2v iltapala vinkkejä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Jogurtti, viili, leipä jutut tökkii.
Puuroja menee satunnaisestk.
Kasviksia ja hedelmiä kyllä syö mut nehän ei pelkästään yön yli kanna.
Vinkkejö otan kiitollisena vastaan mitä todella täyttäviä keksisi.

Kokeile eri leipiä? Jos joku kyllästyttää niin joku muu voi maistua paremmin. Päälle maapähkinävoita esim. Ite oon antanu myös itse tehtyä mysliä, eli kaurahiutaleita rusinoilla, kookoshiutaleilla ja rouhitulla pähkinöillä, lisäksi muita kuivahedelmiä sen mukaan mitä kaapissa on. Jugurttiakin voi kokeilla höystää noilla kaurahiutaleilla jos menis paremmin.

Kokeile eri leipiä? Jos joku kyllästyttää niin joku muu voi maistua paremmin. Päälle maapähkinävoita esim. Ite oon antanu myös itse tehtyä mysliä, eli kaurahiutaleita rusinoilla, kookoshiutaleilla ja rouhitulla pähkinöillä, lisäksi muita kuivahedelmiä sen mukaan mitä kaapissa on. Jugurttiakin voi kokeilla höystää noilla kaurahiutaleilla jos menis paremmin.
Tottahan toki on eri lajin leipiä kokeiltu mutta ei vaan ole leivän syöjä. Ja eri versioita ruis, vehnä, kaura, sekaleipää siis.
Kuivattuja hedelmiä tai maapähkinäjuttuja ei käytetetä.
Start naturel mysliä syö silloin tällöin.
Muroja ei harrasteta myöskään turhan sokerin vuoksi.

Karjalanpiirakka, munavoi ja mehukeittoa.

Start naturallissa on 20% sokeria. Enemmän kuin monissa muroissa. Meillä menee weetabix ja esim. jogurtti. Toisekseen - onko lapsella oikeasti nälkä iltapala-aikaan? Ennen iltapalaa kunnon ulkoilu ja touhua, niin ehkä maistuu paremmin.

Smoothie banaanista ja marjoista, munakas/munakokkeli, puuron jämistä voi paistaa lettuja kun lisää joukkoon kananmunan, marja- tai hedelmärahka. Tai sitten ihan ruokaa mitä on jäänyt päivältä yli, esim. makaronilaatikkoa. Ollaan tehty myös banaanista ja kaurahiutaleista muffinsseja. Leipäkin voimaistua jos pääsee itse tekemään, teette jotain helppoja ja nopeita sämpylöitä tai rieskoja ja täyttävät täytteet (leikkelettä, munaa).

Yhteistyössä