin pihalta, niin ei sitten lähdetty hinnan perässä.

Yhteistyössä