Sitoutumiskammoa vai rakkauden puutetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Surullinen ja yksin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Surullinen ja yksin

Vieras
Ensimmäinen puoli vuotta - vuosi onnellista aikaa, mies puhui yhteen muutosta ja kihloista vuoden yhdessä olon jälkeen. Sitä kesti max. kuukauden päivät, mutta kaikki sitoutumispuheet loppui kuin seinään ennen kuin ehdin edes reagoida mihinkään. Jotenkin suhde etääntyi. Ollaan puhuttu ja molemmat haluaa olla suhteessa.

Minua häiritsee, että olemme olleet yhdessä jo 2,5v ja suhde on edelleen tapailuasteella. Näemme kahvin merkeissä silloin tällöin, toisinaan olemme yötä, mutta melko harvoin. Mies sanoo haluanvansa samoja asioita kuin minä, yhteisen kodin jne. Silti hän ei halua mennä eteenpäin. Joudun miettimään kompromissien, eron ja tauon välillä, näin hän ehdotti. En tiedä mitä uskoa. Tällainen tapailu ei vain minulle riitä enää ja yleensä mies suorastaan räjähtää, kun yritän asiasta kysellä ja keskustella. Voiko tämä muuttua enää, onkohan kyse sitoutumiskammosta vai vain tunteiden ja rakkauden puutteesta?

Höh, ja tää mies ei "muista" itse ehdottaneensa yhteen muuttoa? Kysyisin että mikä muuttunut kun ei enää haluakaan. Toki jos ei vastaa kun kysytään, en usko että muutosta on luvassa jatkossakaan.. Joko eteenpäin yhdessä tai erikseen

Mä en todellakaan 2,5 vuotta vain tapailisi. Mä en ymmärrä tätä nykypäivän tapailukulttuuria jota voidaan jatkaa vaikka kuinka kauan. Kyllä mä haluan sen olevan seurustelua hyvin nopeasti ja josse ei miehelle kävisi, niin saisi jatkaa matkaa.

Aina on kyllä omat jutut muuttuneet seurusteluksi hyvin nopeasti. Nykyisen miehen kanssa tavattiin kerran ensin ja toisella kertaa jo oltiin tosissamme ja seurusteltiin. Yhteen muutettiin alle vuoden päästä, alle kahdessa vuodessa ostimme talon ja olemme nykyään naimisissa. Yhdessä olemme olleet melkein 8 vuotta ja yksi yhteinen lapsi on.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Ensimmäinen puoli vuotta - vuosi onnellista aikaa, mies puhui yhteen muutosta ja kihloista vuoden yhdessä olon jälkeen. Sitä kesti max. kuukauden päivät, mutta kaikki sitoutumispuheet loppui kuin seinään ennen kuin ehdin edes reagoida mihinkään. Jotenkin suhde etääntyi. Ollaan puhuttu ja molemmat haluaa olla suhteessa.

Minua häiritsee, että olemme olleet yhdessä jo 2,5v ja suhde on edelleen tapailuasteella. Näemme kahvin merkeissä silloin tällöin, toisinaan olemme yötä, mutta melko harvoin. Mies sanoo haluanvansa samoja asioita kuin minä, yhteisen kodin jne. Silti hän ei halua mennä eteenpäin. Joudun miettimään kompromissien, eron ja tauon välillä, näin hän ehdotti. En tiedä mitä uskoa. Tällainen tapailu ei vain minulle riitä enää ja yleensä mies suorastaan räjähtää, kun yritän asiasta kysellä ja keskustella. Voiko tämä muuttua enää, onkohan kyse sitoutumiskammosta vai vain tunteiden ja rakkauden puutteesta?
Ensiksi itse halusi ja herätti sinussa toive ajattelun ja nyt antaa sulle vaihtoehdot ja suuttuu kun yrität keskustella?
Kuulostaa jotenkin siltä, että hänellä on sitoutumiskammo tai sitten on kertakaikkiaan vaan manipuloinut sut uskomaan jotain sellasta, mitä ei oikeasti itse halunnut kuin ehkä hetken (ei vaan vaivautunut sulle asiasta mitään mainitsemaan aiemmin).

Yhteistyössä