Elämäntapatyötön Urpo 'tienaan tukia niin että lennän kerran vuodessa Thaimaaseen' Presidentti Sauli Niinistön oleskeluyhteiskunnan tuotos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Elämäntapatyötön Urpo 'tienaan tukia niin että lennän kerran vuodessa Thaimaaseen'. "Presidentti Sauli Niinistön oleskeluyhteiskunnan tuotos".

"Elämäntapatyötön Urpo ei halua työhön vaan elää kuten haluaa."

Ossiko se oli IS:n uutisoinnissa viime vuonna? Mitä veikkaatte, onko Urpo tämän vuoden IS elämäntapatyötön -kausijutun konna, jonka takia työttömille voi taas heristellä sormea? Tuo vuosittainen juttuhan tulee aina näiden mustikkakalajuttujen jälkeen.

Vainoa Suomeen paenneista suuri osa elelee kuin miljonäärit elämäntapatyöttöminä siinä maassa mistä ovat lähteneet vainoa pakoon Suomeen. Kela maksaa ja taikaseinästä saa rahat.

Jos mä jäisin työttömäksi, niin saisin liiton rahaa eikä mulla olisi kyllä varaa lähteä Thaimaahan edes vuoden päästä. Kun ei olisi palkallakaan varaa lähteä sinne vuoden päästä. Meidän lomareissut on laivaristeilyjä. Tilanne kyllä muuttuu kun saan maksettua ulosottoon loput velat. Vaikka ei kyllä silti olisi varaa joka kuukausi matkustaa Thaimaahan.

Joillakin muuten tuntuu olevan oletuksena, että kaikki työttömät saat asumistukea ja toimeentulotukea. No en mä ainakaan saisi kumpaakaan jos olisin työtön koska mulla on puoliso ja asumme omakotitalossa josta maksamme lainaa pois.

Mistä ihmeestä tempaisit tuon 16 euroa?
Elämäntapatyötön saa TE-keskuksen ja Kelan työttömänä työnhakijana joko työmarkkinatukea tai sitten on toimeentulotuella työmarkkinoiden ulkopuolella. Koska työmarkkinatuki 20% veron jälkeen ei kata hyväksyttyjen asumiskulujen (vuokra/vastike+vesi+sähkö) jälkeen minimiperusturvatasoa, erotuksen saa sossusta toimeentulotuen perusosana, jolla katetaan muut elinkulut. Perusosa on n. 500€/kk eli n. 16€/pvä, jonka vajauksen työmarkkinatukeen ja asumistukeen oikeutettu työtön saa Kelalta. Näin omillaan asuvan pitkäaikaistyöttömän käteen elämiseen jäävä tukien antama tulotaso on kyseinen 16€/pvä.

Elämäntapatyötön saa TE-keskuksen ja Kelan työttömänä työnhakijana joko työmarkkinatukea tai sitten on toimeentulotuella työmarkkinoiden ulkopuolella. Koska työmarkkinatuki 20% veron jälkeen ei kata hyväksyttyjen asumiskulujen (vuokra/vastike+vesi+sähkö) jälkeen minimiperusturvatasoa, erotuksen saa sossusta toimeentulotuen perusosana, jolla katetaan muut elinkulut. Perusosa on n. 500€/kk eli n. 16€/pvä, jonka vajauksen työmarkkinatukeen ja asumistukeen oikeutettu työtön saa Kelalta. Näin omillaan asuvan pitkäaikaistyöttömän käteen elämiseen jäävä tukien antama tulotaso on kyseinen 16€/pvä.
Työmarkkinatuki on 20% veron jälkeen noin 550 euroa kuussa.

Ja ajattelit että sulle jää toi 550 euroa kuussa summa käteen, tai 500 euroa (16 euroa päivässä) asumiskulujen eli vuokran/vastikkeen, vesimaksun ja sähkömaksun jälkeen? Harva sitä ilmaiseksi elämäntapatyöttömänä asustelee
Jos asustelee vanhempien nurkissa "ilmaiseksi" niin elämäntapatyöttömän työehdon täyttymättömyys leikkaa tuota työmarkkinatukea 50% ja sulle jää vain 275 euroa kuussa käteen. Harvan vanhemman/perheen tulot näet alittaa 1 700 euroa kuussa, jossa tapauksessa kotona asuvan työssäoloehdon täyttämättömän henkilön työmarkkinatukea ei leikattaisi, tosin huomioitaisiin perheen toimeentulotuissa.

Eli käytännössä asumisesta jotainkin maksava pitkäaikaistyötön joutuu aina hakemaan toimeentulotukea, että asumiskulujen jälkeen jää 500 euroa kuussa eli mainittu noin 16 euroa päivässä käteen ja elämiseen tukirahaa.

Toimeentulotuella katetaan siis muiden tulojen vajaus (työttömyysturva, asumistuki jne.) se ei ole lisätulo, mikäli muut tulot kattavat tämän toimeentulominimin.

Jos mä jäisin työttömäksi, niin saisin liiton rahaa eikä mulla olisi kyllä varaa lähteä Thaimaahan edes vuoden päästä. Kun ei olisi palkallakaan varaa lähteä sinne vuoden päästä. Meidän lomareissut on laivaristeilyjä. Tilanne kyllä muuttuu kun saan maksettua ulosottoon loput velat. Vaikka ei kyllä silti olisi varaa joka kuukausi matkustaa Thaimaahan.

Joillakin muuten tuntuu olevan oletuksena, että kaikki työttömät saat asumistukea ja toimeentulotukea. No en mä ainakaan saisi kumpaakaan jos olisin työtön koska mulla on puoliso ja asumme omakotitalossa josta maksamme lainaa pois.
Joo, puolison tulot vaikuttavat tietenkin toimeentulotukeen ja asumistukeen, mutta omistusasunnon vastikkeeseen voi saada sekä asumistukea että toimeentulotukea, riippuen tietenkin perheen muista tuloista.

Se nyt on selvää ettei omistusasunnon lainavelkaa makseta toimeentulotukena ja asumistukena yhteiskunnan/veronmaksajien laskuun pois, vaan jokainen vaurastuttaa itseään maksamalla asuntovelat omasta pussistaan.
Jos tähän ei pysty, niin silloin tietenkin myydään asunto ja eletään niillä asunnosta saaduilla tuloilla toimeentulotuen ja asumistuen sijaan.

Joo ei mullakaan ole pakollisten menojen jälkeen täysaikatyöläisenä 2 300 euron bruttokuukausipalkalla varaa lähteä Thaimaahan. Tämä aloitus kertoikin vain minkä tyylisiä propagandajuttuja valtamedia tuo tasaisin väliajoin ihmisten taivasteltavaksi. Tämä elämäntapatyötön X on yksi jokavuotinen uutisjuttu vuosittain kasvavien mustikanpoimintakalajuttujen ohella, jonka tarkoitus on nostattaa raivoa ja vihaa laiskoja työttömiä kohtaan. Oikeiston agendajournalismia parhaimmillaan, jossa monen muun aiheen sijaan sallitaan kommentointi, joka täytetäänkin näillä "laiskat työttömät" sosiaalirasistisilla vihapuheviesteillä.

Ja kuvittelet siis maksavasi niitä jäljelle jääviä asumiskuluja alle 50€/kk että sulle jää enemmän käteen kuin tuo 500€/kk = 16€/pvä? :)
Toimeentulotukilaki määrää summan, joka henkilölle on jäätävä käyttöön. Yksin asuvan lapsettoman henkilön perusosa on 502 euroa kuukaudessa. Sen verran jää rällättäväksi Thaimaassa sen jälkeen kun vuokra Suomen asunnosta on maksettu. Se on ihan sama millä tuilla se vuokra maksetaan, toimeentulotukea annetaan niin paljon, että se 500 diskorahaa jää käteen sen päälle.

Toimeentulotukilaki määrää summan, joka henkilölle on jäätävä käyttöön. Yksin asuvan lapsettoman henkilön perusosa on 502 euroa kuukaudessa. Sen verran jää rällättäväksi Thaimaassa sen jälkeen kun vuokra Suomen asunnosta on maksettu. Se on ihan sama millä tuilla se vuokra maksetaan, toimeentulotukea annetaan niin paljon, että se 500 diskorahaa jää käteen sen päälle.
Kaikki työttömät EIVÄT saa toimeentulotukea.Kaikki EIVÄT ole oikeutettuja toimeentulotukeen,oli käteen jäävä summa mitä tahansa.T:Äiti,isä,3 lasta/400e.-600e.kk/käteen. Emme saa: asumistuki,toimeentulotuki

Elämäntapatyöttömällä ei välttämättä ole juurikaan kuluja elämässään. Saattaa säästää jopa parisataa euroa kuussa niistä tuistaan. Sillä summalla pääsee jo Thaimaahan kerran vuodessa.

Vainoa Suomeen paenneista suuri osa elelee kuin miljonäärit elämäntapatyöttöminä siinä maassa mistä ovat lähteneet vainoa pakoon Suomeen. Kela maksaa ja taikaseinästä saa rahat.
Näin on.Suurin osa näistä ajelee mersuilla,kela/veronmaksajat maksaa.Muksuilla on Reiman vaatteet ja uusimmat älykännykät.Kenkärahaakin saa 120e./merkkilenkkareihin/turvis. Kelassa kuultua toi kenkäjuttu.

Juuri niin.Eihän työttömillä ole kuluja.Ei tarvi hankkia ruokaa lapsille,ei vaatteita.Ei tartte maksella kännykkälaskuja,vesilaskuja,vuokria....

Meinaatko, että jollain elämäntapatyöttömällä miehellä on lapsia huollettavanaan? (Toki jos poikkeuksellisesti on, niin lapsista saa huomattavasti lisää tukia.)

Vaatteet eivät paljoa kulu kun ei käy töissä. Kännykkälasku on parikymppiä kuussa. Vesilasku korvataan asumistuesta, kuten myös vuokra.

Yhteistyössä