Perheitä missä ei syödä kasviksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Ruoka päivässä esim:

Aamupala: kaurapuuroa, hilloa, maitoa.
Lounas: jauhelihamakaronilaatikko
Välipala: jugurtti, omena tai banaani
Päivällinen: kanankoipi ja riisiä.
Iltapala: jugurtti, muffinssi tai myslipatukka.

Juomana aina vettä tai maitoa.

Katopa super nannya mitä niiden lautasilla on niin näet että sellaisia perheitä on missä ei syödä kasviksia.
Mitä muita ohjelmia tulee telkasta missä saa stalkata vähän ihmisten lautasille?

Aika monet lapset on ronkeleita syömään kasviksia. Meillä eivät syö kypsennettyjä kasviksia vaan enimmäkseen siirtelevät niitä lautasen reunalle tai syövät ympäriltä.. Onneksi sentään peruskasvikset raakana menee (kurkku, tomaatti, paprika, porkkana).

Jonkun verran lisäilen kuitenkin kasviksia ruoan sekaan, itselle kyllä maistuu ja työpaikkalounaalla tuleekin syötyä paljon kasviksia ja salaattia. Kotona ei jaksa joka päivä koittaa tuputtaa vaan pistän ne kurkku- ja porkkanatikut pöytään ja sillä hyvä.

Lapset pitää opettaa pienestä pitäen syömään kasviksia niin, että ne ovat luonnollinen osa ruokavaliota. Tehkää kasvisruokaa ja ainakin laittakaa maistamaan. Kasviksiinkin saa kyllä makua ja netti on pilvin pimein täynnä ohjeita.

Meillä ei ainakaanmitää rehuja syödä koskane ovat niun kalliita, pahan makuisia ja eivät sidällä juuri lainkaan ravintoa koska niissä ei ole energiaa juuri lainkaan. Sutä paitsi ne aiheuttavat erityisesti lapsille koleraa, näivetystautia, ummetusta, veristä ripulia, ruttoa, anemiaa, spitaalia, keuhkotautia, kaatumatautia, keripukkia ja sydämen kouristuksia. Siksi meillä ei koskaan syödä hedelmiä, marjoja kasviksia, vilhatuotteista syödään vain kaikkein ravitsevimmat osat eli valkoista viljaa ja valkoista riisiä.

• Haha
Reactions: Lispetti
Ei ainakaan kukaan mies mitään kasveja syö, koska liha on oikeaa tosimiesten ruokaa ja sitä minä syön lähemmäs kilon päivässä + jonkin verran ruisleipää saadakseni kuitua ja hiilihydraattia.

Lihansyöjälle pitää tietenkin tarjota kasviton kasvisvaihtoehto. Tässä marrot-lautanen, siis lihasta (kalkkuna) tehtyjä "porkkanoita".

p-1-90368896-arbyand8217s-is-making-carrots-out-of-meat-yes-meat.jpg

• Vau!
Ne jotka eivät saa tehtyä sitä salaattia ruoan kylkeen niin tehkääpä ruokaisia salaatteja välillä.❤️
Kannattaa lisätä salaattiin myös pähkinöitä, niistä saa runsaasti hyviä rasvoja sekä energiaa.

Meillä syödään paljon kasviksia, juureksia ja hedelmiä monissa eri muodoissa. Pyrin jopa siihen, että pari ruokaa viikossa on kasvisruokaa.

Painotan aika paljon monipuolista ja terveellistä ruokavaliota. Hämmästyn aina suuresti, miten jotkut lapset vetää aamulla sokerimuroja ja illalla vanukasta? Olen lentää perseelleni tuollaisesta touhusta. Tai siitä, että ala- aste ikäinen jantteri vetää valtavan karkkipussin, sipsipussin ja 1,5l kolaa lärviin.

• Tykkää
Oikeasti siihen makaronilaatikkoonkin voi upottaa edes ison sipulin. Itse lisään usein linssejä ja porkkanaraastetta.
Tai teen välillä italialaistyylisen, jauhelihan sekaan tomaattimurskaa ja pussillinen keittojuureksia ja munamaitoon hieman juustoraastetta.

Ja pöytään on helppo laittaa esille vaikka rasiallinen minitomaatteja ja paloiteltu kurkku ellei salaattia viitsi väsätä.

Suosistosyövän lapsillenne aikaansaatte jos rehut jäävät syömättä!

Meillä syödään paljon kasviksia, juureksia ja hedelmiä monissa eri muodoissa. Pyrin jopa siihen, että pari ruokaa viikossa on kasvisruokaa.

Painotan aika paljon monipuolista ja terveellistä ruokavaliota. Hämmästyn aina suuresti, miten jotkut lapset vetää aamulla sokerimuroja ja illalla vanukasta? Olen lentää perseelleni tuollaisesta touhusta. Tai siitä, että ala- aste ikäinen jantteri vetää valtavan karkkipussin, sipsipussin ja 1,5l kolaa lärviin.

Hyvä hyvä!

Loppuun taas kommentti: ai kamala! Ei vaan oikeasti, tuohan on tosi vastuutonta ja se sokerin jatkuva mussuttaminen on niin pahasta ja aiheuttaa suorastaan riippuvuutta, väsymystä, plus ajan mittaan kaikenlaista terveysongelmaa.

En käsitä tuollaisia, jotka eivät huolehdi lastensa kunnollisesta ravinnosta.

Anna sä kilohinta elämälle.
Hyvin kirjoitettu!!!

Tätä voisi oikeasti monet miettiä, etenkin kun vanhemmat ovat vastuussa siitä mitä lapset pistävät suuhunsa ja vanhempien on syytä pysyä maisemissa terveenä, lapset tarvitsevat meitä!

Taisitkin olla mun kanssa samaa mieltä. Anteeksi siis!

(Kun usein ajatellaan, että ranskanpotut, makkara, makaroni ja sokerikilo ovat ne edulliset. Ja ovat toki! Mutta pidemmän päälle tappavia.)

Eipä mitään :) Ajattelinkin, että ehkä luit nopeasti ja tulkitsit väärin, itsellekin on käynyt niin.

Juu, olen aivan samaa mieltä kanssasi ja näinhän se on. Siks just se Kapenkin ohjelma on hyvä, toivottavasti mahdollisimman moni ammentaa siitä.

Itse rakastan ruoanlaittoa (no en ehkä jokaisena kiireisenä arkipäivänä..) ja käytän paljon kasviksia, meillä paljon kasvisruokia ja tytär kasvissyöjä ja kokemusta on kertynyt. Silti saan tuostakin ohjelmasta aina jotakin vinkkejä ja insipiraatiota :)

• Tykkää
Reactions: r0s

Yhteistyössä