Talo ja laina vain miehen nimissä, miten talo ja laina myös mun nimiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Yritin googlettaa, mutta en sitten ilmeisesti osaa googlettaa oikeilla sanoilla kun en oikein löydä mitään selvää vastausta.

Eli olimme yhdessä kun tämä talo ostettiin, mutta mun luottotiedottomuuden takia talo ja laina tulivat vain miehen nimiin. Mun tulot kuitenkin huomioitiin kun laskettiin paljonko lainaa voi saada. Ilmaiseksi en toki tässä asu vaan joka kuukausi olen laittanut yhteiselle tilille 450€ asumiskuluihin lähes viiden vuoden ajan.

Nyt sitten alkaa pian olla ulosottovelat maksettuna ja olen kuullut, että lainaa varten saa todistuksen, että velat on maksettu. Toki eri asia silti suostuuko pankki antamaan lainaa.

Haluaisimme miehen kanssa, että talo olisi meidän molempien nimissä. Homma ei kuitenkaan ilmeisesti toimi niin helposti, että mut vain liitetään toiseksi lainanmaksajaksi ja puolet talosta mun nimiin? Pitääkö hakea yhdessä uusi laina? Meillä ei ole varaa siihen, että mä ottaisin yksin lainan ja ostaisin mieheltä puolet talosta. Silloin olisi kaksi lainanlyhennystä maksettavana ja se olisi liikaa. Eikä mulla ole säästöjä mitkä nykyään ilmeisesti vaaditaan lainaa varten.

Joo pankistahan asia selviää, mutta ei sinne viikonloppuna pääse ja haluan tietää neuvoja jo nyt. :ROFLMAO:

Ei yllätä yhtään, että luottotiedot on ryssitty jos merkittäviin juridisiin ja talouteen vaikuttaviin kysymyksiin kysellään konsultaatiota trolleja ja älykääpiöitä kuhisevilta nettifoorumeilta.

Ei yllätä yhtään, että luottotiedot on ryssitty jos merkittäviin juridisiin ja talouteen vaikuttaviin kysymyksiin kysellään konsultaatiota trolleja ja älykääpiöitä kuhisevilta nettifoorumeilta.
No voi että. Ihan kuule besserwisseri menemme pankkiin, mutta ajattelin aikani kuluksi kysyä josko täällä osaisi vastata ASIALLISESTI. Tämä aloitus ei liity millään tavalla siihen, että aikoinaan luottotiedot menetin. Olet kyllä melkoinen p*lvästi.

Uusimmat

Yhteistyössä