Yhteishuoltajuus ja haluaisin muuttaa lasten kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Ex on tehnyt elämän muutoksiaan meille etukäteen kertomatta. Mm muutti uuden kumppaninsa kotiin. Osoitetta sain nyhtää, sanoin että haluan tietää missä lapset joka toinen viikonloppu ovat.

Asuvat siis minulla, koulu- ja päiväkoti-ikäisiä. Haluaisin muuttaa 100km päähän pienemmälle paikkakunnalle, josta olisi varaa ostaa omistusasunto, hyvä koti minulle ja lapsille. Olisi töitä ja kivat puitteet sekä suku lähellä. Isän luo ajaa tunnin, myös juna suoraan.

Mies ei suostu muuttoon. Sanoo, että pikemmin lapset voisivat alkaa olla viikko-viikko nyt kun hänellä on tilat kunnossa. Jos niin tekisi, joutuisi lapsia kuskaamaan nykyiseen kouluun ja päiväkotiin autoilla jne asuinalue muuttuisi kuitenkin isäviikoilla. En haluaisi lapsille vuoroviikkoelämää.

Pitääkö minun hyväksyä tilanne, mitä voin tehdä? Ei ole varaa kuin vuokra-asuntoon täällä missä nyt asutaan. En halua riitaa enkä riskiä, että isäsuuttuu ja vaatiikin lapset itselleen. Voimaton ja surullinen olo tässä tilanteessa.

Niinpä.Kumma,että isät saa nykyään päätää ex:nsä asuinpaikan.Luulisi,että aikuisella ihmisellä olisi oikeus päättää itse oma asuinpaikkansa ja missä lapsensa tahtoo kasvattaa.Mutta kun ei. P_ska täyskontrolli yhteiskunta SUOMI AB OY. Isät saa kyllä päättää oman asuinpaikkansa ihan vapaasti...Tasapuolista?????

Niinpä.Kumma,että isät saa nykyään päätää ex:nsä asuinpaikan.Luulisi,että aikuisella ihmisellä olisi oikeus päättää itse oma asuinpaikkansa ja missä lapsensa tahtoo kasvattaa.Mutta kun ei. P_ska täyskontrolli yhteiskunta SUOMI AB OY. Isät saa kyllä päättää oman asuinpaikkansa ihan vapaasti...Tasapuolista?????
Kyllä ne on ihan samat säännöt toisinkin päin. Ainoa mikä vaikuttaa on se kenellä lapset asuu pääsääntöisesti, lapsia ei muistaakseni saa viedä eri paikkakunnalle ilman toisen vanhemman suostumusta ellei toinen vanhempi ole itse muuttanut paikkakunnalta tms. en muista tarkalleen miten tuo meni, ystäväni kävi vastaavan taiston joskus.
Mutta samat säännöt koskee ihan niitä isiäkin joilla on lapset kirjoilla.

Kyse on lapsen oikeudesta tavata vanhempaansa.
Exäs kuitenkin hoitaa muksut vuorollaan jne joten mikä kitinä?
Sekö ei nyt sulle passaa et joutuu vuokralla prinsessa asumaan ja kun exällä onkin jo uus.
Lopeta tyhjänpäiväinen kiukuttelu, ajattele lapsia äläkä omaa napaas niin kuin nyt teet.

Yhteistyössä