meneeköhä tää nyt ihan oikei.

viisikymppinen isoäiti

Tunnettu jäsen
27.04.2012
33 333
2 849
113
muutama vuosi sitten ystäväni, joka painoi lähes 150 kg hakeutui lääkäriin, päästäkseen lihavuusleikkaukseen. ja työn ja tuskan takana oli päästä. kuulemma ei ollut tarpeeksi ylipainoo.
nykysin näyttää että leikataan jo jos painaa sata kiloa.
ei tuo ole ollenkaan vaaraton tuo leikkaus ja yksi leikkaus ei riitä. haavat voi tulehtua, kuten ystävälleni kävi, siitä seurasikikn useamman kuukauen sairasloma.
mutta ainahan suomessa asiat ampuu yli joka asiassa. kun jotain aletaan tekemään tehdään, eikä ajatella seurauksia

Muoti ilmiö.
Minä menin kerran ilmoittautumaan kliinisen ravitsemuksen polille niin hoitsu siinä vastaanotti ilmoittautumiseni ja alkoi rupatella niitä näitä. Tuli sairauksista puhe niin totesi "sinulle ei sitten voikkaan tehdä vatsalaukun ohitusta".
Olin silmät suurena ja suu soikealla että anteeks mitä?
Toisti sitten sanomansa.
Sanoin hänelle sitten että ei taida olla anorektikon juttuja ne operaatiot niin lehahti aivan punaiseksi ja alkoi sönkkäämään jotain.
Ilmeisesti ei tiskin takaa älynyt että en ole yli vaan ali painoinen.

Lihavuutta pitäisi hoitaa poistamalla ne tekijät mitkä lihottaa. Muutoinhan tulos ei ole pysyvä.
Sama kuin masennus...ei mitään nappeja vaan ihmiset töihin ja tekemään, eikä kotona makaamaan jos on traumoja miksi ahdistaa niin terapia ja lisää töitä. Jos on liika joutoaikaa se ahdistaa ketä vain.

muutama vuosi sitten ystäväni, joka painoi lähes 150 kg hakeutui lääkäriin, päästäkseen lihavuusleikkaukseen. ja työn ja tuskan takana oli päästä. kuulemma ei ollut tarpeeksi ylipainoo.
ei tuo ole ollenkaan vaaraton tuo leikkaus ja yksi leikkaus ei riitä. haavat voi tulehtua, kuten ystävälleni kävi, siitä seurasikikn useamman kuukauen sairasloma.
mutta ainahan suomessa asiat ampuu yli joka asiassa. kun jotain aletaan tekemään tehdään, eikä ajatella seurauksia
Juu ja on tapauksia joissa mahalaukun pienennysleikkauksen läpikäyneet jatkaa syömistä, vaikka se tekee tiukkaa, ja ovat lihoneet silloinkin.

jos ihminen on tosi masentunut. ei se jaksa töitä tehdä. eikä napit auta. ja syö suruunsa, kuten minä. jotku taas laihtuu, kun eivät syö. tuolloin tarvitaan ammattilaisen apua. itse päästin niin pitkälle, että jouduin osastolle lähes kahdeksi kuukaudeksi

Niin, helpompi olisi kun katsoisi lapsesta asti ruokavalion ja liikunnan balanssiin. Vähenisi turhat leikkaukset huomattavasti. Samoin muut ylipainosta johtuvat yhteiskunnalliset kulut.

Yhteistyössä