Asumusero vai miksi tämä nyt sitten lasketaanvirallisesti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hei.
Onko kokenuksia tai tietoa seuraavanlaisesta tilanteesta.
Harkitsen asumuseroa eli muuttaisin lasten kanssa erilleen miehestäni ja lasten isöstä. Syinä kriisit perheessä, jossa koen että lapset ja minä tarvitsemme nyt rauhaa ja aikaa miettiä mitä minä halyan. Olenko oikeutettu yh tukiin jos en rehellisesti pysty tietämään onko meillä tällä hetkellä parisuhdetta vai ei?
Mites kauan voimme olla asumuserossa että pitäö tehdä päätöksiä?

Silloin kun osoite on eri, kyseessä on asumusero ellei avioerohakemusta ole jätetty, mikäli ollaan oltu naimisissa.
Jos kyseessä kriisi, myös sosiaalitoimi auttaa.
Yh korotukset saa heti...MUTTA...otathan huomioon että lastesi isä voi estää lasten osalta osoitteen muutoksen. Siihen kun tarvitaan hänenkin lupa kunnes sinulla on mahdolliset yh paperit kädessä. Ja sosiaalitoimi ja oikeuslaitos lähtee ensisijaisesti yhteishuoltajuudesta.

Hei.
Onko kokenuksia tai tietoa seuraavanlaisesta tilanteesta.
Harkitsen asumuseroa eli muuttaisin lasten kanssa erilleen miehestäni ja lasten isöstä. Syinä kriisit perheessä, jossa koen että lapset ja minä tarvitsemme nyt rauhaa ja aikaa miettiä mitä minä halyan. Olenko oikeutettu yh tukiin jos en rehellisesti pysty tietämään onko meillä tällä hetkellä parisuhdetta vai ei?
Mites kauan voimme olla asumuserossa että pitäö tehdä päätöksiä?

kriisit perheessä ja tarvitsemme rauhaa miettiä mitä MINÄ haluan...

sano suoraan että olet kyllästynyt mieheesi ja haluat uuden rakkauden (vai onko sen kohde jo kateltu valmiiksi)

Silloin kun osoite on eri, kyseessä on asumusero ellei avioerohakemusta ole jätetty, mikäli ollaan oltu naimisissa.
Yh korotukset saa heti...MUTTA...otathan huomioon että lastesi isä voi estää lasten osalta osoitteen muutoksen. Siihen kun tarvitaan hänenkin lupa kunnes sinulla on mahdolliset yh paperit kädessä. Ja sosiaalitoimi ja oikeuslaitos lähtee ensisijaisesti yhteishuoltajuudesta.

Isä ei työnsä luonteen vuoksi voi ottaa lapsia asumaan luoksensa joten hänen on vähän niin kuin pakko antaa lasten muuttaa mun luo, yhteishuoltajuus jää voimaan.

kriisit perheessä ja tarvitsemme rauhaa miettiä mitä MINÄ haluan...

sano suoraan että olet kyllästynyt mieheesi ja haluat uuden rakkauden (vai onko sen kohde jo kateltu valmiiksi)

En koska en halua erota vaan katsoa onko elämä helpompaa jos asumme lasten kanssa muualla, miehen kanssa tilanne on niin vaikea että en tiedä mitä tässä tehdä, siksi asumusero jotta nään haluanko erota vai en.

Miten sosiaalitoimi voi auttaa jos on kriisi?

Hyvinkin paljon.
Järjestää asunnon ja tukea yms.
Kyseinen kriisi täytyy olla todellinen, esim perheväkivalta tms. Ei mikään neljånkympin kriisi.

Kelpaako heille kriisiksi perheen riidat erityisesti vanhempien välillä ja välillä kohdistuu myös lapsiin. Ei väkivaltaa mutta pienet lapset voi kokea riidatkin väkivallaksi tai ainakin turvattomuudeksi.
Ei nyt ihan 40 kriisiä ole näköpiirissä kun ikää vasta 32.

Yhteistyössä